לפני כשלושים יום, פתח כריס רוברטס, מפתח משחקים מפורסם שאחראי לכותרים דוגמת סדרת Wing Commander, ו-Privateer פרוייקט לגיוס כספים עבור המשחק החדש – Star Citizen: Squadron 42
המשחק הוא סימולטור חלל בקנה מידה שאפתני שלא נוסה עד כה. בכל שלב של גיוס הכספים, נוספו מטרות פיתוח לפרוייקט והוא צמח עוד ועוד, עד שכיום הוא מתפרש על כ-100 מערכות כוכבים, מערך מרשים של ספינות חלל, וחמישים משימות למערכת השחקן היחיד – Squadron 42.
רוברטס מספר כי הוא פנה למימון המונים לאחר שחברות להפקת משחקים דחו את הרעיון מתוך מחשבה כי אין מקום לסימולטור חלל בזמנים אלה, וכי לא יוכלו להפיק ממנו רווחים משמעותיים.
כמו כן, כריס רוברטס ידע כי לו היה חותם עם חברה כזו היה נתון ללחצים ושינויים במהלך הפיתוח שהיו משנים את אופי המשחק, ופוגעים בחזונו לעולם פתוח ונתון לשינויים.
המשחק בדרך |
כאשר פרוייקט הגיוס החל, המטרה הייתה לגייס שני מיליון דולר בלבד, אך לאחר התפשטות ויראלית של דבר הגיוס ברחבי הרשת. האתר שהוקם למטרה זו קרס מכמות האנשים שרצו לתרום, ורוברטס הרחיב את הגיוס לקיקסטארטר, כאשר שני האתרים פועלים במקביל, ונתוני גיוס הכספים בשני האתרים מפורסמים באתר הבית של הפרוייקט.
בכל שלב של עלייה משמעותית בסכום הגיוס, נוספו השגי ביניים למשחק כגון ספינות נוספות, מערכות כוכבים חדשות לחקר, תוספות לחלליות, ושיפורים נוספים שהתאפשרו ככל שסכומי הגיוס עלו.
היקום שבו המשחק עובד נוצר כדי להדמות לממלכה הרומית במובן הדינמיקה שבין הסוחרים, האזרחים והחיילים כפי שחלה באותה תקופה. אזרחות הכילה בתוכה אסופה של חובות וגם זכויות כמו הגנה מפני פושעים ויכולת השפעה על החברה שבה אתה חי. כמו גם קיום קבוצות שונות המייצגות דעות ואינטרסים מיוחדים. במשחק אתה יכול גם לבחור שלא להיות אזרח, ולחיות כפליט מפני החוק בתור פיראט למשל, עם ההבנה שאתה לא תתקבל בברכה באיזורים הנשלטים על ידי האימפריה.
אם אתה נהרג במשחק, אתה מאבד את הספינה שלך, ואת ההתקדמות שלך. עם זאת, יש מנגנון פיצוי אפשרי אשר מופעל אם אתה רוכש ביטוח לספינה, ואתה תחזור לכוכב הבית שלך עם ספינה חדשה, אך רק עם החימוש והיכולות הבסיסיות – ללא כל דבר נוסף שצברת במהלך הרפתקאותיך.
העולם הפתוח שבו יפעל המשחק יעבוד בשני מישורים: המערכה לשחקן היחיד – בה תוכל להשלים חמישים משימות ראשיות, וגם לחקור את העולם שבו אתה משוטט, והמערכה ברשת – בה תיכנס לעולם מתפתח המאוכלס הן בשחקנים אחרים כמוך, והן בדמויות משחק. היקום ישתנה בהתאם לפעולות השחקנים, ובהיותו מקום ענקי בכל קנה מידה (קיימות ספינות מקבילות לנושאות מטוסים בגודלן למשל – באורך של קילומטר לפחות), זה ייצור אתגר ענק למפתחים.
אחד מהדברים שיתאפשרו במשחק, הוא גילוי חורי תולעת, או שערים דוגמת סטארגייט בין מערכות כוכבים אשר יקצרו את משך המסע לשניות. אם גילית מקום כזה, הוא ייקרא על שמך, וגם תוכל להרוויח ממנו כסף על ידי מכירת המיקום המדויק שלו לחברה שתנהל את השימוש בו.
למרות שגרסת אלפא של המשחק תצא רק בעוד כשנה, רוברטס מחזיק כבר שלד בסיסי של המשחק שבנוי על בסיס מנוע CryEngine משופר מאוד, ויכול לומר כי המשחק ירוץ על מעבדים כפולי ליבה לפחות, מינימום של 4GB זיכרון עבודה, וכרטיסי מסך ברמה של GTX460 ומעלה.
בדבריו לקהל התורמים והתומכים, הודה רוברטס לכולם על ההישג המדהים (נכון לעכשיו $6,311,503) וסיפר מהן התוכניות הלאה, ואיך הצוות מתכוון לשתף את הקהל הנאמן (מעל 98 אלף אנשים תרמו כספים) בכל פרט ופרט של ההתקדמות עד גרסת אלפא, ביתא ובכלל.
האם אתם תרמתם לפרוייקט? גם כעת ניתן, רק עם פחות הטבות. האם אתם חושבים שחזון שאפתני שכזה יצליח? שתפו אותנו בדעתכם בתגובות!
eve
זה בדיוק התיאור של eve online
עם האימפריה (4 למעשה), פיראטים, יותר מ-100 מערכות כוכבים לחקור, חורי תולעת, וכו'
זה נשמע ממש מעניין, אני אמשיך לעקוב
מעולה יצירת משחק איכותי דרך קיקסטארט
הקהל ידרוש משחק החברה המבצעת תגיע הקהל ישים את הכסף תוך כדי כל שלבי הפיתוח עד המוצר המוגמר נשמע
מחכה בקוצר רוח
איך אפשר לא לתרום לאחד מעמודי התווך של עידן המשחקים בשנות ה-90? אפילו סרטון הגיוס שלו היה מעולה עם המציאות המדומה סביבו. מחכה מאד למוצר הסופי 🙂
אולי סוף סוף יבינו….
שאוהבים סוג כזה של סימולטורים ואין מספיק כותרים ויתחילו לעשות עוד כאלה … ממליץ בחום על כל הכותרים של x יוניברס
א. אכן EVE. ב.מינימום GTX460? ו4GB?לא קצת מוגזם? ג. האונליין יהיה בתשלום חודשי? כי זה באמת עולה כס
כסף להחזיק שרתים ולפתח את המשחק(אם ישנם מיקומים חדשים שניתן למכור לאנשים אחרים סימן שכל הזמן צריך להוסיף מיקומים כאלו…)
המשחק ייצא רק בעוד שנתיים וקצת
לבלה בלה: גרסת אלפא בעוד שנה, וגרסת ביתא תוך שנתיים. המינימום לא מוגזם כשחושבים על איזה מפרטים יהיו נפוצים אז. האונליין לא יעלה כסף, כך לפחות טוענים המפתחים – אפשר יהיה להוציא כסף אמיתי על שדרוגים, אבל כל שדרוג ניתן יהיה להשגה באמצעות משחק. אבל לפי ההיענות לגיוס, אני בספק שתהיה להם בעיה מבחינת כספים לתחזוק השרתים.
אלפא יוצא עוד שנה , בטא עוד שנתיים . סופי עוד שנתיים וחצי לפחות.
Guild Wars פועל בלי תשלום חודשי
הבנתי שהמשחק יהיה הכלאה בין סינגל פלייר ל-MMORPG.
ל6-8 תודה. אתם צודקים בעוד שנתיים וחצי זה באמת לא מוגזם. אבל אתם בטוחים שתחזוק שרתים זו לא הוצאה כב
כבדה? 'שדרוגים' זה יותר מחללית כזו או אחרת אלא בניה של מערכות כוכבים שלמות שכולם צריכים לקבל כדי להיות מסוגל להשתתף במשחק.
GUILD WARS זה בFREEMIUM?