adplus-dvertising

השנה הזוהרת של מיקרוסופט: מצעד מפיצות המשחקים השנתי של Metacritic

מי היו המשתפרות הגדולות באיכות בשנה החולפת, מי התדרדרו משמעותית בדירוג ומה הפער העצום שהצליחה לפתוח ענקית הטכנולוגיה בראש הדירוג? התשובות בידינו

לא כולם מחבבים את הקונספט חורץ הגורלות במחי יד באותה מידה, אך אין ספק שלפלטפורמת Metacritic המשקללת  מבקרים ממעל ל-100 מקורות שונים ברשת לציון מספרי מבוסס יחיד עבור משחקים (ושאר מוצרי בידור) יש חשיבות גדולה בעיניהם של צרכנים רבים – אז כשמגיע סוף של שנה ואיתו הזמן לסיכומים תמיד מעניין לגלות מה יש למקצועני הסטטיסטיקות לספר לנו מנקודת המבט שלהם.

הסיכום הנוכחי מגיע באיחור לא כל כך אופנתי שכן אנחנו כמעט בסוף הרבעון הראשון של שנת 2022, אך זה אחד מאותם מקרים בהם גם מאוחר טוב יותר מאף פעם: הכירו את מפיצות המשחקים הטובות והגרועות ביותר לשנת 2021, בדירוג המשולב המלא של הגדולות ביותר והאלמוניות ביותר בעת ובעונה אחת.

43 מפיצות שונות נכנסו לדירוג, כאשר במקום האחרון ברשימה ניצבת חברה שתהיה אלמונית לחלוטין עבור רוב הקוראים אשר עונה לשם Merge Games, עם ציון Metacritic ממוצע של 61.5 מתוך 100 עבור השקותיה בשנה שעברה – כאשר מיקום של 42 (מתוך 48) במדרג של 2020 מעיד לנו על כך שלא מדובר כאן במעידה זמנית חד-פעמית אלא במשהו מעט יותר מזה, לצערנו.

ל-Merge Games היו השקות עם פוטנציאל – אך גם הן אכזבו בסופו של דבר והצדיקו את המיקום המעליב שבתחתית

THQ Nordic, שמנסה להחזיר עטרה למפיצה האמריקאית הפופולרית מהעבר במסגרת קבוצה חזקה של מפיצות אירופאיות המאוגדות כולן תחת השם Embracer Group, חוותה שנה רעה משלה עם ממוצע של 67.8 מתוך 100 עבור 12 הכותרים שהביאה אל השוק במהלך השנה.

המפיצה הגדולה והפופולרית באמת אשר קוטפת את תואר הגרועה ביותר לשנת 2021 היא לא אחרת מ-Take-Two Interactive, שהצליחה לאכזב אינספור מעריצים עם Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition העגום והפגום, כאשר גם הביקורות הנהדרות של כותר האינדי Hades לא הצליחו להציל אותה מממוצע של 69.1 מתוך 100 בלבד וממיקום 27 ברשימה. אולי בשנה הנוכחית נראה קצת הסקת מסקנות לשם שינוי?

Take-Two Interactive שוב בחלק התחתון של הטבלה, אחרי שהצליחה לחרב את הזכרון של אחד מהמותגים הכי חזקים שברשותה

גם ליוביסופט (Ubisoft) לא היו הרבה סיבות להתגאות ב-2021, ממש כמו ב-2020, עם ממוצע של 74.2 מתוך 100 ומקום 19 ברשימה – כאשר פחות ממחצית מהשקותיה זכו לממוצע של יותר מ-75 מתוך 100 שאותו מגדירים בפלטפורמה בתור ממוצע "טוב".

נינטנדו (Nintendo) קיבלה לעצמה את המקום ה-14 ברשימה ב-2021, חברת Square Enix הגיע אל המקום ה-12, אשפית האינדי Devolver Digital עמדה במקום ה-11, הענקית האמריקאית Electronic Arts הגיעה אל המקום התשיעי בראש ובראשונה תודות לטרילוגיית Mass Effect המחודשת שזכתה לשבחים רבים (אבל גם הלהיט הבלתי צפוי It Takes Two, שאף גרף לעצמו כמה מפרסי משחק השנה הנחשבים ביותר), סגה (Sega) שעמדה במקום הראשון בשנת 2020 הסתפקה במקום השמיני, Capcom המשיכה ברצף החיובי שלה כשהגיעה אל המקום השישי – ו-Bethesda Softworks יכולה לחייך משום שהצליחה לזנק מהמקום ה-16 המאכזב ב-2020 היישר אל המקום החמישי, תוך שיפור של כ-6 נקודות בממוצע שלה לרמה של 80.2 מתוך 100

Deathloop (וגם ההפצה המחודשת של Quake 2) הצליחו להקפיץ את מעמדה של Bethesda

מפיתת האינדי Humble Games, מבעלי האתר Humble Bundle, זינקה גם היא קדימה באופן ניכר ב-2021 עם ממוצע של 80.9 מתוך 100 ומקום שלישי בדירוג לעומת מקום 18 בדירוג ב-2020, סוני שיפרה עוד יותר את מיקומי עם המקום השני וממוצע של 81.3 מתוך 100 בהשוואה למקום הרביעי עם ממוצע 79.8 מתוך 100 בשנת 2020 – אך מי שהפתיעה יותר מכולן כשגרפה את המקום הראשון בקלילות וללא שום תחרות אמיתית היא מיקרוסופט בכבודה ובעצמה, באמצעות חטיבת ה-Xbox Games Studios שלה.

המפיצה Humble Games מסתמנת ככח עולה משמעותי בהנחה שתצליח לשמור על הרמה הגבוהה שהציגה בשנה שעברה

ציון ממוצע של 87.4 מתוך 100 עבור חמש הכותרים שהשיקה החברה בשנה החולפת מציבים סטנדרט חדש עבור התעשייה, כאשר לא פחות משלושה מתוכם אף זכו לממוצע Metacritic גבוה מ-90 אשר שמור לכותרים נבחרים ומשובחים במיוחד. האם היא תצליח לשמור על הרמה המרשימה הזו גם בשנים הקרובות לאחר רכישות הענק שביצעה בתחום? מוזמנים לכתוב לנו מה ההערכות שלכם בתגובות.

כל מה שיצא מתוך Microsoft Games Studios השנה היה מבריק – וכעת מצפה לה אתגר גדול מאוד להמשיך ולעמוד בציפיות הגבוהות האלו באופן רציף