מכשיר האייפון החדש שהשיקה אפל אמנם נמכר בהסטריה ברחבי העולם, אך יותר ויותר משתמשים מדווחים על בעיות בשימוש בו. בין היתר נודע על "צהיבות יתר" במסך ה-Retina של המכשיר, אדישות מצד Siri ואי תאימות של אפליקציות ל-iOS 5
מכשיר ה-
iPhone 4S שחשפה אפל לא מזמן אכן הפר את הציפייה הממושכת למכשיר שונה לגמרי ממה שהכרנו עד כה, אך למרות האכזבה התפרסמו דיווחים לפיהם 4 מליון יחידות של המכשיר נמכרו כבר בשבוע הראשון למכירות. ניתן להניח שמבחני הביצועים שפורסמו לאחרונה ברשת לפיהם מכשיר ה-iPhone 4S מביס את כל הסמארטפונים תרמו גם הם להצלחה מרקיעת השחקים של המכירות – אך כעת, עם פרסומם של דיווחים על בעיות לא פשוטות בחווית השימוש במכשיר ה-
iPhone 4S נראה כי לא הכל ורוד עבור אפל.
בקהילת הפורומים הרשמית של אפל פרסמו מספר משתמשים תלונות לגבי בעיות בניגודיות ובחדות של מסך ה-4S החדש, כאשר אחד המשתמשים כתב כי "הגוונים הלבנים במסך נראים צהובים בהשוואה לאלו המוצגים במסך ה-iPhone 4 הרגיל. הצבעים נראים מתים ומרוחים". משתמש אחר אשר ברשותו שני מכשירי iPhone 4S (אחד לבן ואחד שחור) הבחין כי "בעיית הצהיבות בגוונים בולטת בדגם השחור, כאשר בדגמי ה-4S הלבנים אין שום בעיה כזו". יש לציין כי גם כשהושק ה-iPhone 4 בשנה שעברה, רבים מהמשתמשים התלוננו על מסכים צהבהבים – מה שאילץ רבים לחזור לחנות ולקבל מכשיר חדש.
|
iPhone 4S (מימין) – חווית שימוש צהבהבה… |
מלבד המסך הצהבהב של ה-
iPhone 4S, משתמשים רבים מתלוננים על כך שאפליקציית הזיהוי הקולי החדשה (הנקראת Siri), לא עובדת כמו שצריך. הדיווחים מעלים כי כאשר האפליקציה נשאלת שאלות מסויימות, היא מציגה הודעה לפיה לא ניתן להתחבר כרגע לרשת – אם כי יש לזכור שמבחינת אפל האפליקציה הזאת עדיין בשלבי גרסת בטא. מלבד זאת,
פרסומים שונים מעלים כי אפליקציות כגון
Google Voice ו-
Instapaper קורסות ופועלות חלקית במערכת ההפעלה החדשה
iOS 5 מה שגם כן גורם למרמור עבור לא מעט משתמשים.
אם לא די לכם בכך, מגיעה חברת סמסונג (איך לא) עם תביעה בינ"ל חדשה אשר לפיה אפל הפרה כמה וכמה פטנטים שלה הקשורים לממשק השימוש ולטכנולוגיה אלחוטית המוטמעת במכשירי ה-iPhone 4 וה-4S. במידה והתביעה של סמסונג תתקבל, ייתכן כי מכירת ה-iPhone 4S תיאסר במקומות מסויימים בעולם – כך שלמרות ההצלחה והכסף הגדול, המנכ"ל העולה טים קוק יצטרך לשאת על כתפיו עול לא קל בכלל בתקופה הקרובה.