הכירו את האנשים שהרוויחו עשרות מיליוני דולרים בשנה החולפת, אך ורק תודות לסרטונים אותם העלו לפלטפורמת הוידאו מבית גוגל
YouTube היא כבר מזמן לא משחק ילדים ופלטפורמה שמאגדת רק יוצרים חובבים צנועים, אלא מפלצת מדיה אשר צוברת פופולריות בקצב שקשה לכמת, וגם יוצרת כמות ענקית של כוכבי רשת חדשים מדי שנה – כאשר אלו שמשכילים לנצל באופן מיטבי את הפופולריות שלהם ושל הסרטונים שלהם יכולים להפוך לאנשים עשירים. מאוד עשירים.
מגזין פורבס האמריקאי דירג זו השנה השלישית ברציפות את כוכבי ה-YouTube הגדולים ביותר, אשר הרוויחו את סכומי הכסף המירביים בשנה שחלפה מה ה-30 ביוני 2016 ל-30 ביוני 2017 – וכצפוי, המספרים של 2016-2017 מהווים שיא חדש וגבוהים באופן בלתי מבוטל מאלו שנרשמו רק שנה קודם לכן.
אז מי הם המיליונרים החדשים, והפחות חדשים, של YouTube? תאומים, זוג אחים, ארבעה גיימרים וגם ילד אחד בן שש (!).
במקום הראשון ברשימה היוקרתית, עם הכנסות שמוערכות ב-16.5 מיליון דולר תודות לשיתוף ההכנסות מ-YouTube עצמה, סיבוב הופעות חיות וגם מכירות של מגוון מוצרים ממותגים, ניצב החשבון של הגיימר הבריטי DanTDM, שמשתף את הצופים בעיקר בפרוייקטים שונים אותם הוא יוצר במסגרת המשחק Minecraft. גם במקום השני ברשימה, עם הכנסות של 15.5 מיליון דולר, נמצא גיימר שעורך סרטונים הומוריסטיים בהתבסס על כותרים בהם הוא מתעד את עצמו משחק תחת הכינוי VanossGaming – ושני אלו יחד הדיחו בהצלחה מהפסגה את הגיימר השבדי PewDiePie, אשר ניצב במקום הראשון ברשימת ההכנסות בשנתיים הקודמות והפעם נאלץ "להסתפק" במקום השישי ברשימה, עם הכנסות של 12 מיליון דולר.
במקום השלישי ברשימה נמצא החשבון DudePerfect שמפרסם סרטונים הומוריסטיים ספורטיביים, במקום הרביעי ניצב אישיות הרשת המגוונת Logan Paul, כאשר אחיו הצעיר Jake Paul נמצא אף הוא בעשירייה הפותחת במקום השביעי, גיימר מפורסם נוסף בעל הכינוי Markiplier תופס את המקום החמישי.
צמד הקומיקאים שמחזיק בכינוי Smosh ואשר מלווה את פלטפורמת YouTube עוד משנותיה הראשונות עומד במקום השמיני, וההפתעה הגדולה מכולן ברשימה היא כנראה זו שבמקום התשיעי, עם תיקו הכנסות מול המקום השמיני של 11 מיליון דולר: ילד בן שש שתחת הכינוי Ryan ToysReview הפך לסנסציית רשת כשהוא פשוט מציע רשמים וביקורות עבור צעצועי ילדים שונים ומשונים. חלומו של כל זאטוט במאה ה-21?
הכנסות כוללות של כ-127 מיליון דולר לעשרת הראשונים, שמהוות זינוק של 80 אחוזים מההכנסות הכוללות של העשירייה הפותחת ב-2015-2016, יחד עם העובדה שרק ארבעה מהנציגים ברשימה היו בה גם בשנה שעברה בעוד כל השאר חדשים לחלוטין, עוזרים להמחיש את הדינאמיות העצומה של YouTube, אשר ממשיכה להתפתח ולהתעדכן גם כיום ללא הרף – כך שממש לא נופתע אם גם בשנת 2018 הרשימה תכיל כמה וכמה פרצופים וז׳אנרים בלתי צפויים שהתפוצצו לפתע. רוצים לנסות ולנחש? בואו לעשות זאת בתגובות.