מאחורי הקלעים של הקלטת הקולות ב-GTA: San Andreas, חברי כנופיות אמיתיים הביאו לאותנטיות מרשימה. איך הם הגיבו לתסריטים, ומה זה אומר על התהליך כולו?
סדרת Grand Theft Auto נחשבת לאחת מסדרות המשחקים האייקוניות ביותר בעולם הגיימינג, וידועה בעולמות המשחק העשירים והמפורטים שלה, אך גילוי חדש מאיר באור שונה את המאמצים מאחורי הקלעים להשגת אותנטיות במשחקים אלו.
לאזלו ג'ונס, עובד ותיק ב-Rockstar Games, חשף לאחרונה פרטים מפתיעים על תהליך הפיתוח של GTA San Andreas. בראיון ל-Kinda Funny Games, ג'ונס סיפר כי הצוות "גייס" גנגסטרים אמיתיים לא רק להקלטת קולות, אלא גם לעיצוב מחדש של הדיאלוגים במשחק.
התהליך עצמו לא היה פשוט. היו הרבה אתגרים לוגיסטיים ותרבותיים. חברי הכנופיות לא תמיד היו זמינים או נכונים לשתף פעולה, והיו צריכים למצוא את הדרך לעבוד יחד בצורה יעילה ומכבדת. המפתחים למדו המון על חיי הרחוב והכנופיות, והחוויה הזו שינתה לא רק את המשחק, אלא גם את הצוות עצמו.
לדברי ג'ונס, כאשר הציגו לגנגסטרים את התסריטים המקוריים, הם הגיבו: "לא היינו אומרים את זה, היינו אומרים את זה אחרת". בתגובה, ג'ונס נתן להם חופש לשנות את הדיאלוגים כך שישקפו את המציאות כפי שהם מכירים אותה. מהלך זה לא רק שינה את הטקסטים, אלא גם העניק למשחק רמת אותנטיות שקשה היה להשיג בדרכים מסורתיות.
גישה זו לפיתוח תוכן משקפת מגמה רחבה יותר ב-Rockstar Games. ג'ונס הוסיף כי בפיתוח Red Dead Redemption 2, הצוות נסע לניו מקסיקו כדי להקליט קהילות ילידיות אמריקאיות, ולניו אורלינס עבור מבטאים קריאוליים אותנטיים. "אי אפשר לקבל את המבטאים האלה נכון עם שחקנים מניו יורק או לוס אנג'לס", הסביר.
מאמצים אלו מדגישים את המחויבות של Rockstar ליצירת עולמות משחק שמרגישים אמיתיים ומדויקים ככל האפשר. במקום להסתפק בחיקוי התרבות, הסטודיו בוחר להביא אותה ישירות למשחק, דרך האנשים שחיים אותה יום-יום.
למרות שג'ונס ודן האוזר, הכותב הראשי, כבר אינם חלק מ-Rockstar, נראה כי המורשת שלהם ממשיכה להשפיע על הסטודיו. עם GTA 6 באופק, שצפוי לצאת בשנה הבאה ולהתרחש בגרסה וירטואלית של פלורידה, יהיה מעניין לראות כיצד הסטודיו ימשיך לשלב אלמנטים אותנטיים בעולם המשחק.
גילויים אלו מעלים שאלות מעניינות לגבי הגבול בין יצירת תוכן לבין תיעוד מציאות במשחקי וידאו. האם גישה זו משנה את הדרך שבה צרכנים מתייחסים למשחקים כמו GTA San Andreas? האם היא מגבירה את ההערכה למאמצים מאחורי הקלעים של פיתוח משחקים? אלו שאלות שבוודאי יעסיקו את תעשיית המשחקים בשנים הקרובות.
ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והמשחקים הופכים למציאותיים יותר, סביר להניח שנראה יותר ויותר סטודיואים מאמצים גישות דומות בחתירה לאותנטיות. זוהי התפתחות מרתקת שתמשיך לטשטש את הגבולות בין המציאות לעולמות הווירטואליים שאנו חווים במשחקים.