גם אם אתם לא ממש מאוהבים בכלי רכב דו-גלגליים, יש סיכוי לא רע בכלל שהקונספט החדש מענקית הרכב הגרמנית יגרום לכם להתלהב
זה לרוב לא משהו שאי פעם יגיע אל החנויות, וגם אם כן כנראה יעלה הרבה יותר מדי – אך אנחנו בכל זאת תמיד נהנים לראות את מוצרי הקונספט של יצרניות הרכבים השונות, שמציגים פנטזיות ומוזרויות חביבות מאנשי המקצוע בתחום, שמעניקים בתורם גם קצת מזון למחשבה עבורנו בכל הנוגע לטכנולוגיות העתיד שמהן כולנו נהנה ביום מן הימים.
בימים האלה נראה כי זו היא חברת BMW שנהנית מתשומת לב מוגדלת ברחבי הרשת במסגרת הז'אנר הזה – תודות לאופנוע/קטנוע ה-Concept Link שלה, שנראה פשוט נפלא ומרגיש כאילו הגיע אלינו היישר מתוך סט של סרט מדע בדיוני כלשהו.
https://www.youtube.com/watch?v=BOq-aH20XlI
ה-Concept Link שואב השראה ומבוסס חלקית על קונספט אחר ועתידני אפילו יותר של מותג האופנועים (Motorrad) של BMW, ה-Vision Next 100 שהוצג בשנה שעברה, ונראה בערך כמו הכלאה בין קטנוע קלאסי כלשהו של חברת Vespa לאופנוע כביש כבד, עם גוף אופקי רחב בעל מרכז כובד נמוך, שנוצר תודות להיותו של הכלי חשמלי, כמובן, עם מערך סוללות שמתחבא לו בצמוד לרצפתו.
צמיגים רחבים, פנסים שמשולבים באופן בלתי סטנדרטי בתוך גוף האופנוע ו"קישוטים" בצבע כתום בוהק שאמורים להיות מודולריים וניתנים להתאמה אישית משלימים את המראה המיוחד, ואמורים להפוך את ה-Concept Link לכלי העירוני האולטימטיבי, אי שם בעתיד.
מתחת למושב הרוכב, שאותו ניתן להגדיל עבור צמד אנשים במידת הצורך, נמצא תא אחסון זעיר אשר נפתח במחוות מגע (מהבעלים בלבד לכאורה, תודות למעיל רכיבה חכם שהוא לובש), התצוגה של המערכת ההמוחשבת שבפנים תוקרן בתור מעין הולוגרמה אל הנהג ותהיה מסוגלת לבחור רשימת מוזיקה בהתאם לדרך, למזג האוויר ולסביבה הכללית של האופנוע, כאשר הגוף הנמוך בעל נקודת המשקל המרוכזת יתרום ליציבות טובה משמעותית של הכלי, אשר אפילו יכלול הילוך אחורי אמיתי בכדי להקל על חיי המשתמש.
BMW אכן בנתה והציגה דגם אב-טיפוס מוחשי של ה-Concept Link, אם כי בדומה לרוב דכמי הקונספט בעולם הרכב גם במקרה הזה כנראה שלא כדאי להתחיל לפנטז על כך שהוא יגיע אל הסוכנויות הקרובות אלינו בשנה או השנתיים הקרובות – מדובר בהמחשה של חזון ויכולות הנדסיות לפני כל דבר אחר.
עם זאת, אנחנו בהחלט מקווים שאלמטים מסויימים מתוך ה-Concept Link יתחילו להופיע אט-אט באופנועים וקטנועים מסחריים אמיתיים – תא האחסון הפנימי המוסתר שנפתח בהנפת יד וללא מגע, היכולת להתאים רכיבים חיצוניים בצבע ובצורה שלהם להעדפות הספציפיות של הרוכב וגם המרכב הישר הבסיסי המיוחד, שנראה כמו בונוס חיובי לעידן שבו כמעט כל האופנועים יעברו לשימוש במנוע חשמלי. מה דעתכם? בואו לשתף בתגובות.