המשחק הגדול הראשון שהחליט לעבור לשיטה של פרקים ועונות עושה זאת בצורה ראויה להערכה, אך בהחלט לא מושלמת
מעל לחצי שנה עברה מאז שהמשחק החדש בסדרת ההתגנבות פעולה היטמן יצא לשוק, אבל רק עכשיו התוכן המלא שלו סוף סוף זמין להורדה. לאחר ההחלטה השנויה במחלוקת של Square Enix להפוך את המשחק לאפיזודי, החלטה שאילצה אותנו לחכות בכל חודש לשלב חדש, כעת תוכלו לשחק בכל ששת שלבי המשחק וכן בפרק בונוס. אז עכשיו כשכל הקלפים על השולחן, האם המשחק שווה רכישה?
אז בואו נתחיל מההתחלה. במשחק החדש אנחנו נכנסים שוב לנעליו של סוכן 47, מתנקש מיומן ומהונדס גנטית שעובד עבור ארגון בשם ה-ICA – הלשכה הבינלאומית להתנקשויות, ארגון צללים המספק שירותי התנקשות.
המשחק מתחיל כעשרים שנה לפני היטמן: אבסולושן. סוכן 47, שאז עוד לא היה בכלל סוכן, בדיוק מחליט להצטרף לארגון. כדי לעשות זאת עליו לעבור סדרה של מבחני התנקשות בשטח. המשימות האלו משמשות לכם כטוטוריאל, די מוצלח יש לציין, שמצד אחד יסביר לכם את כל מכניקות המשחק הזמינות, אבל גם ישאיר לכם הרבה מקום למקוריות ואלתור.
לאחר שתסיימו את האימונים שלכם, יתחיל המשחק האמיתי. בכל פעם 47 יישלח ע"י המפעילה שלו למקום אחר בעולם, כשהמטרה תהיה להתנקש במספר מטרות שלהן קשר ישיר לעלילת הרקע, שמתגלה לנו אך ורק בקטעי הקאטסינס בין הפרקים. תמצאו את עצמכם באמצע תצוגת אופנה בפאריז, מטיילים ברחוב איטלקי, באמצע שוק במרקש, מרוקו וכן הלאה, כך שאין ספק שהמשחק עושה עבודה יוצאת דופן בגיוון הסביבות, כך שאף שלב לא ירגיש כמו קודמו.
ונוסף על זאת, כל מפה עצומה בגודלה, ומלאה במאות פרטים קטנים. במיוחד אהבתי את העובדה שהסביבות בנויות עם מחשבה מאחוריהן. לא תמצאו חפצים אקראיים במקומות שהם לא צריכים להיות בהם. סכינים יהיו במטבח, מפתח ברגים במוסך, בגדי עובדים בחדרי ההלבשה, ופעם אפילו מצאתי את הדירה של עובד מטבח, פרצתי אליו הבייתה וגנבתי את כרטיס העובד והבגדים שלו. מנהלי עבודה ישימו לב שאתם לא העובדים שלהם אם תסתובבו לידם במדים, אם לא תחביאו גופה או כלי נשק השומרים יהפכו לחשדניים ויערכו חיפוש במקום, ואנשים ינסו להתעמת אתכם אם תעשו פעולות חשודות. הדבר היחיד שלא אמין הוא שלמרות שאתם נמצאים במדינות זרות, באופן חשוד כל האנשים, כולל המקומיים, מדברים אנגלית. וזה קצת מוציא אתכם מה-immersion שיכול היה להיות מושלם אם לא הפרט הזה.
למעט זאת, כל אלו הופכים את המשחק לאמיתי ומאתגר יותר, אבל גם פותח לכם לא מעט דרכים לבצע את הרצח שלשמו שכרו אתכם. כל דרך שונה מהשנייה, ויכולה להיות יחסית שגרתית כמו הרעלת מזון או התחזות לאדם אחר, אבל גם יצירתית במיוחד כמו הפלת פוחלץ על הקורבן. כמובן שתוכלו גם לירות למטרה בראש ולגמור עם זה, אבל איפה כאן הכיף.
כדי להגיע למטרה שלכם, תוכלו לצותת לדמויות שונות כדי לנסות לדלות פרטים שיעזרו לכם, לחקור את השלבים הענקיים ולאתר חפצים שימושיים והזדמנויות , וזה בדיוק מה שכיף בהיטמן שחוזר למקורות שלו, לאחר שהיטמן אבסולשן ניסה כיוון קצת שונה.
רמת הקושי של המשחק תלויה לגמרי בכם, וניתנת להתאמה מלאה. תוכלו למשל לכבות את המפה וכל אמצעי עזר אחר או לחלופין להדליק את מערכת ההזדמנויות החדשה שתדאג לעדכן אתכם כיצד לנצל מידע שמצאתם.
הדבר היחיד שפוגם מעט במשחקיות הוא הבינה המלאכותית של הדמויות מסביבתכם, שלפעמים לוקה בחסר וגורמת להם להתנהג בחוסר הגיון. אבל קשה להגיד שזה השפיע על ההנאה שלי, כי בכל מקרה העיקרון המנחה הוא "אל תתנו לאנשים לשים לב שאתם שם".
לאחר שתסיימו כל שלב, המשחק מעודד אתכם באמצעות אצ'יבמנטס ונקודות נסיון שפותחות חפצים חדשים ונקודות מסתור ברחבי השלבים, לשחק בו שוב ושוב כדי למצוא שיטות פעולה חדשות, ומאתגר אתכם גם לאתר מטרות שונות מאלו שהוגדרו במשימה הראשונית. מדי פעם המשחק מתעדכן ומקבל אתגרים חדשים, כך שכל זה מוסיף די הרבה לערך המשחק מחדש שלו. אם לא תעשו שום דבר מזה ותביסו כל שלב רק פעם אחת, ייקח לכם מינימום של שמונה שעות לסיים אותו.
אז המשחק עצמו כמשחק באמת מצויין ומספק חווית היטמן קלאסית שתדבר לכל חובב של הסדרה או של חובבי משחקי התגנבות. אבל לצערי בעיות טכניות מונעות ממנו מלהיות המשחק המוצלח שהוא יכל להיות.
ראשית, המשחק מוגן ב-Online DRM. אם בהתחלה עוד קיוויתי שהם יקבלו שכל ויורידו אותו, אז התבדתי. בקצרה – אם חיבור האינטרנט שלכם בעייתי, אין לכם מה לקנות את המשחק. המשחק מחייב אתכם להיות מחוברים לאינטרנט בכל רגע נתון. האינטרנט התנתק? המשחק יעיף אתכם החוצה ולא ייתן לכם אפילו לשמור. השרתים של החברה תחת שיפוצים? לא תוכלו לשחק. לאור העובדה שמדובר במשחק סינגל פלייר, זה צורם כפליים.
שנית, עדיין, יותר מחצי שנה אחרי שיצא, אני מצטערת לבשר לשחקני הPC, שהאופטימזציה של המשחק פשוט לא תוקנה עד הסוף. בעוד שחלקים שלו עובדים ב-60 פריימרים לשנייה ברזולוציית Full HD, אזורים אחרים מקרטעים, כשהפריימרייט משתגע ומתקרב לאזור ה-30. כל זה לא הופך את המשחק לבלתי שחיק, אבל זה בהחלט פוגע בחוויה.
בנוסף, לגבי האופי האפיזודי של המשחק, אני עדיין עומדת על דעתי שזה היה רעיון רע. היטמן זה לא משחק של טלטייל ולא Life is Strange שבנויים כמו סדרה מלכתחילה וגם עולים הרבה הרבה פחות. ולכן אני פשוט לא רואה שום הגיון לחלק משחק של 60 דולר לחלקים שיוצאים במשך יותר מחצי שנה, ולדרוש את התשלום המלא מראש. לצערי נראה שהם ימשיכו ברוח זאת גם עבור העונה השנייה.
אז לסיכום, כמשחק היטמן, מדובר בכותר מוצלח במיוחד שעולה על כל הציפיות שלכם ומחזיר עטרת ליושנה. אבל הפן הטכני ללא ספק מעיב על מה שיכל להיות משחק היטמן מושלם. אם אתם שחקני PC, או בעליי אינטרנט מקרטע – תנחומיי, כי לצערי החוויה שלכם פשוט לא תהיה שלמה.
סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems