שירות הזרמת הווידאו בנטפליקס מציע חוויית צפייה חדשה, המאפשרת למשתמשים לשמור ולשתף את הסצנות האהובות עליהם
נטפליקס, שירות הזרמת הווידאו המוביל, ממשיכה לחדש במטרה לשמור על מעורבות המנויים שלו. הפעם, החברה השיקה תכונה חדשה בשם "רגעים" (Moments), שמאפשרת למשתמשים לשמור סצנות אהובות מסדרות, סרטים ותוכניות טלוויזיה ולהשתף אותן עם חברים. התכונה החדשה מציעה גישה נוחה ומהירה לחזור לרגעים מרגשים מבלי לעבור בין הפרקים או לחפש ביוטיוב.
חוויית השימוש ב"רגעים"
לשימוש בתכונה החדשה, כל מה שעל המשתמש לעשות הוא לעצור את הצפייה בסצנה הנוכחית. על המסך יופיע פס תפריט שמציע אפשרויות שונות, וביניהן הכפתור החדש לשמירת רגעים. בלחיצה על הכפתור, הסצנה נשמרת מיד בלשונית "My Netflix", שם ניתן לצפות ברגעים קודמים שנשמרו. התהליך פשוט ויעיל – לא עוד חיפושים ארוכים או ניסיונות לזכור את מספר הפרק והדקה המדויקת של הסצינה האהובה.
בתוך הלשונית, ניתן גם לשתף את הסצנות בקלות דרך רשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק וסנאפצ'ט, או לשלוח קישור ישיר לחברים. המהות של התכונה היא לא רק לשמור רגעים מרגשים, אלא גם לחזק את הקהילה של משתמשי נטפליקס וליצור שיח סביב התכנים.
כיצד התכונה משתלבת באסטרטגיה של נטפליקס
לפי דיווחים שונים, "רגעים" הוא חלק מקמפיין גדול יותר של נטפליקס בשם "It's So Good", שמטרתו להציג את הרגעים והכוכבים הגדולים של התכנים שהחברה הפיקה. התכונה נועדה לא רק להקל על הצופים לחזור לרגעים אהובים, אלא גם לשמר את המנויים על ידי עידוד שיתוף התוכן ברשתות החברתיות, מה שיכול להביא לחשיפה נוספת ולהגברת האינטרס בתכנים של נטפליקס.
עם זאת, ישנם כמה דברים שלא פורסמו על ידי נטפליקס. לדוגמה, לא נמסר כמה סצנות ניתן לשמור בחשבון, אך החברה ציינה שהכמות תלויה באורך הסצנות. יחד עם זאת, ההבטחה היא לספק מספיק מקום כך שהמשתמשים לא ירגישו מוגבלים.
הזמינות של הפיצ'ר
נכון לעכשיו, התכונה זמינה רק במכשירי iOS, אך צפויה להגיע גם למכשירי אנדרואיד בשבועות הקרובים. מעניין לציין שנטפליקס לא מתכוונת להרחיב את הפיצ'ר לדפדפנים או לטלוויזיות חכמות, מה שמצביע על כך שהחברה מתמקדת במובייל ובצפייה האישית.
בימים אלה, נטפליקס מפרסמת את התכונה החדשה באמצעות סרטון שבו משתתפים כוכבים ידועים כמו ג'יאנקרלו אספוזיטו מסדרת "קליידוסקופ" וסימון ביילס, שמהם משקפים את הכיף והרגש של רגעים בלתי נשכחים.
מסקנה: מה צופן העתיד?
נראה כי "רגעים" מבטאת את הרצון של נטפליקס להתחבר בצורה עמוקה יותר עם המנויים שלה. הפיצ'ר החדש לא רק מציע חוויית צפייה מתקדמת, אלא גם מהווה כלי שיווקי חשוב שיכול להגביר את המעורבות ולמנף את התוכן ליותר שיתופים ולחשיפה רחבה. האם נטפליקס תמשיך לחדש ותציג תכונות נוספות שימשכו את תשומת הלב של המשתמשים? הזמן יגיד, אך ברור שהמהלך הנוכחי הוא צעד נוסף לקראת חוויית צפייה ייחודית וחדשנית.