IDC ישראל, שלוחתה בארץ של חברת המחקר העולמית, מציגה נתונים עדכניים על שוק הסמארטפונים הישראלי – עם מעט מאוד הפתעות
מהמכשירים הפופולאריות ביותר בארץ
מחקר חדש של IDC ישראל חושף בפנינו את מצב שוק הסמארטפונים הישראלי, עם סמסונג, אפל ו-LG כהחברות המובילות ברבעון השלישי של השנה. על פי הנתונים, ברבעון השלישי של השנה (חודשים יולי, אוגוסט וספטמבר) נמכרו בארץ כ-731,888 סמארטפונים, זאת לעומת 621,095 מכשירי סמארטפון שנמכרו ברבעון המקביל בשנה שעברה, עליה של 17.8 אחוזים. במקום הראשון מדורגת סמסונג, עם נתח שוק של 33 אחוזים לעומת 32.84 אחוזים בשנה שעברה, במקום השני מדורגת אפל עם נתח שוק של 30.8 אחוזים (נתח שוק שעדיין לא הושפע מכניסת מכשירי האייפון 6 ו-6 פלוס של החברה), זאת לעומת 24.52 אחוזים בשנה שעברה. במקום השלישי מדורגת חברת LG, עם נתח שוק של 14.7 אחוזים לעומת רק 7.44 אחוזים בשנה שעברה.
שתי החברות האחרונות שסוגרות את רשימת חמשת מותגי הסמארטפונים הפופולארים בישראל הן Sony ו-HTC, שמציגות נתח שוק הנמוך מעשרה אחוזים לכל חברה בנפרד ופחות מ-12 אחוזים מכלל נתח השוק הישראלי יחדיו.
אם נסתכל בטבלת ההבדלים בין נתחי השוק של החברות ברבעון השלישי של השנה לעומת הרבעון השלישי אשתקד, ניתן לראות כי החברה היחידה שבעצם הפסידה נתח שוק במהלך השנה האחרונה היא סוני. על פי השערות, סוני אומנם השיקה את מכשירי הדגל החדשים מתוצרתה בארץ (מכשירי ה-Xperia Z2 וה-Z3), אך בגלל שילוב של השקה שקטה למכשירים אלו, בנוסף להיעדר של פרסום משמעותי מהחברה במהלך השנה האחרונה הובילו את סוני לאבד נתח שוק משמעותי, העומד על מעל שישה אחוזים לעומת שנה שעברה.
מצידו השני של הספקטרום יש לנו את LG, שמציגה את הקפיצה הגדולה ביותר מכולן עם גידול בנתח שוק של כמעט פי שניים לעומת שנה שעברה, שנובע לרוב מהצלחת מכשירי ה-G2 וה-G3 של החברה. . למרות דירוגה במקום האחרון בטבלה, HTC ראתה הצלחה במכירות מכשירי ה-One מתוצרתה, הצלחה שעזרה לה לשפר את נתח השוק שלה במעל 27 אחוזים מהרבעון המקביל אשתקד. כמו שניתן לראות מהנתונים שמספקת לנו חברת המחקר IDC ישראל, שוק הסמארטפונים הישראלי ממשיך לצמוח עם גדילה של מעל 17 אחוזים בכמות הסמארטפונים שנמכרו ברבעון השלישי של השנה לעומת שנה שעברה, בנוסף לגדילה כמעט מוחלטת מכל החברות המובילות בשוק.