ענקית השבבים עומדת להפוך לענקית התניידות? חברת ה-MaaS הישראלית הצעירה מצטרפת למובילאיי בעבור סכום שווה ערך ל-900 מיליון דולר
אקזיט גדול נוסף בישראל מגיע אלינו מכיוונה של אינטל, דווקא בימי הקורונה המאתגרים – חברת Moovit, המפתחת החל מ-2012 את אפליקציית תכנון המסלול הפופולרית הנושאת את שמה שפועלת ביותר מ-3,000 ערים וב-100 מדינות ברחבי העולם בהצלחה רבה עם מעל ל-700 מיליון משתמשים, תהפוך לחלק מהמערך של יצרנית השבבים בתמורה לסכום של 900 מיליון דולר לערך.
הקשר בין אינטל ל-Moovit אינו חדש, כאשר אינטל הייתה אחת מהמשקיעות המוקדמות בחברת ההזנק הישראלית (מה שאף "יחסוך" לה כ-60 מיליון דולר במסגרת עסקת הרכישה הנוכחית, בקיזוז אחוזי האחזקה שכבר נמצאים בידיה), מקבלת ממנה נתוני מיפוי ותחבורה ואף החזיקה באיש משלה בדירקטוריון החברה, פרופסור אמנון שעשוע ממקימי מובילאיי (Mobileye) שאותה רכשה אינטל כזכור ב-2017 בסכום שיא לשוק המקומי.
המטרה המוצהרת של אינטל היא להפוך לגורם מוביל בשוק שירותי ההיסע האוטונומיים של העתיד, שוק שעדיין נמצא בחיתוליו ואינו מופעל באופן מסחרי כמעט בשום מקום אך עשוי להגיע לשווי של מעל ל-300 מיליארד דולר (!) בתוך עשור. מובילאיי היא זו שנמצאת במרכז פיתוח מערכות השליטה האוטונומיות ברכבים עבור אינטל, בתוספת ליצירת מערך איסוף נתונים חזותיים מסועף בהתבסס על מערכות ה-ADAS הקיימות – ואילו הטכנולוגיות, הידע והמידע של המצטרפת החדשה Moovit יוכלו לאפשר את השליטה המרוכזת על ציי הרכבים שאינם זקוקים לנהג ולהנגיש את השירותים לצרכנים האנושיים שבקצה, כמובן.
ממש כמו שניתן למצוא כיום הצעות והמלצות להזמנת מוניות באמצעות פלטפורת Gett בתוך אפליקציית Moovit כחלק מתכנון המסלול של המשתמש – בעוד כמה שנים סביר להניח כי נוכל לקבל הצעות להזמנה של רכב אוטונומי שיקדם אותנו אל היעד, בהתבסס על שירות שיופעל בידי אינטל בעצמה או בהתבסס על שירותים אחרים אשר ישתפו פעולה עם ענקית הטכנולוגיה.
התחרות בה נתקלת אינטל בעולם המעבדים היא אולי הקשוחה ביותר שהיא חוותה מאז שנות התשעים – אך ניכר כי היא כבר לא תלויה בתחום זה באופן מוחלט על מנת לשרוד, תודות למגוון מהלכים מהשנים האחרונות שעזרו להפוך אותה לחברה גמישה ומגוונת הרבה יותר. שיהיה בהצלחה!
אחת האפליקציות המסורבלות, טוחנות הסוללה והלא מדוייקות ביותר שנתקלתי בהן.