ביקורת: Dishonored - אין כבוד, יש משחק נהדר • HWzone
גיימינג

ביקורת: Dishonored – אין כבוד, יש משחק נהדר

אורך/חיי המשחק

קבלו עדכונים לפני כולם בטלגרםקבלו מאיתנו עדכונים לפני כולם - בטלגרםהצטרפו כבר עכשיו לערוץ הטלגרם של הזון


המשחק הוא לא ארוך. הצלחתי לסיים אותו תוך כיומיים עם לא מעט הפסקות. אבל…הוא כן נותן משחקיות חוזרת, שבה אפשר לנסות צורות אחרות, ללטש תחומים אחרים, ולראות איך המשחק מגיב.

סיכום

Dishonored רחוק מלהיות מושלם, אך הוא מספק את החוויה אותה הוא מבטיח:

הטוב:

  • התגנבות משולבת בלחימה וכשפים, בעולם טכנולוגי בסגנון -פאנק, מכיל התייחסויות לאורכו לכל מיני ז'אנרים ואייקונים של מד"ב ופנטזיה. כמו הזומבים, וכמו דמות למשל ששמה הוא פראצ'ט שמדברת על ה-City Guard. (התייחסות לספריו של טרי פראצ'ט, סופר פנטזיה קומית ידוע).
  • ההשפעות של משחקים דוגמת Thief, מקס פיין, דאוס אקס, Half Life ואחרים ניכרים לכל אורכו, אך הם רק מוסיפים לו ולא גורעים.
  • העלילה מאוד מהודקת, ואתה מרגיש כחלק מיריעת סיפור גדול מימדים ולא סתם הולך לכאן ולשם כי צריך להרוג אנשים. גם בתוך המשימות, יש לך חופש בחירה מסוים. לכל אורך המשחק אתה נאבק עם ההחלטות הקשות: האם לקחת את הדרך הקלה, שתוביל אותך לסיום קל של המשימה, אך תשפיע קשות על העיר ואנשיה וגם על תוצאת המשחק הסופית, או לקחת החלטות מוסריות שיהפכו את המשימות שלך קשות הרבה יותר, וידרשו מחשבה תחכום ותכנון אסטרטגי בכל צעד ושעל, אבל גם ישנו את יחס האנשים אליך ואת גורל העיר.
  • המשחק מכיל עצי בחירה שמשנים את מהלכו ואת סופו בהתאם לפעולות שאתה נוקט. זה מאפשר לחקור אותו פעם, פעמיים ואף יותר, ולמצוא דברים חדשים, לשמוע דיאלוגים שלא שמעת מקודם ועוד. העיר משתנה מסביבך ככל שהמגיפה מתקדמת והשלטון מגביר את הלחץ על תושבי העיר.

הרע:

  • העולם אינו פתוח לפניך לגמרי, וזמני הטעינה במעבר בין חלקי העיר השונים אינם קצרים במיוחד. אני מניח שזה תורם למשחק נוח יותר בתוך השלב עצמו. זהו אינו משחק מקביל למשחקי עולם פתוח דוגמת , אך כדי לשמר את השתלשלות הסיפור ומניעת איבוד מיקוד ועניין השחקן, המפתחים קיבלו החלטה להגביל אותך לאיזור, ומונעים יציאה ממנו על ידי ביניינים אליהם אי אפשר להגיע או לטפס, ומצופים במים מסמנים היכן אתה נאלץ לעצור. יש אנשים שיאהבו את המיקוד הזה ויבינו את הצורך, ויש אנשים שלא. זה עניין של טעם.
  • גרפיקה שאינה עומדת בסטנדרטים של היום, חוץ מאפקטים של תאורה ומים. הסיבה לכך היא המראה המצויר של המשחק, וחלקה לדעתי נעוץ ברצון של המפתחים להשאיר את המשחק לא-מציאותי כדי שלמרות רמת האלימות והדם הגבוהה שבו, ניתן יהיה לשחק בו לא רק אם אתה מאוד מבוגר, כי בהחלט אי אפשר לומר שזוהי גרפיקה ריאליסטית.
  • האטה בחלקים של המשחק. אני שיחקתי אותו על מחשב עם מעבד ארבע ליבות, 8 גיגה זכרון, וכרטיס מסך HD5850 עם גיגה , והוא פשוט האט למספר פריימים חד ספרתי בחלקים ומקומות מסוימים במשחק בלי שעשיתי משהו מיוחד, ולמרות שלא הייתה פעילות גראפית גבוהה באותו זמן. אני מקווה שזו בעיה שתיפתר בהמשך באמצעות עדכונים, כי זה בהחלט מוריד מההנאה.
מתי מגיע משחק ההמשך?

אז מה היה לנו? גיבור מעונה שמתייסר בהחלטות של חיים ומוות, עיר שנראית כהכלאה בין ימי הביניים ושנת 2020 עם ונשקי אנרגיה, דמויות שאפשר וכיף להזדהות איתם, ועלילה שנראה כאילו נכתבה לסרט שיכול להיות להיט ענק. גרפיקה שלא עומדת במבחן הזמן, למרות שהמשחק יצא רק עכשיו, ובינה מלאכותית שנותנת לחיילים למצוא אותך דרך קירות ודלתות, אבל גם את הדרכים להמלט מהם ולשטות בהם בשיטות גאוניות.

אז מה אני אומר? לכו, תקנו, ואל תצאו מהחדר לפני שתסיימו אותו לפחות פעם אחת. הנאה מובטחת!
עכשיו תסלחו לי, אני צריך לסיים את המשחק. שוב.

בחירת העורך – Dishonored
  • אנחנו רוצים להודות לחנות Arcadia על שסיפקו את המשחק לביקורת

העמוד הקודם 1 2 3
תגיות

תגובה אחת

  1. אכן משחק מעולה!
    מומלץ לכך חובבי המשחקים באשר הם, חובה לפחות להתנסות.
    הייתי אומר שיש כאן אלמנטים של התגנבות, פיתוח דמות, פעולה (אם בוחרים להיות אגרסיביים) אבל תדעו שזה גם מביא לסוף אפל יותר, והדובדבן זה מגוון הדרכים בהן אפשר להגיע למקום מסויים כמו גם הפיתרונות לכל אותם אנשים שאתם צריכים ל"טפל בהם", בעבור כולם יש פיתרון לא רצחני וזה עשוי פשוט טוב !

כתיבת תגובה

Back to top button
Close
Close