Umbra הוא משחק חדש שמשלב את היכולות הגראפיות המרשימות של מנוע ה-CryEngine עם עולם ה-HackN'Slash המוכר והממכר של דיאבלו ודומיו, והוא בדרך אליכם תודות לקמפיין קיקסטארטר מוצלח
שלושה מפתחים צעירים שעבדו בעברם במחלקת פיתוח מנועי ה-CryEngine בחברת Crytek (כן, זו אותה אחת שהביאה לנו את Far Cry המקורי ואת סדרת Crysis), החליטו לקחת את הידע והנסיון שלהם ואת המוצר אותו עזרו לפתח – ולבנות לנו כפיל דיאבלו חדש, שהוא כנראה משחק ה-Action RPG היפה ביותר בנוצר עד היום.
למשחק החדש הזה קוראים Umbra, והוא עושה שימוש במנוע ה-CryEngine 3 העדכני בכדי לתת לנו עולם פנטזיה נוצץ ומעוצב יותר בו נוכל להילחם בגלים בלתי נגמרים של חיות ומפלצות למיניהן – וגם לאסוף וליצור כמויות אינסופיות של ציוד, נשקים שיקויים ודומיהם, כמובן.
לאחר תקופה בלתי מבוטלת של פיתוח עצמאי, שלושת החברים והצוות שהרכיבו לעצמם החליטו לעשות את הצעד המתבקש הבא ולפנות אל קיקסטארטר לצורך הצבעת אמון (ומימון) מצד השחקנים ברחבי הרשת – והשיגו את אשר רצו.
ללא מוניטין עבר ממשי וללא שם גדול מהתעשייה שיביא עימו את ההמונים, קמפיין הגיוס של Umbra היה די רחוק מהמיליונים אותם ראינו נאספים במימוני משחקים אחרים בפלטפורמה, אך למרות זאת גם הקמפיין הזה הצליח בסופו של דבר – עם יותר מ-9,000 משקיעים אשר שילמו יחד סכום של 320,000 דולר (עם עוד כשלושה יממות שנותרו עד לסיום מבצע הגיוס), לעומת סכום סף נדרש של 225,000 דולר.
מראה הוא לא הכל במשחקים – אבל Umbra נראה מרהיב ובהחלט מושך את תשומת הלב
תודות להצלחה צנועה זו, Umbra עתיד להגיע למערכות החלונות והלינוקס אי שם באוקטובר 2016, כשהוא נושא תג מחיר של כ-15 דולר (סכום הבסיס לקבלת המשחק עצמו במסגרת קמפיין המימון) או מעט יותר. האם יש כאן סיפור הצלחה בהתהוות? נמשיך לעקוב ונעדכן אתכם.
עדכון: קמפיין הגיוס של Umbra הסתיים עם כ-406,000 דולר שנצברו – סכום די צנוע כאמור במונחי קיקסטארטר המודרניים, אך עדיין כזה שמהווה כמעט פי 2 ממה שהמפתחת הייתה זקוקה לו לטענתה. עכשיו נותר רק החלק הקשה והארוך ביותר בכל פרוייקט מימון – להמתין בסובלנות.