ענקית הטכנולוגיה מספקת לנו פרטים נוספים אודות השירות שמבטיח גיימינג בהזרמה ישירה (כמעט) בכל מכשיר בבעלותכם
ההכרזה הפומבית על צמד מכשירי ה-Pixel החדשים לוותה בעוד פרטים מעניינים – בין היתר גם אודות פלטפורמת הסטרימינג הישיר לגיימינג מבית גוגל בתשלום חודשי שעונה לשם Stadia.
עוד קודם קיבלנו הצהרה על כך שהשירות יעלה לאוויר באופן רשמי במהלך חודש נובמבר, ועכשיו יש לנו את היום המדוייק למאורע – החל מיום שלישי ה-19 בנובמבר יוכלו צרכנים במספר מצומצם של מדינות (ישראל לא ביניהן, לצערנו הרב) לגשת את ספריית משחקים מקוונת ולהתחיל לשחק ברגע אחד, ללא הורדות וללא התקנות וללא תלות בכוח העיבוד הזמין באותו מכשיר בו הם משתמשים, אלא רק בתלות ביכולתו לספק חיבור ראוי ויציב אל רשת האינטרנט. OnLive קם לתחייה – עם גב טכנולוגי גדול לאין שיעור אשר מיועד להבטיח שהפעם המיזם יעמוד בציפיות.
סרטון טרי שעלה לערוץ ה-YouTube הרשמי של גוגל מפרט עוד כמה מהיכולות הצפויות של Stadia כשזו תושק, עם ספרייה שכוללת כמה עשרות כותרים גדולים ועדכניים, בקר משחק ייעודי שמקושר גם הוא ישירות אל פלטפורמת הענן של גוגל (בכדי להקטין למינימום את זמני השהות) ושני מודלים כלכליים לתשלום חודשי עבור גישה אל העולם הזה.
https://www.youtube.com/watch?v=Pwb6d2wK3Qw
לפי הסרטון הטרי, אל Stadia ניתן יהיה לגשת מדפדפן בכל מחשב שולחני או מחשב נייד (סביר להניח כי מערכות מסוג חלונות ו-Chrome OS ייתמכו, כאשר אנחנו מלאים בתקווה כי גם משתמשי לינוקס ו-MacOS יוכלו ליהנות באותה מידה) וגם ממספר מוגבל של טאבלטים וסמארטפונים "נבחרים" באמצעות אפליקציה ייעודית – כאשר על הבמה עצמה קיבלנו אישור לכך שה-Pixel 4 וה-Pixel 4 XL יהיו הראשונים לתמוך בכך. מתנת השקה מעניינת עבור הצמד הטרי.
בקר המשחק של Stadia שנמכר בנפרד בעבור 70 דולר מוגדר בתור הדרך הטובה ביותר ליהנות מגיימינג בהזרמה ישירה, אם כי Stadia תתמוך גם בבקרי משחק אחרים וגם במקלדות ועכברים במידה והצרכנים יעדיפו אותם – אך ראוי לחזור ולציין כי השירות אינו דוגל בשיטת 'שחק כפי יכולתך' כמו שירותים אחרים ללא סטרימינג: מדרגת Stadia Basic ללא תשלום תציע סטרימינג ב-FullHD ובקצב של עד 60 פריימים בשנייה ומדרגת Stadia Pro בתשלום חודשי של 10 דולר תציע איכות מירבית עם סטרימינג של עד 4K בקצב 60 פריימים בשנייה ועם תמיכה ב-HDR, אך בשני המקרים תידרש רכישה של המשחקים עצמם בנפרד בחנות המקוונת של השירות, אפילו במצב בו המשתמש כבר רכש את אותו כותר בדיוק בחנות אחרת בעבר.
מדרגת ה-Stadia Pro תהיה דומה לשירותי הפרימיום בקונסולות של סוני ומיקרוסופט ותעניק משחקים מסויימים בחינם מדי חודש למנויים אליה – אך זה עדיין לא מונע מההצעה של גוגל להרגיש יקרה משמעותית ביחס לשירותים כמו Xbox Game Pass או Origin Access שמספקים גישה מלאה אל ספריות של כותרים עדכניים בעבור תשלום חודשי קבוע סביר, ללא תוספות תשלום נדרשות עבור כל משחק ומשחק.
האם זה באמת עתיד הגיימינג, או שמדובר בעוד הבטחה אשר תתרסק בגלל מגבלות מלאכותות תמוהות ומודל עסקי שאינו תחרותי מספיק? מוזמנים לשתף את כולם בנקודת המבט שלכם בתגובות.
הרעיון הוא כמובן לחסוך כסף על מחשב גיימינג, ע״י תשלום חודשי במקום.
בדברים מסויימים זה מאוד משתלם:
למשל מי שחייב מחשב גיימינג הכי חדש כל הזמן, זה יכול לחסוך לו הרבה כסף (במיוחד בישראל עם המכס+מעמ שאנחנו משלמים על כל דבר). ההבדל היחיד הוא שכרגע סטידיה מוגבל ל-60 פריימים לשניה, בעוד שמחשב גיימינג יכול להגיע ל-144.
גם החבילה של כרומקאסט אולטרה + שלט + 3 חודשי שרות ב-$130 זה מאוד זול, כי הכרומקאסט לבד עולה $70 לבד. וגם השלט לבד.
מצד שני, עם איכות האינטרנט בארץ, אי אפשר לדעת איך זה באמת יתפקד…
על מחשוב אין מכס
יש מע"מ בקניה של 75$ ומעלה
בסדר – אז בארץ משלמים +משלוח +מעמ +רווח למוכר.
בעוד שאותו מוצר לקוח בארה״ב קונה רק עם רווח למוכר, וגם הרווח הזה נמוך יותר מבארץ.
לדוגמא כרטיס מסך שעולה ללקוח $300 בארה״ב, בארץ עולה $300 +דמי משלוח +17% מעמ +רווח למוכר בישראל. בסוף בארץ יעלה 25%-50% יותר.
240HZ
ובנוגע לכתבה, מה ההגיון גם לקנות את הכותרים וגם לשלם חודשית לשירות סטרימינג?
שימכרו את המשחקים עם עמלה נוספת כדי להסטרים ללא תשלום קבוע.
או תשלום חודשי גבוה ללא צורך לקנות את המשחקים עצמם.