אולפני הקולנוע של העכבר ממשיכים לשבור כל שיא אפשרי בהוליווד ומעמידים עתה חמישה כותרים שונים שחצו רף הכנסות של מיליארד דולר כל אחד על המסך הגדול – עם עוד שניים שכנראה יגיעו להישג עד לסוף השנה
שנת 2019 נחזתה מבעוד מועד בתור שנה מוצלחת מאוד עבור עסקי הקולנוע של אולפני דיסני תודות לשילוב נדיר בין כמה מהמותגים האהובים והחזקים ביותר שלהם מאז ומעולם, אך סביר להניח שאפילו האופטימיים ביותר מופתעים מביצועי החברה על המסך הגדול עד כה, עם עוד ועוד שוברי קופות שעולים על הציפיות מהם.
הסרט 'צעצוע של סיפור 4' חצה את רף מיליארד הדולר להכנסות בבתי הקולנוע לאחר 55 ימים על המסך הגדול – ובכך הצטרף אל 'הנוקמים: סוף המשחק' שעשה את הבלתי יאמן לאחרונה, 'קפטן מארוול', 'אלאדין' ו'מלך האריות' והפך לסרט החמישי של הסטודיו שמגיע להישג בשנת 2019. שיא עולמי חדש.
למעשה, רק שני סרטים מתוך כל אלו שהשיקה דיסני בשנה הנוכחית בבתי הקולנוע לא הצליחו להגיע להכנסות של מיליארד דולר – החידוש לסרט 'דמבו' שמהווה את הכשלון הקופתי האחד והיחיד של החברה ב-2019 וסרט התעודה 'פינגווינים', אשר מעולם לא היה מיועד להפוך להצלחה כלכלית אדירה. אם זו אינה שנת שיא זוהרת ביותר, קשה לתאר מה כן יענה להגדרה הזו.
אולפני דיסני הכניסו עד כה יותר מ-8 מיליארד דולר ברחבי העולם, סכום חסר תקדים שהאפיל על השיא של דיסני עצמה (7.61 מיליארד דולר בשנת 2016) – ואנחנו רק בחודש אוגוסט כזכור, עם מספר סרטים כמו 'מלך האריות' ו'צעצוע של סיפור 4' שממשיכים לגרוף כספים בבתי הקולנוע ועוד שלושה כותרים נוספים שעתידה חברת הענק להשיק עד סוף השנה: 'מליפיסנט: אדונית הרשע' עם אנג'לינה ג'ולי ו'לשבור את הקרח 2' ו'מלחמת הכוכבים: עליית סקייווקר'.
מנתוני העבר טבעי להעריך כי 'לשבור את הקרח 2' ו'עליית סקייווקר' יהיו עוד שני סרטים שוברי קופות שיצליחו לחצות רף הכנסות של מיליארד דולר, ובכך יגדילו את השיא של דיסני לשנת 2019 לשבעה סרטים שחצו את הנתון העצום – וכמו כן יסייעו לחברה להגיע להכנסות הקולנועיות הכלליות של יותר מ-10 מיליארד דולר בשנה.
לא בטוח האם מתישהו בעתיד הקרוב נראה את דיסני מתקרבת שוב למספרי הענק האלה של 2019, אך דבר אחד בטוח – החברה מעולם לא הייתה במצב טוב ובשל יותר להשקת הפרוייקט השאפתני החדש שלה – שירות הסטרימינג Disney Plus שיעלה בצפון אמריקה בחודש נובמבר הקרוב, בתקווה לצבור עשרות מיליוני מנויים בתשלום חודשי בדומה להצלחה הבינלאומית של Netflix.