צמד מעריצים אדוקים של היצרנית האמריקאית ומוצריה ניצל תנאים ספציפיים במיוחד בכדי לשבור את שיא הנסיעה החשמלי
לטסלה (Tesla) יש מכוניות חשמליות אשר מבטיחות להגיע לטווחים מרשימים בהחלט בין טעינה אחת לזו שאחריה, כאלו שאמורים לספק את הצרכים עבור הרוב המוחלט של המשתמשים – אך כמו כל אתגר מספרי כזה או אחר, אין זה מפתיע שגם את הנתון הזה יש מי שמנסה לשבור, ובגדול.
לפני כמה חודשים עלו לכותרות צמד חובבי רכב מבלגיה שהצליחו לבצע טיול איטי במכונית ה-Model S שלהם, למרחק של כ-901 קילומטרים, מבלי לעצור אפילו פעם אחת לצורך טעינה – וכעת נראה כי צמד נהגים איטלקי הצליח לשבור את השיא המרשים הזה ולעבור לא פחות מ-1,078 קילומטרים ללא טעינה.
השיא הגיע תודות לשימוש בדגם ה-P100D של ה-Model S, העוצמתי ביותר ובעל מערך סוללות מאסיבי במיוחד של 100 קילוואט-שעה, וכלל הרבה פשרות מוזרות ובלתי רגילות שנועדו להבטיח נסיעה יעילה ככל הניתן ולמרחק מירבי – נסיעה במהירות ממוצעת של כ-40 קמ"ש במשך 29 שעות רצופות (!), עם צמיגים ייעודיים לחסכון באנרגיה וללא מיזוג אוויר ושאר מערכות חשמליות שאינן חיוניות.
מדובר כמובן בדוגמה קיצונית למדי שלא תהיה רלוונטית כמעט עבור אף אחד בעולם האמיתי, אך מדובר בכל זאת בהוכחה לכך שזה אפשרי ברמה הטכנית, ואמור להוות יעד ומטרה ליצרניות הרכבים להמשך הדרך. כיום זה אולי שיא חדש, אך עם רכבים חשמליים שיהיו יעילים וחסכוניים יותר בעוד כמה שנים – יתכן שמרחקי נסיעה של 1,000 קילומטרים (שיוכלו להספיק למספר ימים או אפילו לשבוע עבודה שלם עבור נהגים מסויימים) בהתבסס על סוללה בקיבולת 100 קילוואט-שעה יהיו סבירים והגיוניים בהחלט, וזה עוד מבלי להזכיר את שיפורי טכנולוגיות הטעינה אשר יוכלו למלא את האנרגיה האגורה חזרה בתוך עשרות דקות, ולא בתוך שעות.
האם זה יהיה מספר הקסם שישכנע את רוב הצרכנים לוותר על מנועי הבעירה הפנימית? בינתיים נוכל רק לפנטז על כך.