Darksiders 2 בביקורת - ברוכים הבאים לצד האפל • HWzone
גיימינג

Darksiders 2 בביקורת – ברוכים הבאים לצד האפל

Darksiders היה משחק פעולה לא רע בכלל, אבל הוא לא חף מבעיות: הוא לא חידש דבר, העלילה שלו הייתה שטותית והוא נעדר מצב ריבוי-משתתפים. ב-Darksiders 2, משחק ההמשך שהגיע בשבוע שעבר, Vigil מקווה לערוך מקצה שיפורים, וב-THQ בונים על ההצלחה של המשחק השני. שבוע אחרי יציאת המשחק, אפשר להגיד בבירור: Darksiders לעולם לא יהפוך למותג מצליח, אבל המשחק השני הוא עדיין משחק פעולה מהנה, ולעזאזל, העלילה שלו סוף סוף הגיונית.

ב-Darksiders 2 אנחנו מפנים עורף ל"מלחמה" מהמשחק הראשון, ואת פנינו לאחיו, פרש נוסף מארבעת פרשי האפוקליפסה – "מוות". הסיפור מתרחש בזמן מקביל למשחק הראשון, אבל עיקר המשחק אינו בסיפור שהוא מספר, אלא בדרך בה הוא מספר אותו (מספר סצינות השאירו אותי עם פה פעור, אבל על כך בהמשך).

עולם משחק גדול

למי שעוד זוכר משהו ממה שקרה במשחק הראשון, נגלה כי הסיפור של Darksiders 2 מוביל אותנו לטירה עצומה ששוכנת בפסגת הר מושלג. "מוות" מנסה למצוא דרך לנקות מאשמה את אחיו. "מלחמה" מואשם בהצתת "מלחמת הסוף" מוקדם מהצפוי, במהלך שגרם להשמדת המין האנושי. "מוות", הנושא בקרבו נטל מן העבר, אינו חוסך באמצעים על מנת להוכיח שאחיו זכאי. בינתיים מצבו של העולם אינו מזהיר פנים. השתלשלות האירועים לוקחת את הגיבור שלנו לעולמות שונים, בם הוא מתחזק וגם חושף – אט אט – את סודות היקום.

כן, "מוות" הוא דמות הרבה יותר בטוחה בעצמה מאשר "מלחמה". הוא אינו שש להשתמש בכוחותיו (את זה הבנתי כשהוא השתמש בם כדי לפתוח דלת..), אבל יודע מתי להפסיק להשוויץ ולעשות את העבודה. חוץ מזה, כולם אוהבים דמויות ציניות, ו"מוות" הוא בהחלט דמות צינית, כנראה בהשפעת הגורל האכזר שנבחר לו.

יש לדבר הזה עין יפה.
עולם המשחק של Darksiders 2 גדול למדי, בייחוד עבור משחק פעולה. למזלנו, "מוות" יכול תמיד לרכוב על הסוס שלו, "יאוש" (Despair), ולהשאיר לעצמו זמן להתרשם ממרחבי הענק. קטעי הרכיבה הם מהטובים שב-DS2, והאויבים, שנמצאים פחות או יותר בכל מקום, רק מחכים שתשמידו אותם עם הסתערות מתוכננת. ברוח הפשטת המשחקים של השנים האחרונות, אם רכיבה ממקום למקום היא לא הסגנון שלכם, קיים גם מנגנון "Fast Travel" בסגנון Elder Scrolls, המאפשר לקפוץ ולחזור בין נקודות עניין על המפה הענקית. בכל אחד מהאזורים ("העולמות") של DS2, תוכלו לבחור האם לקדם את העלילה המרכזית, או להתרוצץ ולהשלים קווסטים משניים. ויש הרבה כאלה.

ב-Darksiders 2 ניפגש בדמויות רבות העומדות מול "מוות", ורובן אינן מאכזבות. גם "מוות" מתגלה כדמות עגולה, סוף סוף. את העומק של "מלחמה" יכולתי להשוות לרצפת הבית שלי. שיחות עם NPCs יחשפו משימות משניות חדשות, וחזרה למקומות בם ביקרתם בעבר – כדי לסחור בציוד שלכם – בהחלט שווה את המאמץ. כי כמו בכל משחק פעולה (או תפקידים) טוב, גם ב-Darksiders 2 יש המון חפצים שתוכלו לאסוף: דפים מ"ספר המתים", מגילות עם נ.צ. למבוכים מיוחדים או שרידים מתרבויות עתיקות יומין. איני יודע מה אתכם, הרגשתי פשוט מצוין שהצלחתי למצוא פריט חבוי.

משחק תפקידים לכל דבר

בניגוד למשחק הראשון, שהיה משחק פעולה ברובו, ב-Darksiders 2 חובבי התפקידים ירגישו בבית. ב-Vigil שילבו בו אלמנטים רבים של משחק תפקידים: "מוות" מקבל ניסיון מכל מפלצת שיהרוג, ומתחזק דרך עליה ברמות לאורך המשחק. גם הכישורים שלו, כמו כוח, הגנה וההתנגדות לקסמים משתדרגים ככל שמתקדמים במשחק. וגם, תוכלו להתאים את "מוות" לסגנון המשחק שלכם, בהתבסס על חפצים שתמצאו.

אין כמו להאכיל את האויבים ולהירגע..
לבסוף, Darksiders 2 מתהדר לראשונה במערכת Loot. כאשרו תחסלו אויבים, הם יפילו (איך לא?) כסף, פריטי לבוש וכלי למיניהם. מערכת הפריטים של Darksiders 2 מבוססת על "תכונות" שונות של כלי הנשק. לדוגמה, פשוט אמנם יעשה נזק, אבל קסום יכול גם לגרום ל"נזק אש". הפריטים המוצלחים ביותר יכולים להכיל עד חמש תכונות שונות.

ישנם גם פריטים מיוחדים מאוד בעלי יכולות ספציפיות ביותר, למשל טפרים שנהנים ממכפילי נזק (Multipliers) שמבוססים על מומנטום. רמת הקוסטומיזציה האפשרית והירידה לפרטים היא אחת מהנקודות החזקות של Darksiders 2. מגני גוף שונים, מגפיים ומגיני זרועות הם רק חלק מהפריטים שתאספו במהלך המשחק ותוכלו ללבוש או למכור.

השריון הזה עושה לי טוסיק?
ולבסוף, מספר מילים על ארסנל כלי הנשק של Darksiders 2. הנשק העיקרי של "מוות" הוא החרמש (או, ליתר דיוק, שניים קטנים שמשתלבים לחרמש גדול במידת הצורך). כלי הנשק המשניים מתחלקים לשתי קטגוריות: הכבדים (גרזנים, אלות, פטישים וחניתות) ונשקי המילי (כפפות, טפרים, מגני ידיים וכיו"ב). לכל סגנון התקפה שונה – כלי הנשק הכבדים יכולים לגרום לנזק רב, אך הם איטיים במיוחד, בעוד נשקי הידיים מהירים יותר.

יאללה מכות!

מערכת הקרב של Darksiders 2 נהדרת. "מוות" הוא דמות מהירה במיוחד, שתכריח אתכם להישאר בתנועה כל הזמן. המספר הגבוה (יחסית) של כלי מייחד כל אחד מהקרבות, אבל כשאין סיבה ממשית להשתמש בנשק המילי – הרי החרמשים מהירים מספיק – זה קצת מוציא לי את המיץ. בכל זאת, המשחק מספק מספר רגעים בלתי נשכחים: אין הרגשה טובה יותר מהלעיף אויב לאוויר במכה עצומה ואז למשוך אותו חזרה ולחסל אותו סופית.

"החיסול הסופי" של דמויות, שמתבצע ע"י לחיצה על כפתור אחד, חוזר ב-Darksiders 2, אבל בניגוד לקודמו, במשחק השני לא תוכלו להשתמש ביכולת הזאת על כל אויב ומתי שתחפצו.

היי, חמודים!

Darksiders II


ז'אנר:
Hack 'n Slash / תפקידים

 

חברה מפתחת: Vigil Games

 
חברה מפיצה: THQ
 
פלטפורמות משחק: , PS3, 360 ו- U
 

דרישות מערכת מינימאליות:
מעבד: Core 2 Duo של אינטל או מעבד מקביל של במהירות 2 Ghz
זיכרון: 2 גיגה בייט
כרטיס מסך: GTX 260 או כרטיס מקביל של AMD
קטעי האקשן של המשחק ממוקמים במרחק זמן סביר אחד מהשני, מה שמאפשר לכם ללמוד את היכולות החדשות שלכם בהדרגה. המהלכים החדשים שתלמדו, והכלים החדשים שתרכשו, שומרים על עניין גם אחרי שעות של ביתור אויבים.

קטן עליכם

..רק כמה חבל ש-Darksiders 2 אינו מאתגר. רוב הקרבות לא יגרמו לכם להזיע בכלל, ואוכל אפילו להמר שהמחשב של רוב השחקנים ישאר בריא ושלם בסיום המשחק. זו בהחלט נקודת מפנה מהמשחק הקודם, שהתבלט בזכות רמת קושי גבוהה במיוחד. עיקר הקושי ב-DS2 נובע בכלל מכמות האויבים האדירות שעשויות להגיע אליכם באותו הזמן.

גם הבוסים מאכזבים באותה המידה. קרבות הבוסים פשוטים וחסרי השראה, מה שודאי שאינו מצדיק את סצנות הענק המקדימות כמה מהם.

מלאך המוות

כיאה לאחד מרוכבי האפוקליפסה, גם "מוות", כמו "מלחמה", מסוגל להפוך למלאך המוות קוצר הנשמות לזמן מוגבל. היכולת הזו אמורה הייתה לעזור לי איכשהו, אבל בסוף העדפתי לוותר עליה. ראשית, ב"זמן מוגבל" התכוונתי לשניות בודדות. שנית, השניה שתידרש לכם להפוך את "מוות" שלכם למלאך המוות היא יקרה מפז, ובמהלכה אתם פגיעים וממשיכים לספוג נזק. היכולת הזאת, שאמורה הייתה לעזור לי להרגיש חזק ברגעי משבר, היא כל כך חלשה ולא אפקטיבית, שאני חייב לתהות מה חשבו שם החבר'ה של Vigil.

עוד יכולות מיוחדות (הפעם באמת מיוחדות..) יפתחו לרשותכם לאורך המשחק, שכולל שני עצי Skills. הראשון, Harbinger, מתמקד ביכולות הקרב הישיר של "מוות" (למשל, "מכת ספירלה", שפוגעת בכל מי שמסביב, או קסם שיחזק אתכם לשניות ספורות). השני, Necromancer, מאפשר לזמן חברים לקרב, כגון להקת עורבים רעשנית או שדים שיסיחו את דעתם של האויבים. כדי להשתמש בכל הטוב הזה, תצטרכו לאגור "זעם" (Wrath), משאב שמתחדש במהרה בזמן תקיפת אויבים. המנגנון הזה מאפשר להשתמש להשתמש בכישורים שלכם פעמים רבות בזמן קרב, ובמטרה לאזן – ב-Vigil לא הפכו אותם לחזקים מאוד. לא שזה משנה. כמו שכבר ציינתי, Darksiders 2 אינו משחק מאתגר במיוחד.

מקבילית המוחות

בין קרב לקרב, המשחק ידרוש מכם לפתור חידות רבות. אני שמח לומר שהעניין בהן אינו מתפוגג לקראת אמצע המשחק, מכיוון שהן נעשות קשות בהדרגה (אך לעולם אינן קשות מדי..). כל כלי חדש שתקבלו יפתח בפניכם אפשרויות חדשות, שתצטרכו להיעזר בהן כדי לפתור את החידה הבאה. לדוגמה, בתחילת המשחק תצטרכו להניח כדור בשקע אדמה כדי לפתוח דלת. כמה שעות פנימה, והכדור כבר הופך לחלק ממבנה גדול.

"אבק", העורב שילווה אתכם לאורך המשחק, אמור לעזור לכם לראות את הפתרון, אבל לרוב הוא יעיל כמו קופסת טונה. נו טוב, באין ציפור שיר גם עורב יחשב כזמיר..

שובו של הפרסי

לאורך המשחק, "מוות" מקפץ לו בין יתדות ורץ על קירות, מה שהרגיש לי ממש כאילו אני משחק ב-Prince of Persia. ישנה תחושה של תנועה מתמדת קדימה, ודמות כמו "מוות" היא מושלמת לקטעי הפלטפורמה הרבים: היא מהירה, חזקה וגמישה. אין כמו להשתמש ביכולות האלה כדי למצוא פריט אספנים מיוחד, שלא הייתם מוצאים בשום דרך אחרת.

המשחק עוזר לכם לקפוץ היטב: סימנים על הקירות מציגים את הדרך קדימה, ואפקטים קוליים נפלאים גורמים לכל קפיצה להרגיש וואחד קפיצה.

נקודות שמירה סלחניות

במקרים בהם קפצתם לא נכון, או שסתם מצאתם את מותכם בקרב, "מוות" ישתמש בכוחות שלו על מנת לעוף בחזרה לתחילת האיזור בו נפלתם, כך שלא תאבדו דקות רבות של התקדמות. זו גישה סלחנית למדי, שתואמת את הקו המתפשר של Darksiders 2 בנוגע לרמת הקושי (לפחות בהשוואה למשחק הראשון).

איזה נסיך פרסי? אימא לימדה אותי לעשות את זה
עם סיום המשחק, תפתח בפניכם האפשרות להתחיל אותו שוב, מההתחלה, ולשמור את כל הפריטים שלכם ואת ההתקדמות שעשיתם עם הדמות. כמובן, מערכת Leveling תופעל והיצורים יתאימו את עצמם לרמתכם. בקיצור, אין כאן שום דבר חדש, ושום דבר ששווה את הזמן שלכם.

גם Darksiders 2 חסר מצב ריבוי-משתתפים, אך הפעם תוכלו להתחרות במערכה לשחקן יחיד עם שחקנים אחרים מרחבי העולם ב"לוחות אונליין", על הסיום הכי מהיר של המשחק או של שלב מסוים. לא מעניין.

מה עם… ה…באאאאאאאגגגייים

לרוע המזל, הצד הטכני של Darksiders 2 הוא עקב אכילס של המשחק. בעיות טכניות רבות עדיין פוקדות את המשחק, וגורמות להאטות ותקלות (כולל פריזים מעצבנים). עיקר הבעיות פוקדות את גרסת המחשב של המשחק, שב-Vigil לא טרחו אפילו לאפשר בה שינוי רזולוציה דרך התפריטים (או שום אפשרות גראפית, ליתר דיוק). במילים אחרות: גרסת המחשב של DS2 היא פורט עלוב.

גם בתוך המשחק אתם עשויים להיתקל בבעיות, כמו מוות ללא סיבה, חזרה על משפטים או חלקי טקסט חסרים.

זה רק נראה מגניב
זה לא נגמר שם: התפריטים של גרסת המחשב זוועתיים. לקח לי זמן רב לחפש היכן בכלל משנים את הגדרות המקשים, או משתמשים ביכולות באמצע הקרב מבלי לפתוח תפריט ספירלי שמותאם לקונסולות.

אם אתם מסוגלים לסבול את כל אלה, או שברשותכם קונסולה, הייתי ממליץ לכם מאוד על Darksiders 2. אם אתם בעלי , אתם יכולים לוותר על התענוג, לפחות עד שטלאים ועידכונים משמעותיים יתחילו לזרום.


למרות הבעיות – מתבשל פה משהו טוב

Darksiders 2 הוא שיפור משמעותי על המשחק הראשון. ב-Vigil הצליחו להבין מה הם עשו לא נכון (והרשימה הייתה ארוכה..), עשו חושבים, ורק אז התחילו לעבוד על ההמשך. העלילה מעניינת והגיונית; העולם היפייפה מלא בדמויות מסתוריות; ומפת המשחק גדולה פי שניים מזו של קודמו. למרות שעדיין לא מדובר במשחק שמסוגל להתחרות עם התותחים הגדולים, הוא בהחלט השאיר לי טעם לעוד. חכו למבצע ורכשו אותו.

הטוב
  • קטעי פעולה נהדרים
  • חידות מהנות
  • עולם משחק עצום בגודלו
הרע
  • באגים ותקלות טכניות
  • גרסת מחשב זוועתית
  • בוסים קלים ומאכזבים (בעיקר הבוס האחרון..)


תגיות
Back to top button
Close