סרטון ה-Rewind המסורתי מטעם נציגי פלטפורמת הוידאו הגדולה הפך לויראלי – מכל הסיבות הלא נכונות
YouTube הפכה כבר מזמן לאחת מפלטפורמות המדיה הגדולות ביותר בעולם, כזו שמצמיחה כמעט בן לילה כוכבים חדשים וגם מעלימה במהירות את אלו שלא מצליחים להישאר רלוונטיים – ובמסגרת התפקיד רב האחריות הזה אנחנו רואים מגוון שיתופי פעולה בין הסלבריטאים הבולטים עצמם וגם בינם לבין נציגיה של YouTube עצמה.
במסגרת שיתופי פעולה אלו, החל משנת 2010 התחלנו לקבל סרטוני YouTube Rewind, אשר שימשו כמעין סיכום שנה הומוריסטי וקליל של הפעילות באותה תקופה בכיכובם של הכוכבים הגדולים והנכונים ביותר. סרטונים אלה שהופצו דרך הערוץ הנודע YouTube Spotlight זכו להתעניינות בלתי מבוטלת ולתגובות חיוביות במשך שנים – ואז הגיע הסיכום הרשמי לשנה הנוכחית וטרף את כל הקלפים.
בתוך כשבוע בלבד מאז עלה לאוויר, YouTube Rewind 2018 הפך לויראלי וצבר מעל ל-125 מיליון צפיות – ועם זאת הצליח לשבור שיא נוסף כשהפך לסרטון הכי שנוא בתולדות השירות, עם 11 מיליון הצבעות 'לא אהבתי' וכנראה גם פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך במסגרת מעין אפקט עדר מקוון.
שימוש בכוכבי קולנוע וטלוויזיה מוכרים כדוגמת וויל סמית', טרבור נואה וג'ון אוליבר, במקביל להעלמתם של רבים מהשמות המדוברים והמשמעותיים ביותר של השנה ב-YouTube ומסר כללי הנוטה להיות מטיף באופן מוגזם יצרו תחושה כללית בקרב הגולשים כי אנשיה של חברת האם גוגל ופלטפורמת הוידאו מנסים לייצר מצג שווא ואמת מכובסת אודות הנושאים והדמויות שמעניינים את המשתמשים.
לא בטוח שהררי הביקורות השליליות אכן ישפיעו באופן משמעותי על ההתנהלות והגישה במורד הדרך, אך אין ספק כי אנחנו מקבלים כאן שיעור נוסף על כך שלרצות את ההמונים זו משימה קשה מאוד או אולי אפילו בלתי אפשרית – כאשר מדובר ב-1.9 מיליארד אנשים שונים העושים שימוש במוצר מדי חודש.
אתם כבר צפיתם בסרטון? אהבתם או סבלתם מכל רגע? בואו לספר לכולם בתגובות.