אלון מאסק לא נח, ומבטיח כעת למשתמשיו עמדות טעינה מסחריות בעוצמה ובמהירות שיוכלו לעורר מהפכה נוספת עבור הרכבים החשמליים
ניתן לטעון כי נותרו מעט מאוד גורמים שמונעים מהרכבים החשמליים במלואם להשתלט על עולם הרכב – טווחי הנסיעה הם כבר היום כאלה שיספקו את רובם המוחלט של הצרכנים, העוצמה והאיכויות שלהם מצליחות אף לעלות בחלק מהמקרים על אלו של רכבים המצויידים במנועי הבערה הפנימית, וגם המחירים ממשיכים לרדת בהדרגתיות לסכומים שהופכים להגיוניים יותר עבור יותר ויותר אנשים.
אחד מהפערים המרכזיים שעדיין נותרו, כך נראה, הוא זמני הטעינה הארוכים הנדרשים עבור מערכי הסוללות הגדולים של הרכבים, שממשיכים להיות נתון צורם בהשוואה לתדלוק בן כמה הדקות שכולנו מכירים.
אם להתבסס על ההכרזות הטריות מבית אלון מאסק, המייסד והמנכ"ל של Tesla Motors הנודעת, התחום הזה עתיד להיות הבא בתור בדרך לפתרון ומהפכה מצד החברה. מאסק הבטיח לחשוף בקרוב תחנות טעינה מהירות חדשות מדגם 'V3' לרשת ה-Supercharger של החברה, שפרושה כיום במאות מיקומים ברחבי ארצות הברית ובמאות מיקומים ברחבי אירופה – עם יכולות חדשניות באמת בתחום.
כיום, תחנות Supercharger 'V2' של החברה מסוגלות לספק כ-120 קילו-וואט של אנרגיה לטובת טעינת הסוללות של הרכבים השונים, מה שאמור להעניק לרכב כדוגמת ה-Tesla Model S (שכולל מערך סוללות בקיבולת 90 קילו וואט-שעה) טווח של כ-270 קילומטרים לערך בחצי שעת טעינה, או טעינה מלאה לגמרי בתוך כ-75 דקות. הדור השלישי של תחנות הטעינה אמור להיות עוצמתי פי כמה – כשהערכות לפיהן יהיה מדובר בהספק משולש של כ-350 קילו-וואט או 360 קילו-וואט כבר זכו לכינוי 'משחק ילדים' מפי מאסק עצמו, מה שמעמיד את ההשערות המעודכנות על הספק של פי 5 לערך מזה שקיים כיום, כ-600 קילו-וואט לערך.
אם נניח שהתרומה לטעינת סוללות הרכב תהיה לינארית, פחות או יותר, נקבל כי בדור החדש ניתן יהיה לקבל טווח נסיעה של 270 קילומטרים בתוך שש דקות טעינה בלבד (!), בערך אותה כמות זמן שיגזול מכם תדלוק בנזין או דיזל רגיל, ואילו טעינה מלאה לגמרי לטווחים של יותר מ-500 קילומטר ידרשו רבע שעה או עשרים דקות בלבד.
לא ברור אילו דגמים של חברת טסלה יתמכו בטעינה החדשנית, ומתי בדיוק היא תהפוך לזמינה בתפוצה רחבה במקום עמדות הטעינה הנוכחיות – אבל כשכל זה יתבהר ויקרה, נראה שיש לנו סיכוי לא רע למצוא את עצמו בשלב חדש שבו אפילו זמני הטעינה כבר לא יוכלו להוות 'תירוץ' עבור רכבי הדלק, והדרך לעתיד ירוק יותר בו רוב המכוניות יופעלו באמצעות מנועי חשמל תהיה תלוי בעיקר בקצב הייצור שאותו יוכלו לספק חברות כמו טסלה ושברלוט, ובתקינה שתאפשר לנו לקבל רשתות טעינה אחודות לכל הכלים בכל רחבי הגלובוס.
עד שכל זה יקרה יקח עוד זמן מה, באופן טבעי, ואנחנו בינתיים ממשיכים להחזיק אצבעות לכך שיצרנית כלשהי מהתחום תרים את הכפפה ותספק תשומת לב כלשהי גם לשוק המקומי שלנו.