חברת המחקר Envisional פרסמה לאחרונה דו"ח לפיו כמות הולכת וגדלה של משתמשים מורידים יותר משחקים בצורה בלתי-חוקית. לפי הסטטיסטיקה: גידול של כ-20% בפיראטיות במשחקי וידאו בלבד, בחמשת השנים האחרונות
מאז ומתמיד נחשבה הפיראטיות לבעיה העיקרית של מפתחות המשחקים, יצרניות התוכנה ואולפני הסרטים – אך בשנים האחרונות, כאשר מגיעים לשוק כותרים בהם הושקעו משאבים רבים, נראה כי הופכת תופעת ההורדות הבלתי-חוקיות לרצינית הרבה יותר. דיווחים המתפרסמים לאחרונה ברשת מעלים כי חמשת הכותרים הנמכרים ביותר בשנת 2010 הורדו מאתרי שיתוף הקבצים ונפרצו מעל למליון פעמים, וזאת ביבשת אירופה בלבד. לפי הסטטיסטיקה, על כל משחק וידאו שנמכר – כארבעה עותקים בלתי חוקיים מורדים מהאינטרנט, מה שמביא להפסדים של מליארדי יורו בשנה למפתחות המשחקים הנואשות.
בכירים בתעשיית המשחקים מציינים כי "אלו שמורידים משחקים צריכים להבין שהם פוגעים ביכולתן של המפתחות ליצור כותרים מצליחים אפילו יותר בעתיד". לכך מתווספים דבריו של יו"ר עמותת ה-UKIE הבריטית, אנדי פיין, אשר מדגים כי "כ-250 אנשים ישבו בתוך דירת סטודיו במשך שנתיים כדי לפתח את הכותר האחרון בסדרת Call of Duty: Modern Warfare 3 – מי שחושב שהם עשו זאת בהתנדבות טועה בגדול". את דבריו של אנדי יש בהחלט לקחת ברצינות רבה, בעיקר לאחר הדיווחים שהתפרסמו לפיהם כ- 6000 עותקים של הכותר Modern Warfare 3 שהושק לאחרונה, כבר הספיקו להגנב מה שללא ספק מעורר בעיות רבות אצל המפתחת Infinty Ward והמפיצה הנודעת Activison.
אבל, בעוד הפיראטים חוגגים על חשבונן של מפתחות המשחקים, יש לציין כי בתחום המוזיקה חל דווקא שיפור, שכן בשנים האחרונות חלה ירידה בכמות ההורדות הבלתי חוקיות של אלבומים וסינגלים. את הירידה הזו ניתן להסביר בכך ששירותי רכישת מוזיקה כגון iTunes ו-Spotify הופכים את התשלום עבור התכנים לנוח וקל יותר מאי-פעם, כך שאלו שבעבר התעצלו לגשת לחנות ולקנות את האלבום כעת עושים זאת מהבית בצורה חוקית. עם זאת, למרות חצי הנחמה, ישנה דווקא עליה של כ-30% בכמות ההורדות הבלתי-חוקיות של סדרות טלווזיה וסרטי קולנוע מאז שנת 2006, כך שנראה כי בסופו של דבר קהילת הפיראטים העולמית רק תמשיך לטפוח – בעוד היצרניות והמפתחות ימשיכו להתבונן מהצד כיצד סכומי עתק פשוט נוזלים מכיסן.