חשבתם שהשיטות הקיימות כיום לשכנוע שחקנים לבצע רכישות של תוספות דיגיטליות בכסף אמיתי בכותרים המקוונים השונים הן בעייתיות? הטכנולוגיה של המפיצה האמריקאית הגדולה מצביעה על כך שזה הוא רק קצה הקרחון
אם אי פעם הזדמן לכם להתנסות במשחק מקוון תחרותי, סביר להניח שגם התחושה הבאה אינה זרה לכם: שחקן וותיק ומתקדם יותר מחסל אתכם בקלילות בכל סיבוב ובכל מפגש חזיתי, באופן אשר גורם לכם לזנוח את התחרות או הכותר כולו בתסכול, או לחילופין מעניק לכם דרבון ורצון להמשיך ולהשתפר עד שתוכלו להביס אותו ודומים לו. בקשת פטנט של חברת Activision מהתקופה האחרונה חושפת מנגנון בפיתוח אשר מתכנן לנצל את האפשרות השנייה בכדי למכור לשחקנים כמה שיותר תוספות בכסף אמיתי.
במפיצה הבולטת מתארים 'מנוע' ייעודי שישולב במשחקי החברה (נטען כי זה לא קרה עדיין בשום כותר עד כה), ומטרתו תהיה להתאים את חוויית המשחק של הגיימרים באופן מתוכנן ומחושב בכדי להגביר את הסיכויים שהם יחליטו לרכוש את תוספי המשחק בכסף אמיתי, וימשיכו לעשות זאת באופו תכוף ככל האפשר.
המערכתתוכל לשדך במנגנוני יצירת התחרויות המקוונים האוטומטיים בין שחקנים שאינם משלמים לשחקנים מתקדמים יותר שכן משלמים, על מנת שאלו אשר השקיעו תוספת כספית יחושו עוצמתיים ומיומנים יותר לפתע, בעוד שאלו שטרם ביצעו רכישות יחושו כי הם זקוקים לכך בכדי לשמור על התחרותיות שלהם – כאשר גם שיטות אלו יהיו דינאמיות וישתנו עם הזמן בכדי לדרבן תשלומים חוזרים. שחקנים ששילמו בעבר אך הפסיקו לפתע ימצאו עצמם בסיטואציות ותחרויות מאתגרות יותר ויותר בכדי להגדיל את הסיכוי שהם ישלמו פעם נוספת, שחקנים שמציגים התעניינות בחפצים מסוג כלשהו ישודכו לשחקנים מתקדמים בעלי חפצים דומים ועניין דומה בכדי ליצור נכונות גבוהה יותר לשלם בכדי להתקדם וכדומה – ניתן לראות בכך הנדסה חברתית של ממש, שכל מטרתה היא ליצור עוד הזדמנויות להכנסה עבור בעלת הבית.
בימים בהם ישנו לחץ בלתי מבוטל ברחבי העולם לפעול כנגד טרנד המכירות בכסף ממשי של תוספים וירטואליים אקראיים אשר משפיעים באופן ממשי על המשחקיות, התוכנית של אקטיוויז׳ן נשמעת כמו התפתחות מכעיסה ומאכזבת בעולם שגם כך כבר שנוי במחלוקת.
לא נותר לנו אלא לקוות שהתוכנית לשלב את רכיב ה-Loot Box ברובד עמוק ויסודי אפילו יותר של תחום הגיימינג תישאר בגדר קונספט ורעיון בלבד, אף כי במקרה זה תיתכן היווצרות של מעין 'אפקט פלסיבו' שיגרום לשחקנים לתחושה שמבצעים להם כל מניפולציה נסתרת אפשרית בכדי לקדם בזבוז כספים נוספים, גם אם זה לא בהכרח יהיה נכון או תואם המציאות.
אני מתפלל שיגיע היום שאקטיוויז'ן ו EA ישלמו ביוקר על הזוהמה הזו.
נבלות
מזל שזה רשום כפטנט ומזל שהמשחקים שלהם זבל…
משחקים עם PAY2WIN הם לא תחרותיים, אלו סתם משחקי PVP צאו מהסרט…
תרגישו חופשי לעשות בויקוט לחברות אשפה כאלה ואחרות אנחנו חיים בזמן טוב עם פריצות של משחקים תוך יום יומיים אז אין שום סיבה להתרגש
אז או שזה משחק מולטי-פלייר PAY2WIN גרוע שאתם לא נוגעים בו או שזה משחק סינגל פלייר שמורידים פרוץ, הכל טוב (:
אבל מוכרח להסכים שהחוצפה שוברת שיאים!
אשכרה מפתחים מנגנוים בשביל לשנות חווית משחק על פי האם הכנסת כסך או לא… על הפנים.
קצת מכניס לפרופורציות את כל פולחן המשחקים, כאילו היה לחברות ענין במשחקיות אי פעם שלא למטרת רווח.
מעולם לא היה… כמו שלחברות ההפקה של הוליווד אין עניין באיכות הסרטים (ר' החלפת קווין ספייסי בשחקן אחר, בגלל המהומה שנוצרה בגללו: יותר חשוב לחברה שהסרט ימשוך קהל מאשר איכות המשחק).
המודל השיווקי מתחרה בתיחכומו בשנים האחרונות במודל הפיתוחי… יותר ויותר יצרני תוכן מוצאים את עצמם בתוך 'רשת עכביש' של החברה המשווקת, מבלי שיש להם יכולת לשנות.
הגיע הזמן לדרכי שיווק ישירות, מבוססות בלוקצ'יין. רק זה יעיף שחקניות כמו 'אקטיוויז'ן'.
צריך פשוט להחרים אותם .