אחרי כמה שנים שבהם ניסה לשכנע את הצרכנים לשלם דולר אחד בודד לשנה שלמה של שימוש, שירות ההודעות המיידיות הפופולרי ביותר בעולם מודיע על שינוי גישה שיעשה חיים קלים יותר לצרכנים הפרטיים
האם השתכנעתם לשלם דמי מינוי שנתיים עבור שירותיה של אפליקציית ה-Whatsapp? חדשות טובות – החל מעוד כמה שבועות, כבר לא תזדקקו לשלם אגורה נוספת לטובת העניין.
ב-Whatsapp ובפייסבוק (שקנתה אותה לפני שנתיים) הכריזו כי יוותרו על רעיון דמי השימוש לצרכנים הפרטיים, ויהפכו בקרוב מאוד את השירות הפופולרי, שלו מעל ל-900 מיליון משתמשים יומיומיים ברחבי העולם, לחינמי לחלוטין, ולא רק למשך השנה הראשונה כפי שהיה באופן רשמי עד היום.
בחברה מיהרו להרגיע והבטיחו שלא נקבל פרסומות בשירות (מה שלכאורה היווה את הסיבה לתשלום השנתי המדובר) – Whatsapp פשוט עתידה לנקוט בגישה שרואים אצל הרבה חברות טכנולוגיה אחרות, ולכוון שירותי פרימיום מתקדמים ואיכותיים יותר עבור גורמים עסקיים וארגוניים בכדי להשיג את ההכנסות הנדרשות בצורה יציבה ואחידה יותר.
אנחנו מנחשים שהשירותים הנ"ל עשויים להיות קבוצות בתפוצה גבוהה במיוחד, או אולי קבוצות עם שכבות נוספות של אבטחת מידע והצפנה – אך אלו רק הערכות שלנו, ונכון לעכשיו התוכנית היחידה עליה מדברים אנשי Whatsapp נוגעת לתקשורת ייעודית בין הצרכנים הפרטיים לחברות מסחריות, בהתבסס על האפליקציה והשירות כמובן.
בכל מקרה, מדובר בחדשות חיוביות לכל מי שנהגו לשלם עבור שירות ההודעות המיידיות ושיחות הוידאו המקוונות – וגם לאלו שחששו שיבוא יום ובו יהיה עליהם להתחיל לשלם, כמובן.
אף פעם לא שילמתי על השירות.
תמיד נתנו דחיית תשלום.
תמיד עניין אותי למה הם לא נתנו פתרון עיסקי…. שרתי וואצאפ יעודיים בתוך החברה כדי שהתקשורת תשאר בפנים ולא תעבור דרך השרתים שלהם. ככה מספר המשתמשים יעלה אפילו יותר.
כנראה שעכשיו נראה את זה.
וואטסאפ בחיים לא היה בתשלום. כל שנה זה התחדש בחינם אוטומטית.
כנ"ל גם אליי ולכל חבריי הקרובים. אף אחד לא שילם אף פעם וכל פעם שהתקרבה תקופת התשלום היא פשוט נדחתה שוב…
לגנאדי – המודל העסקי שלהם הוא "קחו 19 מיליארד דולר ואל תהרסו לי את הפייסבוק!".
למארק צוקרברג לא חסר כסף, כנראה. הוא פשוט לא רוצה שיהיו לו מתחרים.