עוד מבצר נכבש: גם Doom 2016 נפרץ רשמית • HWzone
גיימינג

עוד מבצר נכבש: גם Doom 2016 נפרץ רשמית

כותר נוסף אשר מוגן בידי הגירסה העדכנים של טכנולוגיית ה- הנודעת נפרץ והופץ ברשת, לקול צהלותיהם הדיגיטליות של הפיראטים

אמרנו את זה עוד קודם ונאמר זאת גם הפעם: משחקי החתול והעכבר בין החברות אשר יוצרות ומפיצות תכנים דיגיטליים לבין אלו שמצדדים ופועלים פיזית בתחום התוכן ברשת לא יפסיקו בקרוב, ואולי גם אף פעם – לא משנה עד כמה המצב נראה ככזה שבו אחד מהצדדים קרוב לנצחון מוחץ על השני.

זה היה הסיפור של עולם הגיימינג וטכנולוגיית , שצצה לה בקול תרועה רמה והפגינה עליית מדרגה משמעותית ביכולות ההגנה אל מול כל טכנולוגיות ה- האחרון שהיו בקטגוריה עד אז. הפופולריות שלה צמחה והיכולות השתדרגו עוד יותר, והחל מסוף השנה שעברה התחלנו למצוא אותה כאורחת בחלק ניכר מהמשחקים המובילים של חברות ההפצה המרכזיות – כזו שמונעת את הפריצה של אותם כותרים ולמעשה מרחיקה את הגיימרים שאוהבים להוריד תכנים מבלי לשלם עליהם.

המצב היה נראה די שלילי עבור מחנה הפיראטים, אך אז הגיע מעקף זמני מפתיע שהוכיח כי Denuvo אינה חפה מפגמים – ולמרות שנסגר בזריזות, אחריו התחלנו לקבל פריצות אמיתיות ומלאות לכמה מהכותרים שהשתמשו בשירותיה, Inside ו-Rise of the Tomb Raider, בהתבסס על קבוצות פריצה שעונות לשמות CPY ו-Conspir4cy.

מצטרף חדש למועדון הפרוצים, כארבעה חודשים אחרי שהושק רשמית
מצטרף חדש למועדון הפרוצים, כארבעה חודשים אחרי שהושק רשמית

כעת, אל הרשימה הקצרה הזו מצטרף גם משחק הפעולה החדש והפופולרי Doom, שאיתחל באופן מוצלח את המותג המפורסם – עם פריצה רשמית ומלאה של קבוצת PNY שהופצה במהירות בכל הצינורות המקוונים של הפיראטים, ובראשם הביטורנט המבוזרת כמובן.

הודעת קבוצת הפריצה על הצלחתם
הודעת קבוצת הפריצה על הצלחתם

ישנם עוד עשרות כותרי שטרם נפרצו וללא ספק כותרים עתידיים שיעשו שימוש בשיטה, אך הלך הרוח הנוכחי ברשת הוא שאת כולם ניתן לנצח בסופו של דבר בעזרת מספיק זמן וסבלנות, אחרי שהראשונים 'נכנעו'. מצד שני, כנראה שגם אם הגירסה הנוכחית של נפרצה בחברה ידאגו להציע מתישהו בעתיד הלא רחוק גירסה חדשה אשר תהיה מאתגרת אפילו יותר להשבתה – וכך, המלחמה הוירטואלית והאידיאולוגית הזאת תמשיך להתקדם ולהתפתח.

תגיות

19 תגובות

  1. אני משחק ושמח כבר שבוע. משחק מלוטש באופן מקצועי מאד

  2. לא שאני מתלהב מדנובו, אבל אם לקח להם 4 חודשים לפרוץ את המשחק, אז דנובו ניצחו. בנתיים, כל מי שרצה לשחק במשחק קנה אותו. שלא לדבר על זה שהוא היה בחצי מחיר במבצעים של סטים. נראה לי ש100 שקל היה מחיר סביר לשלם על 14 שעות משחק יחיד סבבה. המולטיפלייר לעומת זאת שווה לישבן ועוד יש להם חוצפה לגבות כסף על מפות נוספות.

  3. לפי מה שידוע לי לפי חוקי האתר חל איסור לדבר, לפרסם דברים על פריצות ומשחקים פרוצים.
    אני מפספס פה משהו?

    ככה או ככה, תודה.

    1. יש הבדל בין לדבר על פריצות, לבין לדבר על הפן הטכונולוגי של העניין.
      אותי זה מעניין ואני שמח לקרוא את העדכונים האלו פה…
      האמת היא שבכלל לא מעניין מה נפרץ ואיזו קבוצה פרצה – מסקרן לדעת איך פעלה ההגנה הזו עד עכשיו ומה קרה שהצליחו לפצח אותה סופסוף.

  4. לא ציפיתי שאתר כזה ככה יתמוך (בצורה כזו או אחרת) בפירטיות ופריצות.

    1. אף אחד לא אומר לך ללכת ולהוריד את המשחק פרוץ.
      הכתבה מוצגת בתור עדכון טכנולוגי.
      אותי באופן אישי מעניין לדעת איך הם הגיעו לפרוץ את המשחק. איזה אקספוליטים הם גילו.
      לא בגלל שאני פורץ משחקים ולא בגלל שאני מחכה להוריד את המשחק פרוץ אלא בתור בנאדם שמתעניין בחדשות אקטואליות בעולם הטכנולוגיה.

      1. איך פריצת Denuvo עובדת:
        המנגון מדבר על הצפנת קבצים שמבוססת במפתח שלה על מספרים סידוריים יחודיים של החומרה של המחשב האינדיוידואלי של המשתמש. יש מספר שכזה למשל uniqe במעבד של המחשב.
        זו הסיבה שפריצת הכותר בבחינת איתור המפתח לבדו לא תתאים, משום שזו תוכל לרוץ אך ורק על המחשב הבודד שעליו נפרצה ועל כן לא רלוונטית להפצה המונית.

        אז איך פורצים זאת ?
        צריך לאתר בקוד התוכנה ממש, את כל אותן הרוטינות שאחריות להצפנה ולבטל אותן.
        מה ש- Denuvo עשו, זה יצרו קוד מסורבל באופן מלאכותי -> מאות ואלפי רוטינות דמה שאינן עושות מאומה, רק כדי שלפצח את הקוד ולהבין מה כל שורת קוד עושה, המטלה תארך זמן רב מאד.

        זה העיקרון: שהזמן הדרוש על מנת לנבור בקוד ולאתר את כל הלולאות שווא הללו ועד להסרתם המלאה, לוקח הרה מאד שעות אדם.

        העניין הוא מסחרי, שלחברה המפתחת את ההגנה ישנו תגמול כספי ושכר מצד הלקוחה שלה הלו היא מפתחת הכותר, ולכן היא יכולה להשקיע את מאות ואלפי השעות הנדרשות להצבת הקוד המגן. כל אותן רוטינות דמה מבולגנות שלא עושות כלום אלא שולחות את המפצח במסע מתיש אחר "קוד זבל" שאינו נגמר.
        בשעה שלפורץ שעות עבודתו הן בחינם (בהתנדבות) ואף אחד לא משלם אותם. ברגע ששעות עבודתו הן כה רבות על מנת להצליח ולאתר את כל הקוד הדרוש להסרה, הוא פשוט לא יעשה זאת היות ואין לאדם מתנדב מאות רבות של שעות לתת לנושא, שסביר להניח שהוא בין השאר אדם העובד למחייתו במקביל.

        פעם ההצפנות היו פשוטות וקצרות לאיתור, ותוך זמן מאד קצר (לעיתים דקות עד שעות ספורות) אותר כל הדרוש והוסר במהירות. היום Denuvo מצריכה סך מסדר גודל של כמה מאות שעות על מנת לאתר את כל הרוטינות הדרושות להסרה, וזו מטלה ארוכה מדי.
        ובנתיים עד שכל השורות קוד הרלוונטיות מאותרות ומוסרות מהכותר, גם על ידי המתנדבים שכן היו מוכנים להשקיע כל כך הרבה מזמנם, הכותר מוכר כמות נכבדה בשוק ומצדיק מבחינה עסקית את הטמעתו.

        דעתי:
        ברגע שגוף פורץ כמו ארגון conspiracy יצליח לגבות איזה שהוא תשלום בעבור הכותר הפרוץ, או בצורה של תרומות למשל מצד קהילת המשתמשים בכותרים הללו, סכום שמספק על מנת לשלם את שכרו של פורץ במשרה מלאה, כל ההגנות הללו של Denuvo יפרצו מאד מהר, עניין של כמה שבועות במקרה הכי אופטימי ועד חודש או קצת יותר (סדר גודל) במקרה היותר קשה. במקרה שכזה המנגנון העסקי שעליו מבוסס Denuvo יאלץ למצוא פטנט אחר.

        כמה כסף conspiracy צריכים לנושא ?
        כמינימום לפרנס איש קוד מומחה במשרה מלאה, סדר גודל של 150 אלף דולר בשנה. הוא יוכל להערכתי בעבודה עצמאית במשרה מלאה לפרוץ בין 4-12 כותרים בשנה סדר גודל. תלוי במורכבות של כמה רוטינות דמה הוכנסו בכל כותר.
        אם ישיגו תרומות בסך 1.5 מיליון דולר לשנה, יוכלו להעסיק 10 פורצים מומחים במשרה מלאה ואז ההספק יהיה ראוי על מנת לפרוץ את כל הכותרים בשוק שיוצאים מדי שנה.

        זה יגמור ל- Denuvo את המודל העסקי ויסגור להם את הבסטה, או יאלצם למצוא טכנולוגיה מתקדמת יותר.

  5. הייתי חייב לנסות אותו גם (אם כבר זה בחינם כמו שאומרים…)
    מוריד את הכובע למפתחים, שאפו על מנוע גראפי מלוטש.
    תחת Vulkan ברזולוציית 1080P וכל ההגדרות על Ultra ומקסימום AA,
    וה- FPS טס בין מינימום 110FPS ל- 145FPS מקסימום.
    במילים מכובסות – מכונת FPS מהירה ומושחזת.
    *מורץ על 2500K ו- R9-390 .

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close