סוף המשחק? השחקנים והמבקרים קוטלים את Ghost Recon Breakpoint • HWzone
גיימינג

סוף המשחק? השחקנים והמבקרים קוטלים את Ghost Recon Breakpoint

האם חברת הלכה רחוק מדי הפעם? משחק הפעולה המקוון החדש והחמדני שלה זוכה למקלחת קרה באופן בלתי רגיל לאחר השקתו הרשמית

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


המפתחת והמפיצה (Ubisoft) התאהבה בשנים האחרונות, כמו לא מעט מהמתחרות הגדולות שלה, בגישת 'משחקים כשירות' – עם עולם פתוח רחב ידיים בעל אלמנטים מקוונים שזוכה לעדכונים תכופים ואלמנטים של משחקי תפקידים עם חפצים, יכולות טריות קושי שמעודדות את השחקנים להתמכר ולהתמיד לאורך זמן, כאשר כל אלה מתובלים בדרך כלל גם במיקרו-עסקאות מובנות בכסף אמיתי שמאפשרות להתקדם במהירות מוגדלת ולקבל גישה לאמצעים מתקדמים ובלעדיים.

הקונספט הכללי הזה הוביל לכמה להיטים מסחריים משמעותיים עבור החברה הצרפתית הגדולה, כדוגמת Rainbow Six Siege ו-For Honor אשר שומרים על קהל שחקנים נאמן ורצף עדכוני תוכן גם שנים אחרי שהושקו, ואפילו צמד משחקי Assassin's Creed האחרונים (Origins ו-Odyssey) שמכילים לא מעט סיבות לחזור אליהם שוב ושוב גם אחרי שמצב המשחק העלילתי העיקרי הושלם בהצלחה – אבל נראה שההצלחה הזו עלתה לאנשי המפיצה לראש, וזה בדרך כלל לא סימן טוב לעתיד.

רכשתם את המשחק בעלות מלאה? יופי – עכשיו בואו לרכוש עוד ועוד ועוד

Ghost Recon Breakpoint, משחק הפעולה הבולט החדש של שהושק רשמית לפני מספר ימים, לקח את האלמנטים התחרותיים והשנויים במחלוקת אל הקצה – עם אפשרות לרכוש (באמצעות כסף אמיתי) כמעט כל דבר שניתן לדמיין בכסף אמיתי בכדי לקצר את הדרך אל הפסגה, החל מחפצי עזר דרך כלי מתקדמים יותר וכלה בנקודות נסיון אותן ניתן להשקיע ביכולות ייחודיות, כל זאת בשילוב עם עולם משחק שמרגיש ריק וחסר חיים, עם אויבים בעלי מעליבה ומאכזבת ואיכות הפקה שנעה בקיצוניות בין המלהיב למכוער.

מחירי חלק מחבילות השדרוג המוצעות בתוך עולם המשחק עומדים על 10 דולר ויותר – ויש עשרות רבות של אפשרויות לבחור מהן, כך שהסכומים עשויים לתפוח בקלות למאות דולרים נוספים

התגובות החריפות מהשחקנים לא איחרו להגיע, והביאו את החברה לבטל חלק מאפשרויות הרכישה הבעייתיות בכותר, בטענה כי הפכו לזמינות בשל שגיאה ובתוספת הצהרה על כך שהן אינן מיועדות להעניק יתרון לשחקנים במצבי משחק בהם נלחמים נגד שחקנים אנושיים אחרים – אך הבהירו כי מדובר במהלך זמני בלבד, כאשר אותן רכישות דיגיטליות שניתן לעשות (גם) בכסף אמיתי עתידות לחזור ולהתווסף בשלב מאוחר יותר. כדאי להזכיר כי מדובר בכותר AAA במחיר מלא התחלתי של 60 דולר, ולא בכותר חינמי בבסיסו או בעל עלות מוזלת שמשתמש ברכישות אלו בכדי להצדיק את עצם קיומו.

השינוי המפתיע כעת הוא בהתגייסות של המבקרים המקצוענים אל מעגל הקולות הקוטלים את המשחק ואת הגישה החמדנית של יוביסופט באופן כללי – עם ציון ממוצע של 58 מתוך 100 בלבד עבור גרסת ה-PlayStation 4, מהנמוכים ביותר שקיבל כותר גדול ובומבסטי שכזה מבית אחת מהחברות החזקות ביותר בשוק.

גרסאות ה- וה-PC זכו עד כה לממוצעי ביקורות "רחמניים" מעט יותר, אך כי בהתבסס על פחות מקורות – כך שסביר להניח כי גרסת ה- 4 בעלת הממוצע הנמוך ביותר ומספר הביקורות הגדול ביותר היא זו שיתיישרו לפיה בסופו של דבר. האם זה באמת ישפיע על תוכניות העתיד עבור הכותר? נמשיך לעקוב

לא בטוח שממוצע הביקורות המאכזב הזה יחרוץ את גורלו של Breakpoint בתור כשלון מסחרי בטווח הארוך, אך עם האש שחוטפת בימים אלה גם מצד הגיימרים וחובבי המותג מהעבר וגם מצד המקצוענים – נקווה שהיא תעצור לרגע על מנת לבצע חישוב מחדש של מהלכיה, כך שמשחקיה העתידיים יהיו ראויים קצת יותר עבור השחקנים.


תגיות
Back to top button
Close
Close