העיצוב מרהיב והאלימות קשוחה מאי פעם – אך כותר הקרבות החדש כולל גם חובה לעבודה מקוונת במצבי משחק לשחקן יחיד וכמות גדולה של מיקרו-עסקאות בכסף אמיתי
אחד הכותרים הגדולים ביותר בחודש הנוכחי נחת באופן רשמי: הפרק המרכזי החדש בסדרת Mortal Kombat האגדית, שכולל יותר אפשרויות התאמה אישית של הלוחמים השונים מכל משחק בסדרה בעבר – וזה מה שמהווה את אחד היתרונות הגדולים ואחת המגרעות המרכזיות בו במקביל.
Mortal Kombat 11 כולל 25 דמויות, גראפיקה מרשימה עד מאוד (על אף המשך ההתבססות על מנוע ה-Unreal Engine 3 הוותיק) ומשחקיות מאתגרת עם מצב הדרכה מפורט ומושקע שנועד להעניק גם לשחקנים חדשים סיכוי להדביק את הקצב ולהבין את החוקים. עם בסיס זה זכה הכותר לשבחים רבים מהמבקרים השונים, שהעניקו לו ציון ממוצע של 83 מתוך 100 בהתבסס על 51 מקורות שונים – רמה דומה ל-Mortal Kombat המאותחל משנת 2011 ו-Mortal Kombat X שהושק בשנת 2015.
הקרבות מהנים, מאתגרים ונראים מעולה – אך כל מה שסובב אותם קצת פחות זוהר
הבעיה המרכזית היא בכך שהמבקרים קיבלו גישה למשחק לפני כל שאר השחקנים, ולפני שמערכת המיקרו-עסקאות המובנות בכותר הפכה לפעילה – כעת לאחר ההשקה נראה כי גיימרים רבים לא חולקים אותה מידת אהדה לפרק החדש, אשר מרגיש לעתים כאילו הוא עוצב אך ורק במטרה לדרבן השקעת כספים רבים נוספים מצד המשתמשים לרכישות של עצמים דיגיטליים, מעבר למחיר המלא איתו מתומחר המשחק מראש.
Mortal Kombat 11 כולל לא פחות מארבעה סוגים של אמצעי תשלום דיגיטליים בתוכו, אשר נדרשים כולם בכדי להשיג שדרוגים ושיפורים משמעותיים עבור הלוחמים – לא כאלו שהם חזותיים בלבד, אלא חפצים ויכולות שיוכלו להיות חשובים ונדרשים בכדי להתמודד עם האתגרים הגדולים שהמשחק מציב במפני השחקנים, הן במצבי המשחק המקוונים מול שחקנים אחרים והן במצב ה-Towers of Time שמספק אתגרים קצובים בזמן מול בינה מלאכותית.
ללא השקעה של כספים אמיתיים שחקנים יזדקקו לבצע מאות קרבות ולהשקיע עשרות או אף מאות שעות משחק לקידום כל דמות – ובעוד שניתן לטעון כי זו שיטה להגדיל את העניין בכותר ניתן להבין גת אם מי שמרגישים כי מדובר בבזבוז זמן שמטרתו לייאש את אלו שלא תכננו לשלם.
יתכן כי היצירה הטרייה תשופר ותגיע בהמשך לנקודת איזון שתספק גם את הגיימרים המשלמים וגם את אלו שמעוניינים בחוויה "טהורה" והוגנת יותר ללא רכישות נוספות – אך נכון לרגע זה נראה כי Mortal Kombat 11 הוא עוד דוגמה חיה למגמות השליליות המרכזיות בעולם הגיימינג העדכני, אשר זלגו להן מיקום כותרי המובייל החינמיים גם אל יקום המשחקים הנמכרים במחיר גבוה בחנויות.