מערכת ההפעלה למחשבים לבישים זונחת השם אנדרואיד ותנסה לצאת לדרך משלה עם מיתוג מעודכן
אין ספק כי גוגל נחלה הצלחה במיתוג מערכת ההפעלה הייעודית שלה לשעונים (וצמידים) חכמים עבור החברות המסחריות, כאשר מדובר לא רק על יצרניות המכשירים החכמים אלא גם על יצרניות וותיקות של שעונים "פשוטים" וחברות אופנה מגוונות שהצטרפו אל המיזם. המכירות לצרכנים הפרטיים, עם זאת, הן כבר סיפור שונה – כאשר כל עשרות הדגמים והמותגים שנמכרים בשוק תחת שמה של אנדרואיד נעקפו בידי ה-Apple Watch.
התרופה האפשרית של גוגל לאתגר שניצב בפניה עשויה להיות תיאום ציפיות משופר – באמצעות מיתוג מחודש של Android Wear בתור Wear OS, שתהווה יישות נפרדת בעלת מיתוג ששואב הרבה השראה מזה של העוזרת החכמה Google Assistant. סלוגן חדש שמצהיר כי המערכת "הופכת כל דקה לחשובה" והפרדה מלאה מהשם Android אמורה לסמן לרוכשים הפוטנציאליים כי מדובר כאן בחוויית שימוש חדשה ושונה – בלי היכולות המלאות שהם מצפים להם ממוצר אנדרואיד מצד אחד, אך עם סט יכולות חדש שהם עדיין לא מכירים מצד שני.
יתכן כי מדובר כאן בלקח אשר נלמד מעולם הטאבלטים, שבו פחות ופחות צרכנים מצאו סיבה לרכישה "עוד מכשיר אנדרואיד" בתוספת לסמארטפון המתקדם שכבר הולך איתם לכל מקום ובכל עת. בנוסף, יתכן כי זה צעד שנועד "לחקות" את המיתוג הייעודי בו בחרה המתחרה אפל כבר בתחילת הדרך – וגם לסמן לכמה שיותר משתמשים כי התמיכה המוצעת היא זהה הן לבעלי סמארטפון אנדרואיד והן לבעלי האייפונים למיניהם.
לא משנה מה הסיבות העומדות מאחורי Wear OS, אנחנו בהחלט שמחים לגלות כי גוגל עדיין לא מרימה ידיים ומוותרת על הפלטפורמה, כפי שעשתה במידה רבה בתחום הטאבלטים.
למרות היקפי המכירות שאינם עומדים בהערכות ובציפיות, אנחנו עדיין מאמינים כי לשעונים חכמים יש פוטנציאל ותועלת משמעותיים אשר טרם לוטשו לרמתן המירבית – ואתם?
נראה לי טיפשי.. if anything, היה עדיף לה דווקא כן להצמיד לזה מותג מוכר כמו אנדרואיד.