זה לא משחק ילדים: עולם הגיימינג סוגר שנה מוצלחת עם הכנסות של יותר מ-91 מיליארד דולר • HWzone
גיימינגכתבות נבחרות

זה לא משחק ילדים: עולם הגיימינג סוגר שנה מוצלחת עם הכנסות של יותר מ-91 מיליארד דולר

הפופולריות של שוק משחקי הוידאו ממשיכה להתפוצץ ובגדול, כשלתחום המחשבים האישיים ולשוק המכשירים הניידים יש הכי הרבה סיבות לחייך

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


דו"ח פיננסי חדש של חברת חקר השוק Superdata שפורסם כעת מצייר תמונה ורודה ואופטימית מאוד עבור עולם המשחקים הדיגיטלי כולו – עם הכנסות (חזויות) כוללות של לא פחות מ-91 מיליארד דולר, שמהוות קפיצה גדולה לעומת הכנסות מוערכות של כ-74 מיליארד דולר בשנת 2015.

שיפורים נרשמו כמעט בכל קטגוריה שמרכיבה את השוק, ומי שמוביל את המגמה הוא תחום הגיימינג במכשירים , אשר גרף הכנסות של כ-41 מיליארד דולר השנה – מה שלא ממש מפתיע בהתחשב בכך שישנם יותר ממיליארד מכשירים חכמים שמסתובבים להם בעולם בימים אלה, ואינספור כותרי משחק ממכרים אשר מציעים חלק מהתוכן שלהם (או אפילו את כולו) באופן חינמי לחלוטין, עם תותחים כבדים כמו Clash Royale, Candy Crush Saga ו- שנהנים מהכנסות של מאות מיליוני דולרים כל אחד.

הכסף זורם במהירות, גם בקטגוריות "הוותיקות" וגם בתחומי העניין העדכניים והטריים
הכסף זורם במהירות, גם בקטגוריות "הוותיקות" וגם בתחומי העניין העדכניים והטריים

במקום השני ברשימה ניצב לו שוק ה- הדיגיטלי עם הכנסות של 35.8 מיליארד דולר, עלייה של 7 אחוזים מ-2015, מתוכם 18.6 מיליארד (יותר מחצי!) מגיעים מתחום המשחקים החינמיים שמרוויחים את כספם מפרסומות ותוספות בעלות, כ-5.4 מיליארד מגיעים מתחום המשחקים "הסטנדרטיים" בעלי המחיר הנקוב, וכל השאר מעולם המשחקים המקוונים ההמוניים שכוללים מחיר חודשי מובנה.

hihi2

שוק ה-PC זורח, בייחוד בכותרים שלא עולה כלום להתנסות בהם, ובעיקר במזרח הרחוק
שוק ה- זורח, בייחוד בכותרים שלא עולה כלום להתנסות בהם, ובעיקר במזרח הרחוק

שוק המשחקים הדיגיטלי של הקונסולות קטן משמעותית, כך מסתבר, עם הכנסות של 6.6 מיליארד דולר שמגיעים מהחנויות המקוונות האישיות של , ונינטנדו.

hihi1
התמוונה של הדיווח עבור עולם הקונסולות רחוקה מלהיות מלאה, אך ניכר שגם שם יש שיפור הדרגתי חשוב בשיווק ובמכירות הדיגיטליות

ההכנסות מתחום הסטרימינג של המשחקים ביצעו קפיצה גדולה קדימה עם סכום מוערך של 4.4 מיליארד דולר, ובמקביל גם ההכנסות מעולם ה-eSports, הספורט האלקטרוני המקצועני, הגיעו לכ-900 מיליון דולר לערך – והתעניינות שהולכת וגדלה במהירות מהגופים המפרסמים ומאמצעי התקשורת, שעשויים להביא לכך שנתון זה יזנק קדימה ובגדול בשנים הבאות.

hihi6
עולם הספורט האלקטרוני המקצועני עדיין בחיתוליו, למרבה ההפתעה

לבסוף, עולם המציאות המדומה כולו הניב הכנסות של 2.7 מיליארד דולר השנה – כשבמקרה הזה מדובר באיחוד בין מכירות חומרה ומכירות תוכנה, עם כמעט 750,000 מכשירי PlayStation VR שנמכרו, כ-420,000 מכשירי HTC Vive שנמכרו וכ-350,000 משקפי שנמכרו, הכל במהלך 2016 ובתוספת לכ-2 מיליון יחידות של משקפי ה-Gear VR של ו-. נתונים לגמרי לא רעים שכנראה גם כן יצמחו בזריזות בשנים הקרובות.

הדו"ח הנוכחי מספק לנו תמונת מצב ראשונה מסוגה עבור היקפי המכירות של משקפי המציאות המדומה השונים - ונראה שסוני מובילה כאן ובגדול
הדו"ח הנוכחי מספק לנו תמונת מצב ראשונה מסוגה עבור היקפי המכירות של משקפי המציאות המדומה השונים – ונראה שסוני מובילה כאן ובגדול

ראוי לציין כי הנתונים של Superdata, וההכנסות המפלצתיות של 91 מיליארד דולר, מתייחסים למעשה לשוק המקוון והדיגיטלי בלבד – כאשר ישנה התייחסות לכך שעולם השיווק הקמעונאי הפיזי (Retail) גרף הכנסות של כ-26 מיליארד דולר בשנה החולפת, אם כי מספר זה לא נכלל בחישוב הכללי שאותו מציעה החברה – וגם לא ממש ברור האם הוא מתייחס למכירות משחקים בלבד, או בנוסף גם להכנסות ממכירות של משחק. נתון זה לא כולל כמעט בוודאות את ההכנסות מחומרת גיימינג בתחום המחשבים האישיים, שנהנה גם הוא מרנסנס משמעותי בשנים האחרונות, ועל כן יתכן שניתן להצהיר כי כלל ההכנסות הישירות והעקיפות שמספק יקום משחקי הוידאו מתקרב ל-150 מיליארד דולר בשנה. לכאורה.

דיווח מקביל מחברת חקר שוק אחרת מציירת תמונה די דומה ודי אופטימית עבור השוק, ומחזק את המסקנות הכלליות שלנו
דיווח מקביל מחברת חקר שוק אחרת מציירת תמונה די דומה ודי אופטימית עבור השוק, ומחזק את המסקנות הכלליות שלנו

גם ללא התמונה המלאה ביותר והנתונים הכלכליים הכי מדוייקים, כל התחזיות הן שהשיא של שנת 2016 יישבר פעם נוספת בשנת 2017, עם הכנסות מאסיביות עוד יותר וצמיחה חזויה נוספת בכל התחומים המרכזיים ובעיקר באלו הטריים שהחלן להתפתח לאחרונה – כך שהגיימינג הוא כאן בכדי להישאר, אם למישהו עוד היה ספק כלשהו בכך. אנחנו בעד – ואתם?


תגיות

7 תגובות

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close