מעל ל-50 מיליון משתמשים נרשמו אל פלטפורמת ה-Disney Plus בתוך חמישה חודשים בלבד מאז ההשקה, כשהזמינות העולמית עדיין מצומצמת מאוד
אין ספק כי מרבית האנשים הפרטיים ומרבית העסקים ברחבי העולם סובלים ממגיפת הקורונה ואורח החיים השונה בתכלית שהיא מחייבת אותנו לאמץ – אך זה ממש לא אומר שאין הזדמנויות גדולות מאוד עבור חלק במסגרת כל הבלאגן הזה. חברת דיסני (Disney) סובלת אמנם מאובדן הכנסות ענקי בתחום הקולנוע במסגרת סגירה של אולמות ההקרנה בעשרות מדינות ברחבי העולם – אך מנגד נהנית מהצלחה שעולה על כל הציפיות המוקדמות עם שירות ה-Disney Plus הטרי שלה.
באתר Deadline מדווחים כי פלטפורמת הסטרימינג שהושקה רשמית בנובמבר 2019 הגיעה לנתון מדהים של יותר מ-50 מיליון משתמשים רשומים ומשלמים – עם זינוק גדול בחודשיים האחרונים לאחר דיווח קודם שהכריז על כ-29 מיליון משתמשים רשומים בחודש פברואר האחרון. הנתונים הללו הופכים את Disney Plus רשמית לשירות הסטרימינג השני בגודלו בשוק אחרי נטפליקס (עם כ-167 מיליון משתמשים משלמים לפי הדיווח הרשמי האחרון), כאשר הנתונים מרשימים במיוחד כאשר מתחשבים בכך שהוא זמין נכון להיום רק ב-14 מדינות ברחבי העולם.
מחיר מינוי חודשי נמוך יותר מזה של נטפליקס (וגם נמוך מזה של מרבית השירותים המתחרים האחרים) ללא ספק סייע לדיסני לזנק קדימה, וכך גם הפופולריות של תכנים בלעדיים כמו סדרת The Mandalorian – אך קשה להכחיש את ההערכות כי הקורונה שמחייבת המונים לבלות בביתם במשך רוב שעות היממה מהווה גם היא נתון משמעותי במשוואה, גם עבור Disney Plus וגם עבור כל שירות בידור ביתי מקוון אחר.
בדיסני הצהירו תחילה על תקווה להגיע ל-60 עד 90 מיליון משתמשים משלמים ברחבי העולם עד שנת 2024, אך לפי הפתיחה הנוכחית נראה כי יש סיכוי לא רע בכלל לכך שעד 2024 נוכל לראות תחרות ראש בראש צמודה במיוחד בינה לבית נטפליקס על כס המלכות של שוק הסטרימינג. אנחנו נחזיק אצבעות לכך שההצלחה המסחרית המפתיעה תדרבן את דיסני להאיץ את ההתרחבות הגלובלית של השירות – ותנחית אותו כאן בישראל כבר במהלך 2020 או במהלך 2021 לכל המאוחר.
מה דעתכם? בואו לשתף אותנו בתגובות.