ניצחון לבעלי משקפי ה-HTC Vive ולכל מי שתומכים בגישה פתוחה בעולם התוכנה: חברת Oculus ויתרה לגמרי על טכניקת ה-DRM שלה שהייתה אמורה להגביל משחקים ותוכנות רק למשקפי המציאות המדומה האישיים שלה
לפני כמה חודשים החלה לה רשמית המלחמה על שוק המציאות המדומה הביתי, החוטי, השולחני והמתקדם – עם השקתם של משקפי ה-Oculus Rift, וההשקה של משקפי ה-HTC Vive המתחרים מעט יותר מאוחר. אחת מהבחירות הכי שנויות במחלוקת במסגרת התחרות החדשה הזו הגיעה מצידה של חברת Oculus, וכללה מנגנונים תוכנתיים שניסו לוודא כי המוצר שמחובר למערכת ברגע הנתון הוא אכן משקפי ה-Rift, ולא משקפי מציאות מדומה אחרים (כלומר ה-Vive) – מה שלמעשה היה אמור למנוע ממשחקים ואפליקציות שזמינות בחנות ה-Oculus Store לפעול בכל מכשיר פרט ל-Rift, אף על פי שהחומרה המפעילה אותם זהה.
לצערה של Oculus ולשמחתם של בעלי ה-Vive, אל הרשת הגיע מהר מאוד כלי קטן וצנוע בשם Revive, אשר הצליח להערים על מנגנון הבדיקה ואיפשר לכל משחקי המציאות המדומה באשר הם לפעול בהתבסס על משקפיה של HTC – וגם מספר עדכונים ושינויים שעשתה Oculus במהלך השבועות האחרונים לא הצליחו לסייע לה, כש-Revive שופרה בהתאם והמשיכה בפעולתה.
המשחקים הבלעדיים של Oculus Rift – כבר לא באמת בלעדיים
עתה, בהמשך לעדכון פשוט מצד האחראים עם פיתוח ה-Revive, ב-Oculus מאשרים רשמית כי ביטלו לגמרי את המנגנון המגביל הבעייתי שלה, ואף הצהירו כי לא ישתמשו במנגנוני DRM דומים בהעתיד – אם כי באותה נשימה גם הוסיפו כי ימשיכו לנקוט בצעדים שיאפשרו למפתחים להפיק מוצרי מציאות מדומה חדשניים ואיכות הגבוהה ביותר. לא ברור לנו האם מדובר בשיטה בלימה חדשה שמתבשלת אצל החברה אשר נמצאת בבעלותה של פייסבוק או בהבטחה פשוטה להמשיך ולסייע למפתחים – אך נכון לעכשיו, נראה שניתן לחייך ולנשום לרווחה כשעוד מנגנון סגור נעלם לו מהסביבה.
PlayStation VR הוא המתחרה החדש והזול ביותר בקטגוריה – שיגיע עם גן סגור משלו
ההחלטה הנוכחית מביאה את שוק המציאות המדומה הביתי למעין סטטוס קוו זמני – לפחות עד שגיעו משקפי ה-PlayStation VR של סוני בחודש אוקטובר הקרוב, כאשר הם אוחזים בתג מחיר נמוך משמעותית מהמתחרים של 400 דולר, ובסט של כותרים שיהיו בלעדיים פעם נוספת לפלטפורמה, באופן אשר עשוי להצית 'מלחמה' חדשה בין ה-Vive וה-Rift שמשתייכים אל יקום ה-PC לבין היצרנית היפנית ושותפותיה. יהיה מעניין.