החברה המסתורית, Magic Leap, מפתחת משקפיים מיוחדות עם היכולת ליצור דמויות דיגיטליות מציאותיות המשתלבות בסביבה
מהסרטון הרשמי באתר החברה
בסבב גיוס לחברת הסטארטאפ "Magic Leap", שעל פי דיווחים עובדת על משקפי מציאות מדומה (או משקפי מציאות קולנועית, על פי העדפת החברה), מובילה גוגל עם השקעה של מעל 540 מליון דולרים. בנוסף להשקעה, סונדר פאצ'אי, ראש מערכת ההפעלה אנדרואיד וכרום (שכעת קיבל את המושכות לכל העסקים המרכזיים של החברה כמו חיפוש, מפות, גוגל+, מחקר, פרסומות ותשתית) יצטרף כחבר מועצה של הסטארטאפ, זאת לצד סגן נשיר הפיתוח העסקי של החברה, דון האריסון. מבין המשקיעים הנוספים ניתן למצוא את חברת Qualcomm האחראית למעבדי ה-ARM שקיימים כמעט בכל סמארטפון וטאבלט בעולם, חברת הפקה והשקעה Legendary Pictures (שאחראית לסרטים כמו גודזילה והאביר האפל) ואת חברת ההשקעות וולקן של פול אלן, ממקימי חברת מיקרוסופט לצד ביל גייטס.
"אנחנו מצפים בקוצר רוח לשלב הבא בגדילה של Magic Leap ולראות איך הם יעצבו את העתיד של המחשוב הויזואלי" אמר סונדר פאצ'אי בהצהרה רשמית על ההשקעה של גוגל בחברה. בשונה ממשקפי מציאות מדומה רגילות, הפתרון של Magic Leap כולל הקרנה ישירה של התוכן אל העין של הלובש, זאת בניגוד לשיטה הנוכחית בה מוצגות על פני מסך המשקפיים דמויות, או הקרנה חיצונית של התוכן. לפי משתמשים שחוו את המשקפיים הייחודיות של החברה, ההבדל הוא משמעותי עד לבלתי יאומן. "זה היה טבעי בצורה מדהימה, ואפילו צורם – אתה נמצא בחדר, ויש דרקון שמתעופף מסביב, זה מרהיב ולא יכלתי להוריד את החיוך מהפנים." אמר תומאס תול, מנכ"ל Legendary Pictures.
אבל השאלה הגדולה היא – מה הסיבה מאחורי ההשקעה הענקית של גוגל בחברה? משקפי הגוגל גלאס של החברה הם הדבר הקרוב ביותר למוצר של Magic Leap, ויש לשער כי שילוב הטכנולוגיה של הסטארטאפ במשקפיים החכמות של גוגל הוא המטרה להשקעה. בחינה טובה יותר של ההשקעה מראה גם כי גוגל עצמה היא המשקיעה בסטארטאפ, בשונה מהשקעות אחרות בהן גוגל משתמשת ב-Google Ventures, זרוע ההשקעות של החברה, מה שיכול לרמוז על הכוונותיה.