מידע חדש מספר לנו על תוכנית של חברת הענק להתחיל במיזם פרסום מקומי בחודש הבא – ולפתוח את שערי האתר האמריקאי שלה לעסקים מישראל מיד לאחר מכן
התחלת הפעילות הרשמית של חברת אמאזון בשוק הישראלי נראית קרובה במיוחד עכשיו, כאשר דיווח באתר Ynet מצביע על חודש ספטמבר 2019 בתור המועד בו מוכרים מקומיים יוכלו להתחיל ולשווק את מוצריהם לגולשים דרך הפלטפורמה המקוונת הענקית – כאשר האחריות על האספקה והשילוח היא שלהם בלבד.
שיטת העבודה של אמאזון בשלב הראשון תתבסס, כך נראה, על האתר האמריקאי הפופולרי והמוכר של החנות בכתובת עם סיומת com, כאשר גולשים מישראל יחלו לראות יותר מוצרים שמוצעים ונשלחים מתוך ארץ הקודש בממשק שלהם, לצד ההיצע הבינלאומי הקיים כבר היום כמובן.
חברות ובעלי עסקים שיחליטו לשתף פעולה עם אמאזון בכדי להקפיץ את קהל היעד הפוטנציאלי שלהם יהיו חייבים לעמוד בסטנדרטים הגבוהים של החברה לזמני משלוח (עד הבית בתוך חמישה ימים לכל היותר) ולנורמות שירות, כל זאת תוך התבססות על מחסני צד ג׳ שאינם בבעלות אמאזון – ונראה כי לצד ההתעניינות המתבקשת של אנשי עסקים מקומיים במכירת המוצרים עצמם מתפתחת לה התעניינות משנית באספקת שירותי אחסון, קטלוג ושילוח מתקדמים עבור אלו המעוניינים למכור.
היצע מקומי מוגדל דרך אמאזון יוכל אמנם להגדיל את התחרות בשוק, אך נראה כי הבשורה המשמעותית ביותר בשלב הראשון של האימפריה מבית ג'ף בזוס בישראל תהיה דווקא בכל הנוגע לשירותיות, ולא למחירים – בייחוד כשזה נוגע לרכישות הפופולריות בסכומים קטנים יחסית (עד 75 דולר), שבהם הצרכנים אינם נדרשים לשלם תוספת מע"מ בעת רכישה מקוונת מחו"ל אך כן יידרשו לשלם אותו כבר מהשקל הראשון בעת רכישה מגורמים מקומיים.
מתי יגיע היום שבו נוכל להיכנס אל אתר אמאזון עברי למהדרין דרך כתובת בסיומת co.il, עם מגוון מוצרים שזמינים דרך מחסנים ייעודיים שמפעילה אמאזון עצמה בארץ ושירותי משלוח שהיא אחראית עליהם מקצה לקצה? עדיין לא ברור, ויתכן מאוד שהתשובה תלויה רבות במידת ההצלחה של אותו שלב ראשוני שנמצא ממש מעבר לפינה. דבר אחד בטוח – לצרכן הישראלי כנראה לא יהיה משעמם בזמן הקרוב.