קרב הענקים בין שתי סדרות משחקי הפעולה החל רשמית פעם נוספת, אבל הפעם נראה שכבר בשלב המוקדם הזה יש לנו מוביל ברור
חשיפתו של Battlefield 1 החדש בשבוע שעבר הפתיעה כמעט את כולם, עם קפיצה חזרה על העבר – ואל מלחמה ש"חווינו" רק לעיתים רחוקות בלבד בעולם הגיימינג עד כה.
החשיפה הזו גם החזירה אותנו אל המלחמה הגדולה שבין סדרת Call of Duty (עם Infinite Warfare והחידוש ל-Modern Warfare אשר יגיעו ב-4 בנובמבר) של אקטיוויז'ן לבין סדרת Battlefield (ב-21 באוקטובר) של EA Games – כאשר אם נתבסס על התגובות שמסתובבות להן ברשת אודות סרטוני החשיפה של כל אחד מהכותרים, נראה שהפעם יש לנו מנצח גדול כבר בשלב המוקדם הזה.
הטריילר שחשף לנו את Battlefield 1 יצר באזז כמעט חסר תקדים בעולם הגיימינג – ועומד נכון לרגע כתיבת שורות אלו על כמעט 28 מיליון צפיות (!), פחות משבוע לאחר שהוצג. זאת לעומת Call of Duty Infinite Warfare, שיצר גם הוא עניין רב אך נותר הרחק מאחור עם פחות מ-20 מיליון צפיות ב-YouTube, כ-11 ימים אחרי שהגיח לאוויר העולם.
האם זה "הקסם" של מלחמה שכמעט לא עובדה באופן דיגיטלי בעולם המשחקים שנוטף מ-Battlefield 1, או אולי כעס על ההחלטה של אקטיוויז'ן להציע את החידוש ל-Modern Warfare רק עבור מי שישלמו 80 דולר ומעלה? דבר אחד ברור – השחקנים ברשת מעדיפים את Battlefield 1 על פני Infinite Warfare, באופן מוחלט וגורף שלא ניתן להתעלם ממנו, נכון לרגע זה
מעבר לכמות הצפיות עצמה, יש את עניין התגובות אליהם – בכל הרחבי הרשת ניתן לחוש בקלות בכך ש-Battlefield 1 הצליח להרשים את רוב השחקנים בצורה חיובית מאוד, בעוד ש-Infinite Warfare היווה אכזבה משמעותית לרבים, ונחשב לכזה שלא באמת מחדש משהו בנוסחת הבסיס הוותיקה והמוכרת של המותג. את העניין הזה ניתן לראות בצורה הטובה ביותר בפלטפורמת ה-YouTube עצמה – כשלמשחק ה-Call of Duty החדש יש כמות כמעט חסרת תקדים של 1.96 מיליון דירוגים שליליים (אחד מחמשת הסרטונים הכי "שנואים" באתר כולו) לעומל כ-330,000 דירוגים חיוביים, בעוד שלמשחק ה-Battlefield כ-1.42 מיליון דירוגים חיוביים, אל מול 25,000 דירוגים שליליים בלבד. נוקאאוט מושלם.
כמות התגובות החיוביות והשליליות לא בהכרח מצביעה על ההצלחה הכלכלית שתהיה למשחק (או לכל מוצר בידור אחר) – אחרי הכל ראוי לזכור שכל משחקי סדרת Call of Duty אשר הגיעו אל החנויות במהלך חצי העשור האחרון זכו לתגובות שליליות ברובן מכמות גדולה מאוד של משתמשים, מה שלא מנע מהם להימכר בהיקפים מרשימים ולהוות סיפורי הצלחה עבור כל המעורבים. עם זאת, נראה שההפרש האדיר בגישה ל-Infinite Warfare לעומת Battlefield 1 מצביע על כך שבשנת 2016 – EA תהיה זו שתמכור יותר יחידות. בהנחה שתצליח להימנע מהשקה עמוסת בעיות טכניות גדולות, כמו זו שחווה Battlefield 4 לפני שלוש שנים, כמובן.
ברור ש BF 1 נראה יותר טוב הסדרה של COD לעוסה בכל הצדדיםת כבר שלוש שנים שמקבלים את אותו משחק..
ואילו BF 1 מביא שינוי מרענן לפחות מבחינת הקונספט..
Cod כבר סוס מת משני האולפנים.
כבר ב CoD Ghosts הייתה התדרדרות משמעותית
הרגע הזה שיוצא טריילר לCOD חדש וBF3 (מ2011!) עדיין נראה טוב יותר וויז'ואלית 🙂
R.I.P Call of duty.
לי אישית, נמאס משני הכותרים.
גם אם יהיה Battlefield מלחמת האזרחים , וCOD ימי הביניים.
יצאו מהאף עם החזירות והריטואל השנתי מוצץ הדם שלהם.
שילכו לעזאזל.
לול חחחחחחחחחחחחחחחח
אולי הפעם נראה Battlefield איכותי.
הבאטלפידים הכי טובים שיצאו עד היום (ביחס לתקופתם) הם:
Battlefield 1942
Battlefield 2
Battlefield: Bad Company 2
מקווה שיעלו על הציפיות גם הפעם