טכנולוגיית ה-Asynchronous Spacewarp הופכת לחלק מובנה בתוך תוכנת משקפי המציאות המדומה, ותאפשר להפעיל אותם גם עם מחשבים הרבה יותר צנועים
מציאות מדומה שולחנית ונייחת היא לא עסק לאנשים שמעוניינים לחסוך כסף, וזו קביעה שככל הנראה לא תשתנה בתקופה הקרובה – מדובר התחביב די יקר, אך כעת הוא הופך לשפוי ומשתלם קצת יותר תודות לחברת Oculus.
בחברת הבת של פייסבוק הכריזו על הפעלה רשמית של טכנולוגיית ה-Asynchronous Spacewarp הייחודית, שעל הכוונה לשלבה במשקפי ה-Rift הוכרז בתחילת החודש הקודם. טכנולוגיה זו משתמשת בטכניקה תוכנית מתוחכמת בכדי ליצור פריימים סינטטיים בין צמד פריימים "אמיתיים", ובכך מאפשרת למשקפיים לבצע עיבוד מלא ל-45 פריימים בלבד בכל שנייה, אך בכל זאת להציג תמונה בקצב הנדרש של 90 פריימים בשנייה.
איך מתרחש הקסם הזה?
בפריים מציאות מדומה סטנדרטי אשר עובר שרשרת עיבוד מלאה מתקבלים נתוני מיקום המשתמש מהחיישנים ונתוני הנטייה שלו בתחילת התהליך, כאשר כל תהליך יצירת הפריים שיוקרן אל עיני הצרכן נבנה על בסיס מידע זה, בתוך כ-11 מילישניות (בקצב תצוגה של 90 פריימים בשנייה). טכנולוגיית ה-Asynchronous Spacewarp כוללת תהליך נפרד נוסף שמבצע עדכון של מיקום והטיית המשתמש (או משקפי המציאות המדומה שהוא חובש, ליתר דיוק) גם לקראת סוף זמן העיבוד, כאשר נתונים אלה "מולבשים" למעשה על הפריים הקודם שכבר צוייר, ובכך נחסך הצורך בכוח העיבוד עבור כל פריים שני, מבלי שהדבר אמור להיות מורגש על ידי הצופה עצמו (בשל אשליית המשך התנועה שמקורה במידע מהחיישנים).
תנועה מהירה במיוחד עשויה ליצור מצב בו הפריים הסינטטי אינו מציג את אשר המשתמש אמור ומצפה לראות, אך כאן נכנסת לעניינים הדרישה לקצב תצוגה מהיר של 90 פריימים בשנייה שאמור להבטיח כי אפקט שכזה לא יקרה בשל הזמן המינימלי החולף בין תצוגה של פריים אחד לזה שאחריו. תיעודי וידאו מבדיקות מוקדמות של יכולת ה-ASW ממחישים היטב כי היא עדיפה משמעותית על פני עיבוד מלא בקצב יעד של 90 פריימים במצב בו הוא לא פועל באופן מושלם ומציג "טבילות" לקצבי תצוגה נמוכים יותר בחלק מהזמן, כך שמדובר כאן בבשורה חשובה גם עבור צרכנים בעלי מערכות חומרתיות שכן עמדו בתנאי הסף המקוריים (והגבוהים) של משקפי ה-Rift.
דוגמה (קיצונית יחסית) ליתרון הפוטנציאלי הענק של ASW בעיבוד עבור מציאות מדומה במערכות שלא תמיד מסוגלות לספק קצב ריצה גבוה יציב
מחשב מתאים למציאות מדומה בפחות מ-500 דולר?
עם הפעלתה של יכולת ה-ASW, נכנסות לתוקף גם דריכות מערכת נמוכות באופן מהותי עבור הפעלה ראויה ומומלצת של ה-Oculus Rift, כפי שהוצג במעמד ההכרזה בחודש שעבר: מהיום, מעבד מדגם Core i3 6100 כפול ליבה של אינטל או מעבד FX-4350 מרובע ליבות של AMD, וכרטיס מסך מדגם GeForce GTX 960 או מדגם Radeon RX 470, אמורים להתאים לכל שימושי ה-VR של הפלטורמה, לא הודעות האזהרה המציקות אותן נאלצו לראות אלה שניסו להפעיל את המשקפיים בהתבסס על חומרה דומה עד כה.
יתרה מזאת, אם לקחת בחשבון את ה-GeForce GTX 1050 Ti הטרי מבית NVIDIA, שמציע יכולות דומות ואפילו גבוהות מאלו של ה-GTX 960 בתג מחיר מומלץ של 140 דולר בלבד, הרי שמגלים כי מחשב מודרני מתאים למציאות מדומה יכול לעלות פחות מ-500 דולר – עם מעבד ה-FX-4350 שעלותו הממוצעת היא כ-80 דולר בלבד, כרטיס המסך מבית NVIDIA, זכרון RAM בנפח 8GB בעלות של כ-40 דולר ועוד כ-240 דולר שנותרים פנויים עבור לוח האם התואם, הקירור, ספק הכח והמארז. מרשים בהחלט – וסיפתח חשוב לקראת עתיד, שבו עולם המציאות המדומה ינסה להפוך למקבילה ממשית של עולם הקונסולות, עם מחירים שיש ביכולתם לקרוץ כמעט לכל צרכן ממעמד הביניים ומעבר.