IDC ישראל, שלוחתה בארץ של חברת המחקר העולמית, מציגה נתונים עדכניים על שוק הסמארטפונים הישראלי – עם מעט מאוד הפתעות
מהמכשירים הפופולאריות ביותר בארץ
מחקר חדש של IDC ישראל חושף בפנינו את מצב שוק הסמארטפונים הישראלי, עם סמסונג, אפל ו-LG כהחברות המובילות ברבעון השלישי של השנה. על פי הנתונים, ברבעון השלישי של השנה (חודשים יולי, אוגוסט וספטמבר) נמכרו בארץ כ-731,888 סמארטפונים, זאת לעומת 621,095 מכשירי סמארטפון שנמכרו ברבעון המקביל בשנה שעברה, עליה של 17.8 אחוזים. במקום הראשון מדורגת סמסונג, עם נתח שוק של 33 אחוזים לעומת 32.84 אחוזים בשנה שעברה, במקום השני מדורגת אפל עם נתח שוק של 30.8 אחוזים (נתח שוק שעדיין לא הושפע מכניסת מכשירי האייפון 6 ו-6 פלוס של החברה), זאת לעומת 24.52 אחוזים בשנה שעברה. במקום השלישי מדורגת חברת LG, עם נתח שוק של 14.7 אחוזים לעומת רק 7.44 אחוזים בשנה שעברה.
שתי החברות האחרונות שסוגרות את רשימת חמשת מותגי הסמארטפונים הפופולארים בישראל הן Sony ו-HTC, שמציגות נתח שוק הנמוך מעשרה אחוזים לכל חברה בנפרד ופחות מ-12 אחוזים מכלל נתח השוק הישראלי יחדיו.
אם נסתכל בטבלת ההבדלים בין נתחי השוק של החברות ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון השלישי אשתקד, ניתן לראות כי החברה היחידה שבעצם הפסידה נתח שוק במהלך השנה האחרונה היא סוני. על פי השערות, סוני אומנם השיקה את מכשירי הדגל החדשים מתוצרתה בארץ (מכשירי ה-Xperia Z2 וה-Z3), אך בגלל שילוב של השקה שקטה למכשירים אלו, בנוסף להיעדר של פרסום משמעותי מהחברה במהלך השנה האחרונה הובילו את סוני לאבד נתח שוק משמעותי, העומד על מעל שישה אחוזים לעומת שנה שעברה.
מצידו השני של הספקטרום יש לנו את LG, שמציגה את הקפיצה הגדולה ביותר מכולן עם גידול בנתח שוק של כמעט פי שניים לעומת שנה שעברה, שנובע לרוב מהצלחת מכשירי ה-G2 וה-G3 של החברה. . למרות דירוגה במקום האחרון בטבלה, HTC ראתה הצלחה במכירות מכשירי ה-One מתוצרתה, הצלחה שעזרה לה לשפר את נתח השוק שלה במעל 27 אחוזים מהרבעון המקביל אשתקד. כמו שניתן לראות מהנתונים שמספקת לנו חברת המחקר IDC ישראל, שוק הסמארטפונים הישראלי ממשיך לצמוח עם גדילה של מעל 17 אחוזים בכמות הסמארטפונים שנמכרו ברבעון השלישי של השנה לעומת שנה שעברה, בנוסף לגדילה כמעט מוחלטת מכל החברות המובילות בשוק.
הפתעה גמורה.
הישראלים האהבלים קונים סמסונג שדוחפים להם, וגורמים להם להאמין שזה הדבר הכי טוב עלי אדמות.
חבל.. LG, HTC וסוני הרבה יותר ראויות לכתר האנדרואיד.
אה כן ואפל, אבל אין לי מילה בנושא בתור iSheep
יש גם יתרונות למכשירים של סמסונג.
בכל מקרה, סידרת הגלקסי היא בין הסדרות המצליחות בעולם. זה לא יחודי לישראל.
כרגיל, אנשים קונים כל דבר חדש שיוצא, אני עם הSamsung Galaxy S2 כבר 3 שנים ויותר איתו אין לי שום בעיה איתו.
אז אולי הסוללה יורדת מהר אך אני בקושי נוגע בפלאפון.
אני לא רואה סיבה לקנות פלאפון ב4 אלף שקל שבסופו של דבר אחרי כמה חודשים אתה תעשה איתו אותן פעולות בידיוק כמו בSGS2 שלי כמו רוב החברים שלי עם המכשירים החדישים.
העיקר מתלוננים על המילקי.
בהתחשב בזה שהפער בין אפל לסמסונג הוא בשלושה אחוזים בלבד, ושלסמסונג יש מגוון בלתי אפשרי של מכשירים בכל הגדלים והמחירים, בשונה מאפל שמייצרת רק מכשירים יקרים (ויקרים מאוד). מצטיירת תמונה מפתיעה: אפל שולטת ללא עוררין עם קרוב לחצי משוק ההי אנד של הסמארטפונים.
פיספסתי משהו?
תכלס. אנשים לא גומרים את החודש, אבל נסחבים עם אייפון 6 ב4000 שקל. איך המספרים האלה בכלל הגיוניים? זה אומר שנמכרים 2.5 מיליון סמארפונים בשנה- אחד מתוך שלושה בני אדם החליף את הטלפון שלו בשנה החולפת? 70% מהישראלים מרוויחים פחות מהשכר הממוצע (שהוא די עלוב יש לציין) ו30% חיים בעוני ועדיין מחליפים טלפון באלפי שקלים? משהו לא מסתדר לי.
כן, פספסת, הנתונים הללו הם לפני המחירות של האייפון 6, מה שהולך להזניק את אפל למקום הראשון, פשוט מהסיבה הראשונה שהמון אנשים חיכו למסך גדול בכמה שנים האחרונות. ד"א גם בארה"ב המצב קרוב יותר מאשר שאר העולם ביחס בין אפל לסמסונג.
לגבי הדמגוגיה של מילקי (כשהכוונה כמובן היא שאנחנו משלמים הרבה יותר על סל קניות ממוצע חודשי ולא על מוצר מסכן שלא הכרחי) אם תסחום את זה לאורך זמן זה הרבה יותר גרוע מפלאפון (שגם שם המצב לא משהו, בעיקר בגלל מסי יבוא).
אנשים קונים מוצרי פרימיום כאילחו אין מחר ואז מתלוננים על סל הקניות ההכרחי? משהו בסדרי העדיפויות מעוות.
אנשים מתלוננים כי הם מרגישים שמשהו בסדרי העדיפויות של המדינה מעוות.
הם מתרצים ומסבירים על זה על ידי שטויות, זה נכון.