המהפכה הושלמה: אסטון מרטין חושפת מכונית-על חשמלית משלה • HWzone
טכנולוגיה

המהפכה הושלמה: אסטון מרטין חושפת מכונית-על חשמלית משלה

האם יצרניות הרכב הגדולות והמפורסמות ביותר יסייעו להפוך את הרכבים החשמליים לברירת המחדל הבאה?

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


בחצי העשור האחרון ראינו לא מעט עדויות ורמזים לכך שמנועים חשמליים הם טכנולוגיית העתיד הנכונה והטובה ביותר עבור עולם הרכבים (ולא רק עבורו), וזה בא לידי ביטוי בעוד ועוד יצרניות שהחלו לנסות את כוחן בתחום, יצרניות צעירות חדשות שהוקמו רק עבורו, ליגות מירוצים ייעודיות ואף משולבות וכדומה.

עם כל זאת, יתכן שהסימן הטוב ביותר לעידן החדש והמסקרן שנמצא בפתח מגיע רק עכשיו – כשאחת מהיצרניות הכי מוערכות ויוקרתיות בשוק העולמי מכריזה כי החליטה להשיק מכונית דגל ספורטיבית שתופעל באמצעות ומנוע חשמלי בלבד. קוראים לה אסטון מרטין, והיא מקווה להביא לנו את ה-RapidE בתוך שנתיים מהיום.

להתראות ל-Rapide – ושלום ל-RapidE, שתיראה ככל הנראה בערך כמו התרשים הבסיסי הזה

שנתיים אחרי שיצרנית הרכב הבריטית המזוהה יותר מכל אחת אחרת עם הסוכן הקולנועי המפורסם ביותר, ג'יימס בונד, הציגה את דגם הקונספט האחד והיחיד של ה-Rapide החשמלית שלה – היא מאשרת כי דגם זה יוצע למכירה בשנת 2019, ולמעשה יחליף לחלוטין את דגמי הבנזין שהושקו לראשונה בשנת 2010, בתור מה שהפך להיות אחת ממכוניות הסלון המהירות ביותר בעולם עם ארבע דלתות, ועם מנוע V12 עוצמתי בתצורה 'טבעית', ללא שימוש במגדש טורבו או מגדש-על.

כך נראה האב-טיפוס אותו הציגה אסטון-מרטין לפני כשנתיים, עם שאיפות לייצור מסחרי כבר ב-2017, שבפועל יגיעו באיחור קל

אין לנו פרטים טכניים כלשהם עבור ה-RapidE העתידית, אך שמועות ברשת מדברות על מנועים חשמליים שיפיקו הספק כולל מרשים בהחלט של כ-800 כוחות סוס, עם מומנט-כוח שיהיה גבוה יותר מזה של ה-Rapide S העדכנית (כלומר יותר מ-630 ניוטון-מטר) – ובמקביל גם טווח נסיעה מפתיע לטובה של עד 320 קילומטרים לערך, בין טעינה לטעינה.

היקף ייצור מוגבל בהחלט יבטיח ביקוש מרשים, ככל הנראה

באופן די צפוי, ה-RapidE ממש לא מיועדת להיות מכונית עממית והמונית – רק 155 יחידות שלה מיועדות לייצור בשלב הראשון, עם תג מחיר שעשוי לעמוד על לא פחות מ-200,000 פאונד בריטי (קצת פחות ממיליון ש"ח) לכל אחת מהן, מה שכנראה לא ימנע מההיצע להיחטף מראש, הרבה לפני שהרכבים עצמם ירדו מפס הייצור.

ה-Rapide S המודרנית כוללת מנוע 5.9 ליטר בהספק של 552 כוחות סוס ומהירות מירבית של 327 קמ"ש – והדגם החשמלי הבא עשוי להיות עוצמתי וזריז אפילו יותר, שזה מרשים אפילו יותר כשנזכרים כי מדובר במכונית "משפחתית" מלאה עם ארבע דלתות, ארבעה מושבים ואורך של יותר מחמישה מטרים

אז למרות שהסיכויים של רבים מאיתנו להימצא מאחורי ההגה של מכונית הספורט המרהיבה הזו, שעשויה לנסות ולגנוב מה- Model S את תואר 'ההאצה הכי מהירה שיש' לרכב בייצור סדרתי, אנחנו מאמינים שהבאזז מעצם העובדה שחברה מוכרת כמו אסטון מרטין מחליטה לוותר על אחת מדגמיה מבוססי הבעירה הפנימית באופן מוחלט לטובת המנועים החשמליים יוכל לעשות רק טוב לתחום הטכנולוגי הזה, וידרבן עוד חברות להפסיק ולהתייחס אליו בתור בן חורג וחיצוני, אלא בתור אלטרנטיבה אמיתית לדגמים הנפוצים וההמוניים שבחנויות.

מה שיסתתר מתחת למכסה המנוע ב-RapidE יפותח בשיתוף פעולה עם חברת Williams Advanced Engineering, שלה גם קבוצת פורמולה 1 באותו שם


תגיות

2 תגובות

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close