חברת Uber נאלצת אמנם להיאבק בבירוקרטיה שונה ברחבי העולם בהווה – אך כבר מביטה אל העתיד בשיתוף פעולה מעופף מבטיח עם חברת יונדאי
חלוצת תחום ההסעות בקריאה אובר (Uber) מדברת כבר שנים על כך שמכוניות עם נהגים בשר ודם הם רק שלב ביניים בדרך לעתיד שבו נהנה מהסעות מעופפות אוטונומיות שנמצאות במרחק כמה קליקים בודדים מאיתנו בכל רגע נתון. זה עדיין משהו שנשמע קצת כמו מדע בדיוני, אך בחברה החליטו להראות לכולם שהם ממש לא מתלוצצים – ודאגו להציב אב-טיפוס של מונית מעופפת המהווה שיתוף פעולה בפרופיל גבוה עם יונדאי הקוריאנית באחד מהמיקומים המרכזיים בתערוכת CES 2020.
הכלי החשמלי המאסיבי עוד לא קיבל שם רשמי (הכינוי של הקטגוריה החדשנית הוא PAV – Personal Air Vehicle) אך נראה כמו מעין שילוב בין מטוס ימי למסוק, עם יכולת המראה ונחיתה אנכיות (VTOL), מקום עבור חמישה נוסעים, מהירות טיסה של עד 290 קמ"ש בגובה של כמה מאות מטרים מעל פני הקרקע – וטווח טיסה של כ-100 קילומטרים, בשילוב עם זמן טעינה זריז ביותר של בין חמש לשבע דקות אשר יוכל להזניק כלפי מעלה את הכדאיות המסחרית בהשוואה לטכנולוגיות כלי הרכב החשמליים המוכרות לנו כיום (עם עשרות דקות או אפילו שעות של טעינה בכל פעם).
הפיתוח הוא של ענקית הרכב מדרום קוריאה בראש ובראשונה – אך שיתוף הפעולה עם מיזם מוניות הדור הבא של Uber הופך אותו למעניין ומבטיח הרבה יותר בהשוואה להרבה רעיונות חדשניים מקבילים שפגשנו בשנים האחרונות
צילום: HWzone
סביר להעריך כי יעברו עוד שנים אחדות עד שנוכל להתחיל לראות כלים כמו אלו של יונדאי מופעלים בעולם האמיתח, ובתחילת הדרך זה גם יתבצע עם נהג (או טייס) אנושי לפני המעבר המתבקש לפעולה אוטונומית לחלוטין – אך במסגרת שיתוף הפעולה עם Uber אשר נחשף כעת מדובר בצעד משמעותי חשוב קדימה עבור התחום, שמרגיש מעשי הרבה יותר לפתע. כעת נותר רק לקבל אישורים רשמיים לתחרות מול שירותי המוניות המסורתיים בכל רחבי העולם.
יונדאי לא מסתפקת בכלי התעופה המעופף בלבד – ומציעה חזון תחבורתי מקיף שכולל תחנות המראה מרכזיות ומערכים של כלי רכב אוטונומיים קרקעיים אשר יביאו את המשתמשים עד למונית המעופפת שלהם
צילום: HWzone