אחרי רצף הצלחות כביר בשנה שעברה, סוני פותחת את 2023 באופן צולע למדי – כשגרסת ה-PC עבור The Last of Us: Part 1 מתגלה כבלאגן טכני לא בשל שגורם לשחקנים ולמבקרים לזעום
סוני שינתה את דעתה בנוגע לעולם המחשבים האישיים בשנים האחרונות והחלה להסיר בהדרגה את סטטוס הבלעדיות של להיטיה הגדולים מעולם ה-PlayStation, כשהיא מציעה המרות מלוטשות, מתקדמות ואיכותיות שלהם עבור שחקני ה-PC. זה עבד באופן יוצא מן הכלל במהלך שנת 2022 עם חמש השקות שונות שהתקבלו כולן באהדה בקרב המשתמשים, החל מ-God of War המאותחל עבור קהל אוהבי אקשן בוגר בתחילת השנה וכלה ב-Sackboy: A Big Adventure שמיועד לשחקנים צעירים יותר לקראת סופה.
גם השנה הנוכחית החלה לא רע עם השקת הפורט עבור Returnal, שחווה אמנם לא מעט בעיות טכניות כשהפך זמין לראשונה אך הצליח לבצע ריבאונד תודות למספר טלאים שהופצו מאז ואוחז כעת בממוצע של 81 אחוזי ביקורות חיוביות והמלצות בפלטפורמת Steam.
הרצף הטוב הזה נועד להמשיך עם גרסת ה-PC של הרימייק המצליח The Last of Us: Part 1, שהגיעה בתזמון נהדר עם סיומה של העונה הראשונה לסדרת הטלוויזיה המבוססת עליו מ-HBO אשר הגדילה משמעותית את מידת ההיכרות וההערכה של צרכנים למותג. עם זאת, נראה כי סיפור האהבה בין סוני ל-PC נקטע כאן בפתאומיות – כשכמות גדולה במיוחד של בעיות במעמד ההשקה הופכת למשהו שאף אחד לא יכול להישאר אדיש או להתעלם ממנו.
קירטועים מאסיביים כמעט ללא תלות בעוצמת החומרה של המערכת, קריסות תכופות מדי כמה דקות או כמה עשרות דקות וזמן ארוך במיוחד לבניית המצללים בעת הפעלת הכותר הן כמה נקודות נבחרות בלבד מתוך רשימה ארוכה של תלונות, אשר באה לידי ביטוי ב-42 אחוזי ביקורות חיוביות בלבד ממעל ל-11,000 משתמשים שונים ב-Steam – כשגם הנתון הזה מהווה עלייה קלה אחרי כמה טלאים מהירים ששיפרו במעט את המצב, אחרי שנקודת הפתיחה מיד עם ההשקה הייתה 35 אחוזי הצבעות חיוביות בלבד. מעבר ל-Steam, גם ב-Metacritic הציונים של The Last of Us עבור ה-PC הם נמוכים במיוחד: 1.8 מתוך 10 מהמשתמשים ו-56 מתוך 100 בלבד מהמבקרים – ציון נמוך באופן היסטורי עבור כותר של סוני.
ראוי לציין כי נכון לעכשיו ישנן 6 ביקורות בלבד במאגר עבור מהדורת ה-PC, ובכל זאת מדובר במעין תקדים. לא מעט משחקים גדולים הושקו עם שלל בעיות טכניות קשות, כולל אלו של סוני עצמה, אך לרוב זכו לגישה סלחנית משהו מהמבקרים המקצועיים שבחרו להתמקד באספקטים של משחקיות ותצוגה במקום בנושאים טכניים יותר כמו יציבות או ביצועים. האם המקרה של TLOU הוא עדות לכך שגם למבקרים נמאס מהמצב? נחיה ונראה.
ניתן לצפות ולקוות לכך שמרבית הבעיות של הכותר יתוקנו בהדרגה בעדכונית וטלאים במהלך החודשים הקרובים, כך ששחקנים אשר ירכשו אותו בשלב מאוחר יותר יתקשו להבין על מה הייתה כל המהומה – אך בלתי אפשרי להתעלם מהעובדה כי בעידן המודרני השקה של כותרים כשאינם מוכנים ואינם מלוטשים באופן מספק ביחס למחירם הפכה לנורמה נפוצה. לא נותר לנו אלא לקוות שסוני תלמד את הלקח מההתנסות הצורמת הזו, ותדאג לחזור אל מסלול ההצלחות האיכותי שלה עם הפרקים הבאים שאותם תבחר להביא אל ה-PC (וגם אל הקונסולות).