Black Mesa, היצירה המרשימה שהעניקה לאחד ממשחקי הפעולה החשובים בהיסטוריה מראה ותחושה מודרניים אך נותרה ללא נקודת סיום במשך שנים – מעניקה לנו תאריך השקה לשלבים החברים
גם אם לא הייתם חלק מעולם הגיימינג אי שם בשנת 1998 כשהוא הושק – אם יש לכם חיבה לכותרי פעולה אתם מוכרחים להכיר את Half-Life, המשחק של חברת Valve (לפני שזו עברה להתמקד בעיקר בעסקים דרך פלטפורמת ה-Steam שלה) שנחשב לאבא המודרני של התחום, ממש כפי ש-Wolfenstein 3D ו-Doom נחשבים אבותיו הקלאסיים.
Half-Life נותר שחיק ורלוונטי יחסית גם בגרסתו המקורית, עם עלילה מעניינת, אתגר בלתי מבוטל ואינספור סביבות וסגנונות משחק משתנים שמשולבים לאורכו – ועם כל זאת אפשר להבין מדוע רבים רוצים לראות גרסת רימייק מודרנית שלו, שתביא את בסיסו האיתן אל העידן המודרני מבחינת מראה, יכולות טכניות וגם אלמנטים שונים בעיצוב המשחקיות שהיו קצת פחות מהפכניים וקצת יותר מעיקים במוצר המקורי.
את רימייק החלומות שלנו קיבלנו אי שם בשנת 2012, כאשר קבוצה קטנה של מפתחים תחת השם Crowbar Collective קיבלה אישור רשמי מ-Valve להשתמש במנוע ה-Source 2 המודרני בכדי ליצור מחדש את עולם המשחק – תחת השם Black Mesa, שמתייחס כמובן לשמו של מתקן הפיתוח בו הכל מתחיל.
המשחק המחודש הושק באופן מסחרי בגרסה בשלה למדי תחת תוכנית ה-Early Access ב-Steam בשנת 2015, עם בעיה אחת קטנה – הוא לא הכיל את שלבי הסיום הדרמטיים של המקור אשר ידועים בשם Xen ומציגים עולם ומראה שונים בתכלית מזה של כל שאר חלקי המשחק (לא נספר יותר מזה בכדי לא להרוס לאלו שמשום מה עדיין לא שיחקו בעצמם).
תזכורת: כך זה נראה במקור (מימין), וכך זה עתיד להיראות ב-Black Mesa בשנה הבאה
התוכנית הייתה להשלים את החסר עד שנת 2017, אך בפועל הפרפקציוניזם של המפתחים הביא לדחיות חוזרות ונשנות – עד למצב בו כבר לא היינו בטוחים שאי פעם נראה את Black Mesa מושלם, ממש כמו טרילוגיית פרקי ההרחבה של Half Life 2 שנעצרה בחלק השני שלה עם ציפיות גדולות באופן שיהיה כמעט בלתי אפשרי לעמוד בהן מבלי לאכזב אף אחד.
כעת, לרגל חגיגות יום הולדת 20 של Half-Life, אנחנו מקבלים תזכורת משמחת לכך ש-Black Mesa עדיין חי ובועט – עם טריילר רשמי ראשון נאה לשלבי ה-Xen המיוחלים, בתוספת להבטחה של השקה מלאה שלהם במהלך הרבעון השני של השנה הבאה, כלומר תוך כחצי שנה מהיום. שלבי ה-Xen הסופיים נחשבו על ידי רבים בתור אחד מהחלקים הכי פחות מלוטשים ב-Half-Life, וזה עשוי להסביר מדוע מפתחי Black Mesa בחרו ליצור אותם כמעט מאפס בעצמם, תוך שימוש בהשראה מהמקור אך לא הרבה מעבר לכך – כך שהם צופים כי המוצר הרשמי יהיה ארוך ומגוון יותר מהמקור, עם כשש שעות משחקיות.
בהנחה שלא יהיו כאן דחיות בלתי צפויות נוספות, בשנת 2019 יוכל דור חדש של שחקנים צעירים לחוות את Half-Life המלא, עם שכבת צבע מודרנית שתקרוץ לו – ואנחנו שמחים מאוד על עבודת "השימור" הזו של אחת מהקלאסיקות הגדולות ביותר. מה דעתכם? שתפו בתגובות!
מה עם half life 3?
שלבי הXEN היו החלק החלש של המקור.
אז נקווה שהיוצרים של Black Mesa יצליחו לשדרג לא רק את המראה של החלק הזה, אלא גם את המשחקיות..