adplus-dvertising

השבוע המוצלח של טסלה

יצרנית הרכבים החשמליים מסיימת את סאגת התאונה האוטונומית הקטלנית ללא אשמה, ועל הדרך מחזירה לעצמה את שיא התאוצה מהמתחרה שעדיין לא הגיע לחנויות

בעוד שעל חברת קוואלקום עובר שבוע לא פשוט בכלל עם תביעות וטענות, על חברת טכנולוגיהה אמריקאית אחרת מתחום שונה עבור שבוע חיובי בהחלט, כך נראה – טסלה (Tesla), שמקבלת למעשה מעין אור ירוק להמשיך בפיתוח ובהטמעה של טכנולוגיות הנהיגה האוטונומית שלה ברכביה המבוקשים.

אחרי חודשים של חקירה מצד גוף ה-NHTSA האמריקאי (המנהל הארצי לבטיחות התנועה בכבישים מהירים, בתרגום חופשי), נמצא כי לחברה ולמערכות האוטונומיות שלה לא הייתה אשמה ממשית בתאונה הקטלנית שהתרחשה באמצע השנה שעברה, ובה מכונית ה-Tesla Model S של אדם בשם ג'ושוע בראון התנגשה בעוצמה אל תוך משאית פונה בזמן שימוש ביכולות הנהיגה העצמאיות, והביאה למותו – שהפך למוות המתועד הראשון (והיחיד עד כה, לכאורה) במסגרת שימוש ברכב שנוהג ללא התערבות הגורם האנושי.

החקירה בדקה את נסיבות התאונה ואת הרכב של טסלה והגיעה למסקנה כי כל המערכות האוטונומיות בעלו בצורה נכונה בהתאם למגבלות הידועות שלהם, כאשר התעלמותו של הנהג האנושי מהוראות הבטיחות הברורות של טסלה (שמדברות על כך שגם במצב אוטונומי הנהג נדרש לשמור על ידיים על ההגה ולהסתכל על נתיב הנסיעה) היא זו שהביאה למקרה המצער. בטסלה הוסיפו מאז שדרוגים חומרתיים ותוכנתיים רבים למערכותיה, ואף הוסיפו אמצעי הגנה אשר מבטל את יכולת ההיגוי העצמית במצב בו הנהג מסרב להניח את ידיו על ההגה כמוגדר – אבל כעת נראה שהם יכולים גם לנשום לרווחה, ולהמשיך להתקדם אל עבר אוטונומיות גדולה, מתקדמת ובטוחה יותר (אנחנו מקווים) במוצריהם.

התאונה הקטלנית האוטונומית הראשונה התרחשה בעיקר משום שהגורם האנושי לא ציית להנחיות, כך מסתמן

עוד 'וי' קטן שיכולה לסמן לעצמה החברה נוגע לנצחון אל מול 'המתחרה הגדולה' Faraday Future, שחשפה את מכונית ה-FF91 שלה עם הבטחה לדגמי ייצור בשנת 2018, והבטחה לתאוצה מאפס למאה קמ"ש בתוך 2.39 שניות בלבד – מהר יותר מכל מכונית טסלה בשוק. או שאולי בעצם לא?

תיעוד וידאו של דגם ה-Model P100D העוצמתי ביותר של החברה האמריקאית, כשהוא סוחט את מלוא המיץ ממצב ה-Ludicrous Speed של המכונית, הניב זמן תאוצה די מדהים מאפס למאה קמ"ש של 2.389 שניות בלבד – מספיק לכאורה על מנת לנצח את הרכב המתחרה, שכזכור בכלל לא יהיה זמין רשמית בשנה או בשנה וחצי הקרובות. זו גם תאוצה שמנצחת את המתחרות הפוטנציאליות NIO EP9 ו-Lucid Air, כך שנראה שלטסלה יש עוד זמן מה להנות מכס המלכות בכל הנודע לתאוצת שיא עבור רכב חשמלי שאינו מכונית מירוץ.

טסלה הצליחה לנצח את Faraday Future, מבלי לשנות שום דבר פיזי ברכביה

ולקינוח, ב-Tesla גם הודיעו על הפצתו האלחוטית הרשמית של עדכון תוכנה אשר מכניס לשימוש את היכולות המשופרות להיגוי אוטונומי ולחניה אוטונמית לכל הדגמים שמבוססים על דור החומרה החדש של החברה, HW2, שכזכור מגיע מובנה בכל רכב חדש שיוצא משערי מפעליה של החברה החל מאוקטובר 2016. לא נותר לנו אלא לברך את אלון מאסק ואנשיו, ולהמשיך בהמתנה המעיקה ליום שבו אולי נוכל לראות את המכוניות, הטכנולוגיות ורשתות הטעינה המהירות האלה גם בארצנו הקטנה.

  1. Omri Amos

    אין דבר מדכא יותר מלקרוא כל הזמן כתבות על רכבים חשמליים ואוטונומיים ואז להיזכר שאתה חי בישראל וזה לא יקרה ב-50 השנים הקרובות..

    24/01/2017 בשעה 16:43
  2. Sargon

    עד הUSE CASE הבא של הנהג האוטונומי.
    פעם ראשונה יחליקו להם, אבל כל פעם שזה יקרה שוב ושוב זה יתחיל לעצבן אנשים.

    24/01/2017 בשעה 16:51
    • mmemorex

      כן, אז מה נעשה עם בני האדם שגורמים בארה"ב לאלפי תאונות ואלפי הרוגים בשנה?
      המחשב טועה פעם… פעמיים במקרה הטוב וגם, הנהג היה צריך להתערב מסתבר ולא התערב, נו אז מה כולם רוצים?
      כן, בוא נמשיך לסמוך על בני אדם, ראינו לאן זה הוביל אותנו לאורך ההיסטוריה.

      24/01/2017 בשעה 21:18
    • arik100

      פשוט אנשים לא עושים תאונות בכללללל
      אני אישית מעדיף שיהיה רכב אוטונומי בכביש מאשר נהגים מפגרים

      25/01/2017 בשעה 16:13