הרמקולים החכמים של החברה מקליטים את שאלות הצרכנים עוד מיומם הראשון בשוק – אך יתכן שבקרוב המידע הזה כבר לא יהיה בלעדי עבור אמאזון, וישמש גם חברות שותפות בשביל לפתח פתרונות איכותיים ואמינים יותר
לשמור על פרטיות מלאה בעידן בו כמעט כל מכשיר בחיים שלנו הוא חכם, מקוון ומאזין זו משימה לא פשוטה בכלל, ואין ספק כי טרנד הרמקולים החכמים הביתיים הוא אחת מהסיבות המרכזיות שעשויות להדאיג את אלו שלא ממש אוהבים רעיון זה – למרות שעד עתה לא נראה שזה משפיע יותר מדי על הנסיקה המהירה.
כתבה טריה מהאתר The Information מעלה את נושא הפרטיות בעידן הבית החכם אל הכותרות, עם טענה כי אמאזון עשויה להתחיל לשתף מפתחים של יישומים שונים שמתבססים על יכולות העוזרת הדיגיטלית החכמה שלה, Alexa, בהקלטות של הוראות ופקודות המשתמשים אשר נשמרות בשרתים ייעודיים באופן קבוע.
עד כה, קולותיהם של הצרכנים נשמרו במערך המקוון של אמאזון לשם שימוש עצמי בלבד, במטרה לטייב את יכולת מכשירי ה-Echo לקלוט ולנתח קולות ומבטאים שונים, ולנתח מקרים בהם הייתה תקשורת מוצלחת ולא מוצלחת עם הפרטנרים האנושיים, בכדי לשמר ולשפר – כל זאת לכאורה רק אחרי שנאמר הביטוי הייעודי להפעלת פונקציית ההאזנה של המכשיר, שהוא לרוב "Hey Alexa".
עכשיו, הדיווח מספר כי בחברה של ג'ף בזוס שוקלים להעניק גישה להקלטות הלקוחות שלהם גם לשותפותיה, אשר מפתחות יישומים חדשים נוספים שיתווספו אל מכלול היכולות של מוצרי ה-Echo – היכולת להזמין פיצה באמצעות הקול בלבד, להזמין הסעה מחברת Uber, להזמין חופשה בבית מלון ועוד ועוד. המטרה היא ברורה על פניו, לשפר את איכות המענה והפתרונות שמעניקה Alexa לכל שאלה ובקשה בה היא תומכת, עבור כמה שיותר משתמשים – אך לא בטוח שצרכנים יהיו שמחים לדעת שיש כמות גדולה מאוד של גורמים מסחריים ומפתחים אשר יכולים לדעת כל דבר שהם אי פעם אמרו לרמקול המתקדם שנמצא בביתם הפרטי.
גם גוגל מאפשרת למפתחים השונים שתומכים בפלטפורמת ה-Google Home שלה לקבל גישה להקלטות המשתמשים, אך האם זו באמת תהיה סיבה מוצדקת לכך שאמאזון תתחיל לפעול באותה השיטה? בענקית הקמעונאות מצהירים רשמית בינתיים כי הם לא מעניקים גישה לקבצי הקול המדוברים לאף מפתח וגוף מחוץ לחברה, אך נראה כי אין בכך הבטחה ממשית לזה שהכיוון לא ישתנה בעתיד – על כן נמשיך לעקוב אחרי הנושא בסקרנות, ונעדכן אתכם בהתאם.