מהמרתף הביתי אל פסגת העולם: הסיפור של League of Legends • HWzone
גיימינג

מהמרתף הביתי אל פסגת העולם: הסיפור של League of Legends

בואו לשמוע את הסיפור של אחד ממשחקי הרשת הפופולאריים ביותר כיום: League of Legends, שלא היה הופך לאימפריה ללא כמה מעריצים שרופים של וורקראפט 3

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


והפעם, הסיפור מאחורי אחד ממשחקי האונליין הפופולאריים ביותר שנוצרו אי פעם, עם עשרים ושבעה מליון שמשחקים בו מידי יום. המשחק שלקח את תחרויות הגיימינג צעד קדימה לאחר שקיבל מעמד רשמי של אלקטרוני בארה"ב, הפך את הגיימינג למקצוע, ועורך טורנירים עולמיים שממלאים אולמות שלמים של צופים. League of Legends.

הסיפור של League of Legends מתחיל בשני צעירים בשם Marc Merrill ו-Brandon Beck. בשנות התשעים, בעת שהיו בני נוער, השניים אמנם למדו בבתי ספר נפרדים בלוס אנג'לס, אבל הכירו האחד את השני במקרה דרך מעגל חברים שמה קישר ביניהם היה תחביב הגיימינג. הם גילו ששניהם חובבי מבוכים ודרקונים ובין היתר מכורים למשחקי אסטרטגיה בזמן אמת כמו StartCraft ו-Warcraft 2.

באותם שנים, החל להתפתח ז'אנר חדש לגמרי של משחקי מחשב שנקרא MOBA, שהוא קיצור של Multiplayer Online Battle Arena. סגנון משחק בו קבוצה של שחקנים ששולטים כל אחד על גיבור ייחודי משלו, מנסים להגיע לבסיס היריב ולהרוס אותו.

למען האמת, את המקורות של הז'אנר ניתן לראות כבר בשנת 1989 עם יציאתו של משחק לסגה מגה דרייב, Herzog Zwei, שהיה הראשון להניח את היסודות, כשהציג משחקיות מוקדמת מאוד של סגנון המשחק הזה, בו שני שחקנים שולטים כל אחד על יחידה משלו משני צידי הלוח.

כתשע שנים לאחר מכן, חברת בליזארד הוציאה לשוק את Starcraft, וביחד עם המשחק עצמו כללה גם ערכת כלים שאפשרה לשחקנים ליצור מפות משל עצמם ולשתף אותן עם אנשים אחרים. אחד מאותם שחקנים היה בחור שכינויו Aeon64 שיצר מפה בשם "Aeon of Strife" שבטלה את הצורך לטפל במשאבים, ונתנה לשחקן לשלוט על גיבור יחיד מתוך מבחר של שמונה, כשעליו להלחם בקבוצה היריבה שנשלטת ע"י המחשב.

בשנת 2002, משחק אסטרטגיה נוסף של בליזארד מגיע לחנויות ביחד עם עורך מפות – Warcraft 3.  משתמש בשם Eul מחליט ליצור מוד למשחק שמבוסס על מפת הAeon of Stife וקורא לו Defense of the Ancients או בקיצור DOTA.

כאן הכל התחיל
כאן הכל התחיל

המנוע המשופר של וורקראפט 3 אפשר ל-DOTA להיות מורכב יותר מקודמו. כך למשל בדוטא הדמות עולה רמות ככל שהקרב נמשך ולומדת יכולות חדשות, וכן יכולה להשתמש בחפצים. זמן קצר לאחר יציאת המוד, Eul נעלם מזירת האינטרנט.

אבל זה לא היה הסוף עבור דוטא. מודרים שונים תפסו את מקומו, ויצרו מפות שונות שמבוססות על המפה שלו עם אפשרות לשחק עם גיבורים שונים. המוד הפופולארי ביותר הפך להיות Dota: Allstars שנוצר ע"י משתמש בשם Meian, שבעצם איחד את כל הגיבורים משלל המודים של דוטא למוד אחד. זמן מה לאחר מכן בחור בשם Steve “Guinsoo” Feak לוקח את השליטה על המוד, מלטש ומשפר אותו ומעביר את הדגש של המשחק למשחק של קבוצה של אנשים מול קבוצה של אנשים אחרים, במקום נגד המחשב. עד לאותו זמן DOTA היה מוד יחסית נישתי, אבל Dota allstars הפך לכל כך גדול שאפילו חברות מסחריות החלו לשים פתאום לב לז'אנר החדש שנוצר באינטרנט. וכך גם ידידינו Marc Merrill ו-Brandon Beck.

השניים שנשארו בקשר כל השנים הללו, ואפילו למדו יחד בקולג', החליטו לנסות את מזלם: לעזוב את העבודות הקבועות שלהם, לפתוח חברה ולנסות לפתח משחק יחד.

בתור , תמיד התאכזבו מהעובדה שמפתחות משחקים גובות 60$ למשחק, ואז מפסיקות לעדכן ולהוסיף לו תוכן נוסף. בנוסף, הם חפשו תמיד אחר משחק בעל פוטנציאל להפוך לספורט תחרותי.  כיוון שמשחק כזה פשוט לא היה קיים הם הגיעו להחלטה ליצור אחד כזה – כשהמוטו שלהם "חווית השחקן קודמת לכל".

שניהם אהבו לשחק במוד ה-DOTA, וראו בו פוטנציאל לרווח. כך שמבחינתם ההחלטה ליצור משחק שלם שמבוסס עליו באה בטבעיות. הם יצרו קשר עם Steve “Guinsoo” Feak, אותו הבחור שהפך את Dota: Allstars לכל כך מוצלח, ועם Steve “Pendragon” Mescon, המפתח ומנהל של האתר של DotA: Allstars. בנוסף נשכרו לעבודה כמה מהעובדים לשעבר של חברת בליזארד, ובשנת 2006 נפתח המשרד הראשון של החברה החדשה שהקימו – Riot Games.

כך נראה ההתחלה הצנועה של League of Legends
כך נראה ההתחלה הצנועה של League of Legends

כדי להפוך את המשחק למושך, הצוות היה צריך ליצור מבחר של גיבורים מעניינים. ההשראה לדמויות השונות שמאפיינות את המשחק, מגיעות ממבחר של מקורות. אבל כמה מהן מבוססות על המפתחים עצמן. Ryze למשל הוא הכינוי של Brandon Beck. והדמות שלו היא דמות של מכשף סגול, כיוון שבק אהב דמויות של דמויות של קוסמים ומכשפים, אבל רצה ליצור מכשף מקורי, לא אחד בנאלי עם זקן וכובע.

Tryndamere היה שם המשתמש של Marc Merrill במשחק הרשת Everquest, והדמות של Ashe נקראה על שם אשתו Ashley.

כעת כשהמשחק היה מוכן, נותרה אחת השאלות החשובות לחברה – כיוון שהתנגדו באופן עקרוני לגבות עליו תשלום, מהיכן יגיעו הרווחים? האידיאולוגיה של Beck ו-Merrill הביאה אותם לפתוח את המשחק באופן חופשי וללא תשלום לכולם, כשאת הרווח הם ציפו לקבל ממיקרו תשלומים בחנות של המשחק בה ניתן לקנות שינויים קוסמטיים לדמויות או לרכוש דמויות באופן מיידי. יש לציין ששיטת הרווח הזאת הייתה הימור רציני, כי בארה"ב באותו זמן משחקי Free2Play נחשבו למשחקים מאיכות ירודה, שבד"כ מנסים רק להוציא כמה שיותר כסף מהשחקן.

המטרה הנוספת שלהם הייתה לפתח את כל תחום הספורט האלקטרוני כדי להפוך אותו לנפוץ בדיוק כמו למשל בייסבול בארה"ב. החל משנת 2010, חברת Riot החלה לערוך טורנירים עולמיים, במטרה ליצור סביבו עניין. ואם בשנה הראשונה הפרס הראשון עמד על 7000$, בשנת 2014 כבר הגיע לשני מליון, כשהמשחק ממלא אולמות שלמים בצופים במשחקי הגמר! בנוסף, בשנה האחרונה, ארה"ב החלה להכיר בשחקני League of Legends מקצועיים בתור "ספורטאים" ומאפשרת להם אשרת שהייה של עד חמש שנים בארה"ב.

וכך נראית האימפריה הזאת היום

נכון להיום, המשחק ממשיך לשמור על הפופולאריות שלו ו-Riot ממשיכה להוות דוגמא למפתחות משחקים. ויש רק לקוות שהמזל ימשיך להאיר להם פנים עוד שנים רבות.

סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems

קישורים נוספים


תגיות

תגובה אחת

  1. בתור שחקן DOTA 2 אני נעלב באופן אישי מהבחירה לסקר דווקא את LOL 🙂

כתיבת תגובה

Back to top button
Close