adplus-dvertising

תכנית הבראה של 68 מיליארד דולר: העסקה הגדולה ביותר של מיקרוסופט נועדה להפוך אותה לאימפריית גיימינג

השנה הקשה בתולדותיה של מפיצת המשחקים Activision Blizzard מגיעה אל סוף בלתי צפוי – עם רכישת ענק שתכניס אותה תחת מטריית יקום ה-Xbox

תלונות רבות על תרבות ארגונית רעילה במיוחד, נטישת כח אדם בהיקף רחב, חקירות מטעם גורמי ממשל, משחקים שנקטלים ומניה שאיבדה קרוב למחצית מערכה – אין ספק ששנת 2021 לא האירה פנים למפתחת ולמפיצה האמריקאית הגדולה Activision Blizzard, וכנראה הייתה הגרועה ביותר עבורה (לכל הפחות מבחינה תדמיתית) מאז האיחוד בין Activision ל-Vivendi אשר הביא להולדת גלגולה הנוכחי בשנת 2008. כעת, כמעט משום מקום, מגיעה הכרזה על העסקה הגדולה ביותר בעולם הגיימינג מאז ומעולם – כשמיקרוסופט תהפוך לבעלת הבית החדשה בעסקה עם שווי מוערך של 68.7 מיליארד דולר (!).

חטיבת המשחקים של מיקרוסופט נמצאת במגמת התחזקות משמעותית מאז שנת 2018, אז הכריזה על רכישה של ארבע חברות פיתוח בינוניות במכה אחת והוסיפה אליהן עוד צמד כמה חודשים מאוחר יותר. בשנה שעברה הגיעה הכרזה מרשימה על רכישתה של ZeniMax Media בתמורה למעט יותר מ-8 מיליארד דולר, ואיתה מפתחת ומפיצת המשחקים המוכרת Bethesda, כאשר נציגיה של ענקית הטכנולוגיה הבהירו כי הם ממשיכים לבחון הזדמנויות לביצוע רכישות נוספות בשוק – אך לא בטוח שמישהו ציפה למהלך ענקי ושאפתני כמו זה הנוכחי, שלעומתו כל שאר הרכישות הקודמות מתגמדות בקלות, כולל אלו של נוקיה, Skype ו-LinkedIn.

לפני ימים בודדים הרשת געשה אודות עסקת רכישה בשווי 12.7 מיליארד דולר של המפיצה Take-Two ומפתחת כותרי המובייל המצליחה Zynga – כעת גם  ההסכם ההוא טובע בתוך ים המזומנים שמתכננת לשפוך כאן מיקרוסופט

עסקת הרכישה של Activision Blizzard תביא למיקרוסופט שליטה במותג Call of Duty בראש ובראשונה, השווה עשרות מיליארדי דולרים בפני עצמו בתור אחת מהסדרות המצליחות והמכניסות ביותר בעולם הגיימינג מאז היווסדו – זאת בנוסף לעולמות של Warcraft, StarCraft, Diablo, Overwatch וגם להיט המובייל העצום Candy Crush כקינוח. אנשיה של מיקרוסופט מיהרו להודיע כי יפעלו לשלב כמה שיותר מכותריה של החטיבה הביתית הטרייה בפלטפורמת ה-Game Pass שלהם בהקדם, ובטווח ארוך יותר לאחר סגירה סופית של הרכישה (מה שצפוי להתרחש רק במהלך השנה הבאה) ניתן להניח כי חלק גדול מהיצירות הכי מסקרנות ומדוברות יהפכו בלעדיות לקונסולות ה-Xbox ולמחשבים מבוססי חלונות, כאשר הקונסולות של המתחרה המרה סוני (ושל נינטנדו) יאלצו להסתדר בלעדיהן.

למיקרוסופט יהיו כעת יותר מ-20 אולפני פיתוח שונים באמתחתה – כולם מוכנים להתחיל בפיתוח משחקים שיהיו בלעדיים ליקום ה-Xbox במוקדם או במאוחר

לא כולם מאושרים מהדיל המתבשל, בעיקר לנוכח דיווחים לפיהם המנכ"ל הידוע לשמצה של Activision Blizzard, בובי קוטיק, יישאר בתפקידו בעתיד הנראה לעין כשהעסקה למעשה מייצבת את מעמדו לאחר חודשים של לחצים מכיוונים שונים שנועדו לגרום לו לקבל את האחריות למצבה הרעוע של החברה שלו ולהתפטר – אך ראש חטיבת הגיימינג במיקרוסופט פיל ספסנר צפוי לקבל כח משמעותי בהתנהלות החברה ומרכזי הפיתוח החדשים שמתווספים אל המערך שלו, בתקווה שהוא ואנשיו יצליחו להמשיך בעבודה החיובית ברובה כלפי חובבי המשחקים שהם מקיימים בשנים האחרונות ויבצעו את ניקוי האורוות הנדרש בדרך להתחדשות של סדרות ומפתחות שאיבדו את דרכן.

בובי קוטיק הוא לא האיש האהוד ביותר על חובבי הגיימינג השונים, אם לומר זאת בעדינות – אבל כנראה שהוא לא ייעלם כל כך מהר מאור הזרקורים של התחום

מה דעתכם על הרכישה העצומה הזו? ספרו על כך בתגובות.

ההכרזה בבלוג הרשמי של Xbox אודות העסקה חשפה לנו גם כי שירות ה-Game Pass בתשלום חודשי קבוע חצה רף מרשים של 25 מיליון מנויים, המספקים כבר כעת עשרות מיליוני דולרים עבור מיקרוסופט מדי חודש בחודשו – ואין ספק כי ההשקה ברכישת Activision Blizzard נועדה לאפשר לנתון הזה לתפוח עוד יותר, בין היתר