GTA V - רוקסטאר מסבירה על הנשקים ומכניקת הירי • HWzone
גיימינג

GTA V – רוקסטאר מסבירה על הנשקים ומכניקת הירי

ה-GunPlay במשחק V הולך להיות שונה מכל שהכרנו עד היום, שונה במובן החיובי של המילה. רוקסטאר מרחיבה על מכניקת הירי החדשה במשחק, בראיון למגזין Gameinformer

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


לרוקסטאר יש שושלת ארוכה של משחקים מצליחים וממכרים, שהפכו את החברה לאחת החברות האהודות ביותר בענף הגיימינג, להבדיל מאחרות. אבל תלונה אחת שחזרה על עצמה בתדירות גבוהה בשנים הראשונות בנוגע לסדרת הייתה חוסר הנאמנות בלחימה באמצעות נשקים.

רוקסטאר החליטה הפעם לקחת את הענין המציק הזה בנסיון לשפר את מכניקת הירי, בכדי להתמודד עם האתגר הזה דווקא במעבר מהדור הנוכחי של הקונסולות לקראת הדור הבא. הכותר הבא בסדרה שישוחרר בדור הזה – Grand Theft Auto V, יציג מכניקת ירי שכבר החלה לקרום עור וגידים ב-Red Dead Redemption והמשיכה להתחדד במקס פיין 3, כלומר, ב- V אנחנו אמורים לקבל מכניקה מלוטשת שמבוססת על שני המשחקים הקודמים של רוקסטאר.

ממקס פיין ל- V

בהמשך לניתוח שלנו על סרטון הגיימפליי של המשחק, בו הסקנו כי המכניקה של GTA V ומקס פיין 3 די זהות, התראיין פיל הוקר, מנהל טכני ומעצב הלחימה במשחק למגזין הגיימינג Gameinformer, ובו הוא מסביר כיצד V מסנתז את הלקחים של משחקים קודמים, כדי ליצור את מה שרוקסטאר מאמינה כנקודת שיא בגאן-פליי של המשחק.

הוקר טוען כי החברה השקיעה כמות מסיבית של עבודה בשיפוץ מערכות האנימציה, מיקוד, ועבודת כדי לפתוח הזדמנויות חדשות עבור השחקן בצורה החופשית, בעולם הפתוח של .

"רצינו להרגיש ירי מדויק יותר ומספק תוך תמיכה בסגנונות רבים של משחק. השליטה בנשקים הורחבה, אז עכשיו בנוסף להדק שמאל מסורתי ‘down the sights’, אתה יכול גם לרוץ ולירות בנוחות תוך שימוש בהדק הימני בלבד. זה שומר את היתרונות של לראות את הדמות שלך מהתצוגה בגוף שלישי, תוך שמירה על תחושה הרבה יותר קרובה לטווח תנועה ודיוק בירי בדומה למשחקי יריות מגוף ראשון. זה גם פותח הזדמנויות לשחקנים לפתח את כישוריהם, גם לשחקן יחיד וגם למצב מרובה משתתפים, ככי כשאתה מדויק יותר תוך כדי תנועה במהירות גבוהה, זה בעצם היתרון שלך".

כדי לשפר את הניידות של השחקנים במהלך קרבות אקדח והתחושה הכללית של הלחימה, הוקר הסביר כי אם אתה יורה בנשק שלך, או מעורב בקטטה, השינויים של הדמות שלך מטיול מזדמן לריצה קרבית, יעניקו ניידות משופרת, כמו גם תחושה של דחיפות גדולה יותר.

אבל מה שבאמת מגניב זה שהאישיות של כל דמות באה לידי ביטוי גם בדרך שהם עוברים ולהתמודד עם כלי , בין אם זה התוקפנות של טרבור, יהירותו של פרנקלין, או יעילותו של מייקל.

הוא המשיך והסביר כי חילופי היריות ב- V משלבת תערובת של כל שלושת המשחקים האחרונים שלה- IV, RDR, וכמובן מקס פיין 3:
"הדרך הטובה ביותר לתאר gunplay היא שזה התפתח דרך השפעות של כל שלושה המשחקים. זה עדיין מבוסס על הליבה של GTA, אבל, השיתוף פעולה עם אולפנים אחרים לאורך הדרך, הביא את כל החלקים המתאימים מהפרויקטים השונים, ממרכיבי הכיסוי המתקדמים יותר למעברים זורמים יותר. זה מקס פיין 3 וזה רד דד רדמפשיין שיניעו את הדחיפה העיקרית לחילופי היריות ב GTA V, דינמי וזורם ככל האפשר, מאנימציה למיקוד להתנהגות – אנחנו מנסים לדחוף בכל היבט לרמה הבאה".

מערכת מיקוד

הוקר לאחר מכן נכנס לפרטים בדבר מערכת מיקוד הירי של V, להזכיר לשחקנים שתהיה להם בחירה, מה גם ששחקנים מנוסים במשחקי יריות ירגישו בנוח.

עבור V, פיצלנו את המיקוד לשלושה מצבים שונים: סיוע הכוונת (assisted aiming), המיקוד המסורתי של , ו free aim. מסייע הכוונת נותן לשחקנים אזור מיקוד גדול יותר, כמו גם קצת יותר עזרת ניתוח מטרות .

GTA המסורתי יעניק את הנעילה הרכה, בדומה לכותר האחרון. שחולקת את כל המאפיינים של סיוע הכוונת, עם יכולות נוספות. השינוי הוא שעכשיו יהיה טיימר לנעילה ולכן אתה צריך להיות יותר טקטי בגישה שלך.

הוקר דיבר גם על השיפורים הבולטים במערכת המשחק, כמו גם הכיסוי, ואמר כי שחקנים יבחינו מעבר הרבה יותר חלק בין הנהיגה במכונית ולאחר מכן שימוש ברכב ככיסוי, או להיפך.

התאמת נשקים

בנוגע להתאמה אישית של הנשקים, הוקר גילה כי ה-Ammunation יחזור ל- V, אבל עכשיו יהיה אפשר להתאים אישית את כלי הנשק במגוון רחב של שינויים, ובדומה למשחקי יריות מגוף ראשון שאנחנו מכירים.

זה כולל מחסניות ארוכות המאפשרות לירות יותר תחמושת , גריפים (grips) שיעזרו להתמודד לשפר את הדיוק , גווני וסקינים, פנסים, כוונות, ומשתיקי קול לביצוע משימות בצורה חשאית תוך כדי התגנבות.

עם כל השיפורים האלה לחילופי היריות, מכניקת הירי, התאמת הנשקים, תנועת השחקן ועוד, נראה כי יש הרבה למה לצפות ב- V, גם בסינגל וגם במולטיפלייר.

Grand Theft Auto V ישוחרר ב-17 בספטמבר לקונסולות 360 ופלייסטיישן 3.

ב-GamePro תוכלו להתעדכן בחדשות גיימינג יומיומיות.


תגיות

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close