חברות שונות ממשיכות לחפש את הדרכים הטובות ביותר להפוך את עולם המציאות המדומה לכזה אשר אופף את הגוף כולו
למרות טכנולוגיות התצוגה החדשניות שמעורבות בו וכוח העיבוד הגדול שנדרש, אין וויכוח על כך שתחום המציאות המדומה עדיין נמצא בשלב מוקדם מאוד שלו – הכותרים והיישומים התומכים הם בסיסיים ברוב המקרים, וישנן לא מעט יכולות פוטנציאליות שעדיין לא ממומשות במלואן או אפילו לא נמתכות כלל, כדוגמת מציאות מדומה בתנועה במרחב (Room Scale VR), עקיבת עיניים, שימוש אלחוטי אמיתי ועוד.
במצב הזה, אין זה מפתיע לגלות שלל חברות שמנסות להוסיף טכנולוגיות חדשות פרי פיתוחן לתחום, בתקווה להפוך אותן לחלק אינטגרלי בשלב ההתכנסות הטכנולוגית שיגיע בעתיד, בו היקף היכולות המקובל יהיה ברור ומקובע יותר.
ב-CES 2017 אנחנו פוגשים חברה בשם Cerevo שמקווה לעשות בדיוק את זה ולהוסיף אל עולם המציאות המדומה גם את הרגליים שלנו, באמצעות צמד "בקרי-רגל" שיחליף את הנעליים הרגילות והטיפשות שלנו.
נעלי-בקרי ה-Taclim כוללות מראה עתידני מוזר ואפילו מגוחך, אך מוסיפות בהצלחה חיישני תנועה ומנועי רטט (יש גם בקרים לידיים) אשר מאפשרים למשתמש לבעוט ולנוע בצורה אשר תיקלט ביישום המציאות המדומה אותו הוא חווה, ואף לקבל פידבק רטט אשר יעניק תחושות ייחודיות למשטחים שונים ולתנועות שונות, לחוויה כללית שלמה ו'אמיתית' יותר, לא רק עבור העיניים, האוזניים והידיים האוחזות בבקר, אלא כמעט עבור כל הגוף למעשה.
נעלי ה-Taclim עדיין נמצאות בשלב פיתוח מוקדם יחסית ולא מיועדות רק לשוק הביתי, אלא גם לשוק המסחרי והארגוני שאמור להתחיל בשילוב משמעותי יותר של טכנולוגיות מציאות מדומה בעתיד הלא רחוק – אבל אנחנו מרגישים שיש לרעיון הזה לא מעט כוח ופוטנציאל, בתור טכנולוגיה משלימה שתופעל לפחות בחלק מהמשחקים והיישומים.
כבר נתקלנו בעבר בעמדת ה-Virtuix Omni המשוכללת שהצליחה לשלב בהצלחה רבה את הרגליים ותנועת הגוף כולו בתוך המציאות המדומה – אבל סביר להניח שלרובנו לא תהיה היכולת להשקיע עשרות אלפי דולרים במעין הליכון חשמלי שיוצב במרכז הסלון, כך שה-Taclim נראה כמו הפתרון המוצלח ביותר עד כה שגם ניתן ליישום מעשי לצרכנים הביתיים.
גם אם Cerevo לא תהיה המנצחת הגדולה במירוץ הזה, אנחנו בהחלט מקווים לראות עוד טכנולוגיות דומות שמנסות לשלב את כל גופו של השחקן בחוויה, ונמשיך לעקוב אחרי התחום.