adplus-dvertising

שבוע נוסטלגי שכזה: סדרות המשחקים שחוזרות לחיים

בימים האחרונים קיבלנו עדכונים משמחים ומבטיחים – עבור יצירות מדורות וז'אנרים שונים בתכלית

משחקים פופולריים רבים מהעבר של התחום חוזרים לחיים בשנים האחרונות בתור רענון ויזואלי קל או רימייק מלא מאפס – אך גם בתקופה ענפה שכזו לא נתקלים לעתים קרובות מדי בקאמבק נוצץ של שתי סדרות אגדיות כמעט במקביל. בשבוע החולף זה בדיוק מה שקרה לנו, כשמצד אחד ניצב פרק ההמשך המיוחל של סדרת ההרפתקאות Monkey Island ומהצד השני רימייק עבור Max Payne ו-Max Payne 2 יחדיו.

רון גילברט, היוצר של The Secret of Monkey Island ו-Monkey Island 2: LeChuck's Revenge, לא הסתיר את השאיפות שלו לקבל חזרה לידיו את הזכויות על המותג וליצור המשכיות עבורו – ובתחילת החודש גילינו כי המאמצים נשאו פרי כבר לפני כשנתיים למעשה, כששיתוף פעולה עם LucasArts (בבעלות דיסני כיום) ומפיצת האינדי Devolver Games איפשר את תחילת הפיתוח על יצירה שישית ביקום הפיראטים המסתורי והמשעשע של Monkey Island, עם ההוגה המקורי של הרעיון בתור האחראי ועם המדובב הראשון של הגיבור הראשי גייבראש ת'ריפווד בקאמבק מרגש משלו.

אי שם בשנת 2013 הבטיח רון גילברט כי אם אי-פעם יזכה לפתח משחק Monkey Island נוסף הוא ידאג להכריז על כך דווקא ביום הכזבים הבינלאומי, או האחד באפריל – וכך עשה השנה, תשע שנים לאחר מכן

העבודה על המשחק במחשכים ללא הכרזה רשמית אומרת כי לא נזדקק לחכות עוד שנים ארוכות עד שנזכה לעוד הרפתקאות בסגנון שנות התשעים העליזות – Return to Monkey Island מיועד לצאת כבר במהלך השנה הנוכחית, על פי טריילר ההכרזה הרשמי הקצרצר שקיבלנו. תחטפו אותו בשמחה, או שהעידן עבור משחקי הרפתקאות בז'אנר ה-Point-and-Click אינו רלוונטי עוד בשנת 2022 מבחינתכם? מוזמנים לשתף אותנו בתגובות.

מן העבר השני ניצבות להן צמד קלאסיקות פעולות ייחודיות מתחילת המילניום, Max Payne והמשכו Max Payne 2: The Fall of Max Payne, אשר נוצרו בשיתוף פעולה בין המפתחת הפינית Remedy Entertainment וחברת 3D Realms, ולאחר מכן גם Rockstar Games (אשר רכשה את זכויות ההפצה בין הפרק הראשון לשני).

אווירת פילם-נואר אפלולית נהדרת שמסופרת ברובה דרך סטריפים דמויי קומיקס, עיצוב סאונד מצויין ומשחקיות קשוחה ומאתגרת שהיוותה שימוש בולט ומוצלח ראשון במנגנון האטת זמן שזכה לכינוי Bullet Time הפכו את Max Payne לשם אהוב ושגור בקרב חובבי הפעולה – אך בעוד שהמפתחת המקורית Remedy התקדמה לשותפויות אחרות עם Alan Wake ו-Control, המפיצה Rockstar הייתה זו שנותרה עם הזכויות לסדרה והפיקה אמנם פרק שלישי לא רע בכלל בכוחות עצמה בשנת 2009, אך מאז הותירה את המותג במחסן ללא שום עדכונים משמעותיים במשך מעל לעשור.

עם ההמשך של Alan Wake שהוכרז לפני מספר חודשים ושיתוף הפעולה הנוכחי עבור Max Payne, אין ספק כי אנשי Remedy נמצאים בתנופת יצירתיות גדולה בתקופה הזו בהיסטוריה שלהם

כעת, יש הכרזה על כך ש-Remedy ו-Rockstar ישתפו פעולה בשנית עבור רימייק מלא של Max Payne הראשון והשני, אשר מיועד להגיע למחשבים האישיים ולקונסולות העכשוויות של סוני ומיקרוסופט ויבוסס על מנוע ה-Northlight הייעודי, שהרשים באופן בלתי מבוטל במסגרת המשחק Control. מעורבות היוצרים המקוריים בפרויקט היא משמחת מאוד ומעניקה תקווה לכך שהתוצר יהיה כזה שיצליח לעשות חסד עם המעריצים הוותיקים, אך ההכרזה לתקשורת מבהירה גם כי העבודה נמצאת בשלב קונספט מוקדם מאוד במקרה זה, על כן יתכן כי יעברו עוד שנתיים או יותר עד שנוכל לחוות את הרימייק בעצמנו.

הרימייק יהיה עבור שני הפרקים יחד תחת כותר יחיד, כך שלא מן הנמנע כי נראה עדכונים עלילתיים שונים שיאפשרו חיבור הדוק וטוב יותר בין המאורעות – בתוספת לתמיכה בטכנולוגיות גראפיות מודרניות, כמובן

אילו משחקים נוספים מהעבר ראויים להמשכיות או לחידוש מלא וטרם זכו לו? מוזמנים לשתף אותנו.