מיקרוסופט חושפת את מלוא היכולות של הקונסולה החדשה שלה, מבחוץ וגם מבפנים
עבר די הרבה זמן מאז אותו טריילר מפורסם שהציג את העיצוב החיצוני עבור קונסולת ה-Xbox Series X, היורשת עבור ה-Xbox One X (וכנראה שגם עבור ה-Xbox One S במקביל, לפחות בשלב הזה) – אבל עכשיו אנחנו סוף סוף יכולים להכריז כי אנחנו מבינים את מפלצת הדור הבא של מיקרוסופט, ואת החומרה הפנימית שמפעילה אותה.
צמד הכרזות מפורטות באופן מרשים באתר רשמי של מיקרוסופט מציירות לנו את התמונה החומרתית המלאה והמרשימה של היחידה העתידית, אשר תהיה גדולה וכבדה משמעותית לעומת הדור הקודם עם נפח שמתקרב ל-7 ליטר ומשקל של 4.45 קילוגרם (לעומת נפח 4.3 ליטר ומשקל של 3.7 קילוגרם ב-Xbox One X): חומרה על טהרת AMD עם שבב בליטוגרפיית 7 ננומטר משופרת בעל שטח של 360 מילימטרים רבועים, שמונה ליבות עיבוד כלליות בארכיטקטורת Zen 2 עם תדר פעולה של עד 3.8GHz, זכרון דינאמי אחוד מסוג GDDR6 בנפח של 16GB עם רוחב פס אפקטיבי של עד 560GBps וליבה גראפית בארכיטקטורת RDNA 2 עם 52 אשכולות עיבוד בתדר מירבי של 1.825GHz אשר מספיקה לביצועים של עד 12.16TFLOPS.
מערך קירור מותאם אישית שמנצל את המבנה המלבני הגבוה של ה-Xbox Series X מיועד לשמור על קרירות כל הרכיבים מבלי להרעיש באופן מוגזם (ומבלי להתחמם באופן מוגזם ולהזכיר לנו את הצרות מדור ה-Xbox 360, אנחנו מקווים!) – וכעת אנחנו יודעים כי כל הקונסולות באמת יוצעו עם אחסון פנימי על טהרת שבבי ההבזק: כונן NVMe ייעודי בנפח טרה-בייט שפותח בשיתוף פעולה עם חברת Seagate ומסוגל להגיע למהירויות העברה מעולות של עד 4.8GBps, כאשר לקונסולה יהיה חריץ הרחבה ייעודי שיאפשר להכפיל את נפח האחסון הזמין עם כונן בעל יכולות זהות שיוצע למכירה בנפרד.
כונני SSD בתצורה בלעדית – אך לשמחתנו מיקרוסופט אינה מתכננת להגביל אותנו לשימוש אך ורק בהם על מנת לקבל גישה לנפח אחסון מוגדל עבור הפלטפורמה
קונסולת הדור הבא תציע יציאת HDMI 2.1 מודרנית יחידה שתתמוך בתצוגת 4K בקצבי רענון של עד 120 פריימים בשנייה ואף בתצוגת 8K, חיבור Gigabit Ethernet קווי, כונן Blu-Ray אופטי וגם שלושה מחברי UBS 3.2 Gen.1 (כולם בתצורת Type-A הוותיקה) שיוכלו לשמש לחיבור של עוד כונני אחסון חיצוניים מכאניים או בטכנולוגיית הבזק לבחירת השחקנים.
לצד הנתונים היבשים קיבלנו גם סרטוני המחשה ראשונים אפקטיביים – זמני טעינה מקוצצים מאוד תודות לאחסון ולזכרון הדינאמי הפנימי המהירים, ובנוסף גם יכולת מעניינת מאוד לעבור בתוך רגעים ספורים בין כמה משחקים שונים שנטענו ראשונית מבעוד מועד
האצת עקיבת קרניים חומרתית, תמיכה בטכנולוגיית אודיו מרחבי, תמיכה לאחור בכותרים מכל קונסולות ה-Xbox הקודמות, תמיכה בהמרת תכני SDR לתכני HDR, בקר משחק אלחוטי עם עיצוב קומפקטי משודרג ותמיכה בטכנולוגיות VRS ו-VRR לסנכרון והחלקת התנועה בתצוגה – כל אלו הם רק חלק מהיכולות של עמדת הגיימינג הסלוני שלפחות כיום יכולה לספק אתגר גדול מאוד לכל מחשב אישי שאפשר לרכוש או להרכיב.
ההשקה של Xbox Series X עדיין מתוכנן לעונת החגים של סוף השנה הנוכחית, בינתיים ללא שום אימות או מידע אודות מערכת Xbox נוספת חלשה וזולה יותר אשר תלווה אותה – וכעת סימן השאלה העיקרי שנותר לנו נוגע למחיר המומלץ של המכונה המתקדמת. 500 דולר או פחות מכך? אנחנו נחזיק אצבעות לאפשרות השנייה כמובן.
תמיכה אמיתית ומלאה בהאצת DXR של מיקרוסופט לעקיבת קרניים – כעת ב-Xbox Series X ובקרוב גם בכרטיסי המסך מבית AMD שיהיו זמינים לשוק ה-PC