ענקית השבבים ממשיכה לרדוף אחרי הדבר הגדול הבא עבורה, ומוותרת על השעונים והצמידים החכמים בתהליך
כמו הרבה מאוד חברות ענק אחרות בשוק הטכנולוגיה, גם אינטל תרה ללא הירף עבור התחום הבא שעשוי להתפוצץ ולהפוך ל"מכרה זהב" של מוצרים מסחריים חכמים – ואחרי שנכשלה במידה רבה בנסיונה לנגוס בחלק מעולם הסמארטפונים היוקרתי, נראה שהחלטותיה הן חדות וקיצוניות יותר, בכדי לוודא שפספוס דומה לא חוזר על עצמו בהמשך.
אם להתבסס על הכרזותיה שהחלטותיה הנוכחיות של מפתחת ויצרנית השבבים, נראה כי ניתן להכריז ששוק המכשור הלביש החכם הוא פאסה, ואילו שוק הרכבים החכמים הוא הפוטנציאל הלוהט החדש.
זה החל עם הפסקת המכירה וקריאת החזרה של כל שעוני ה-Basis Peak החכמים (מחברת Basis אותה רכשה אינטל בשנת 2014) לאחר חשיפתן של תקלות בייצור שהביאו לסכנת התלקחות שלהם – והמשיך עם דיווחים על כך שהחברה מתכוננים לפיטורין של מרבית עובדי חטיבת בקבוצת המכשור החדש, NDG, שמתמקדת בנישה זו, בדרך ליציאה מלאה מהתחום.
באינטל הכחישו את הדיווחים על כוונה לוותר על התחום, אך לא התייחסו לעניין הפיטורים הצפויים, וכך נראה שהסטטוס הבעייתי והבלתי ברור של החברה בתחום המחשבים הלהישים נותר כשהיה – אם כי במקביל אנחנו מקבלים הצבעת אמון משמעותית של אינטל בתחום אחר: הרכבים האוטונומיים המתקדמים.
אולי בהשראת ההצלחה המרשימה של אמצעי העיבוד של NVIDIA בתחום הזה, בחברה הכריזו על הקמתה של קבוצת חדשה וייעודית לרכבים אוטונומיים (ADG – Automated Driving Group), אשר תתמקד בפיתוח של מנגנוני עיבוד מתקדמים שידעו לענות על הצרכים הגדלים במהירות של חזית זו.
באינטל מצהירים כי רכב אוטונומי חכם בעל מערך חיישנים מתקדמים (כמו אלה שכבר ניתן למצוא על חלק מהכבישים ברחבי העולם) זקוק לעיבוד של לא פחות מ-4 טרה-בייט של מידע מדי יום, ובכל יום מחדש, מה שללא ספק מהווה אתגר עבור רוב מוצרי העיבוד והמחשוב המוכרים לנו בעידן המודרני, על אחת כמה וכמה אלה שמוגבלים במקום ובצריכת ההספק היחסית שלהם בשל הדרישה כי ישולבו בכלים ניידים (שלרוב גם יפעל בהתבסס על סוללות).
אינטל מקווה להיות זו שתביא לתשובות ולפריצת הדרך בתחום הזה, אשר תאפשר למכוניות אוטונומיות להפוך לפופולריות, סטנדרטיות ומקובלות יותר – במסגרת שיתופי הפעולה אותם כבר חשפה עם מובילאיי הישראלית ועם חברת Delphi, ובנפרד עם מובילאיי ועם קבוצת BMW, לסיוע בפיתוח פלטפורמות אוטונומיות מודולריות שבהן יוכלו להשתמש כל יצרניות הרכב המעוניינות בכך בקלות יתרה, עוד לפני שהעשור הנוכחי יסתיים לו. בענקית השבבים הכריזו גם על כוונה להשקיע 250 מיליון דולר בתקופה הקרובה לפיתוח קטגוריה זו.
בהתחשב בכך שכמעט כל יצרנית רכבים בשוק העולמי כבר הכריזה על תוכניות משלה לפיתוח וייצור רכבים שאינם זקוקים לנהג אנושי, ובמקביל אם להתבסס על הצעידה במקום שמפגין עולם המכשירים הלבישים בכל השנה האחרונה – עושה רושם כי הצעדים של אינטל הם נכונים ומתבקשים. עם זאת, כדאי לזכור שעולם הטכנולוגיה מלא באי וודאויות והפתעות – ועל כן לא מן הנמנע שנראה עוד שינויים בטקטיקה ובאסטרטגיה של יצרנית השבבים הגדולה הזו וחברות אחרות בעתיד הלא רחוק.
נראה כי ההנהלה באינטל לא יודעת מה היא רוצה
מזגזגת ימין ושמאל
יש לאינטל "בעיה" בשוק הזה. היא מגלגלת בו 5 מיליארד דולר אבל הרווח ממנו מאד מאד קטן. אפילו עם הריבית הכמעט אפסית היום הם היו מרויחים הרבה יותר אם היו שומרים את הכסף בבנק.
זה לא ניהול עסקי נבון ולכן מתוכננים ומתבצעים בו שינויים עסקיים וטכנולוגים. ויש עוד בדרך.