מפתחת השבבים שאחראית לכוח העיבוד מאחורי קונסולות ה-Xbox One וה-PlayStation 4 תנצל את תהליך הייצור החדש על מנת לאפשר את יצירתם של דגמים קומפקטיים, חסכוניים וזולים יותר
קונסולת ה-Xbox One מימין וה-PS4 משמאל (מקור: iFixit)
דיווחים ברשת מצהירים כי AMD עומלת על ייצור מעבדים מבוססי ליבות יגואר בתהליך ייצור חדש של 20 ננומטר, ירידה ניכרת מה-28 ננומטרים של המעבדים בתוצרתם הנוכחית. בגלל שגם סוני וגם מיקרוסופט החליטו להטמיע את שבבים מבוססי ליבות יגואר בקונסולות החדשות שלהן, המשמעות הישירה של הקטנת הליתוגרפיה היא שאנחנו יכולים לצפות לקונסולות PS4 ו-Xbox One בגרסאות "Slim" (מוזלות?) בעתיד הלא רחוק, בדיוק כמו שהחברות עשו בדור הקודם של הקונסולות.
ליסה סו, מנכ"לית AMD, אישרה כבר במהלך שיחת רבעון כי החברה עובדת על שני עיצובי ארכיטקטוריה להקטנת הליטוגרפיה של מעבד היגואר בשתי גרסאות, ל-PS4 ול-Xbox One, עם יותר מידע על כך ב-2015. בתצורה הנוכחית של מעבד היגואר של AMD, נמצא מעבד בליתוגרפיה של 28 ננטומטרים ושני זוגות של מודלים המכילים ארבע ליבות כל אחד. מעבד היגואר שנעשה שימוש בקונסולת ה-Xbox One רץ במהירות של 1.75 גיגה-הרץ, והמעבד הגרפי שמוטמע במעבד היגואר מגיע במהירות של 853 מגה-הרץ, הנותן לו כח עיבוד של 1.31 טרה-פלופס.
לעומת זאת, הגרסה של קונסולת ה-PS4 למעבד היגואר של AMD מגיע במהירות של 1.6 גיגה-הרץ לליבות המעבד ו-800 מגה-הרץ לליבות הגרפיות, עם כח עיבוד סופי של 1.84 טרה-פלופס, הבדל ביצועים שגרם למחלוקות רבות בשוק.
הודעה רשמית על השימוש הספציפי שיעשה עם המעבדים החדשים עוד אין, כך שנצטרך לחכות עד שאחת מהחברות תחליט לחלוק יותר מידע בעניין.
לא הבנתי איך LESS IS MORE..
ולא בגודל אלא בכוח העיבוד