מצב ה-Boost Mode החדש של סוני ידע לנצל את החומרה המשופרת בקונסולה העדכנית גם במצבים בהם המפתחים לא דאגו לבצע התאמות ייעודיות משלהם
סוני הצליחה למכור מספר עצום של כמעט 10 מיליון יחידות מקונסולת ה-PlayStation 4 שלה במהלך שלושת החודשים האחרונים של שנת 2016, ואין ספק כי ההשקה של משקפי ה-PlayStation VR התחרותיות ושל דגם ה-PlayStation 4 Pro המשופר והעוצמתי יותר תרמה לכך באופן בלתי מבוטל – בין היתר משום שנכון לעכשיו עדיין אין למוצרים אלה מתחרים בעולם הקונסולות.
במצב שכזה, כשהצללית של Project Scorpio המתחרה ממיקרוסופט כבר מתחילה להיראות באופק, אפשר להבין מדוע בסוני מציגים מאמצים משמעותיים להמשיך ולפתח את הרלוונטיות של גירסת ה-Pro כל עוד ניתן להגדירה בלב שלם בתור הקונסולה הסלונית הכי עוצמתית בסביבה.
עד כה, החברה היפנית התמקדה, יחד עם מפתחות המשחקים הבולטות, בהתאמה של כותרים עדכניים וכותרים עתידיים למיצוי יכולות ה-PlayStation 4 Pro, בין אם באמצעות רזולוציית פעולה מוגדלת, קצב מוגבר של פריימים בשנייה, איכות ויזואלית טובה יותר ולפעמים גם שילוב בין כל אלו, עם אפשרות בחירה מסויימת עבור השחקן שבקצה. כעת, עדכון קושחה חדש אמור להרחיב את המגמה הזאת באופן משמעותי – לכל משחקי ה-PlayStation 4 שהושקו מתחילת הדרך ועד עכשיו.
בעדכון גירסה מספר 4.5 של הקונסולה, אשר החל להגיע אל חלק ממשתמשי הבטא של סוני, נוסף לו מצב פעולה בשם Boost Mode, שמעניק לכל משחקי ה-PlayStation 4 באשר הם צ'אנס לשיפור ביצועים כלשהו, ללא צורך בשום פעולה מצד המפתחים – פשוט על ידי הפעלה של יחידות החומרה התואמות את קונסולת ה-PlayStation 4 "הפשוטה" בתדרי עבודה גבוהים יותר, שמתאפשרים תודות להיותה של ה-PlayStation 4 Pro מבוססת על תהליכי ייצור עדכניים ויעילים יותר.
השיפור, באופן די מתבקש, יהיה ספציפי עבור כל כותר וכותר בתלות בטכניקות שבעזרתן פותח, בנקודות שבהן נמצאים צווארי הבקבוק שלו ובאופן הגישה שלו למשאבי המערכת השונים, אך באופן עקרוני בסוני מעריכים כי רוב המשחקים יוכלו להנות מקצב תצוגת פריימים משופר תודות למצב החדש, מפעולה יציבה יותר מבחינת קצב תצוגת הפריימים ואף מזמני טעינה טובים יותר – כאשר בנוסף לכל אלו כותרים אשר עושים שימוש בהתאמה דינאמית של הרזולוציה המוצגת בהתאם למעמסה על המערכת בכל סצינה ובכל זמן נתון יוכלו לפעול ברזולוציה מיטבית לפרקי זמן גדולים יותר תודות ל-Boost Mode.
את מצב הפעולה הטרי ניתן לבחור להפעיל או לכבות מתוך תפריטי המערכת, כאשר לצד ההסבר הקצר על אופן פעולתו מופיעות כמה מילות אזהרה על כך שפעולתו עשויה ליצור אפקטים לא צפויים במצבים מסויימים – זאת משום שהוא כאמור לא נבחן בשיתוף פעולה עם המפתחים, אלא מגיע כמהלך חד צדדי מצד סוני שעלול, תיאורטית, "להרוס" את הדרך בה כותר כזה או אחר פועל.
נכון לעכשיו, לשמחתנו, אנחנו לא מכירים שום תלונות אודות ה-Boost Mode, אלא בעיקר מחמאות מצד המתנסים הראשונים, שמאשרים כי המצב החדש אכן מאפשר לכותרים שהיו ידועים כבעייתיים באיכות פעולתם לעבור בצורה אחידה ואיכותית יותר – כך שנראה שיש לנו כאן עוד סיבה לא רעה בכלל לשקול רכישה של קונסולת ה-Pro על פני הדגם הסטנדרטי, בהנחה שעדיין אין לכם אף אחת מהשתיים כמובן.
טרם ידוע מתי מצב הפעולה המואץ החדש יהפוך זמין לכלל המשתמשים, אך יש לנו סיבה טובה להאמין שזה יקרה מתישהו בשבועות הקרובים. עד אז, אתם מוזמנים להתרשם מעוד כמה סרטונים שמתעדים את שיפור הביצועים של ה-Boost Mode.
https://www.youtube.com/watch?v=6qqgylCea40
Sahar Cohen
Alex Brener more power!!
Ortal Bashan
Ran Algawi whats this tapping power stuff?
ראינו את השיפור ביצועים שלהם ???