החברה מקווה לספק מכשירים חלופיים תקינים ללקוחות כבר בעוד שבוע
קצת יותר מיממה אחרי ההכרזה של סמסונג על הפסקת המכירה של ה-Galaxy Note 7 והחלפה של כלל המכשירים שכבר נרכשו, בסמסונג מתחילים לפעול ולהסביר כיצד בדיוק ינהלו את המהלך הגדול הזה – ונראה כי יש כאן רצון מובהק של החברה לסיים את הפרשה הזו במהירות המירבית ולחזור אל השגרה.
בהודעה הרשמית עבור השוק האמריקאי, בסמסונג הכריזו כי צרכנים יוכלו לבחור בין החלפת מכשיר ה-Galaxy Note 7 שלהם ב-Note 7 חדש החל מהשבוע הקרוב, לבין החלפה של המכשיר ב-Galaxy S7 או Galaxy S7 Edge, בתוספת להחלפת האביזרים לכאלו שיתאימו לדגם החדש ולזיכוי יחסי בהתאם להפרש המחירים בין הדגמים. הפעולות הללו יבוצעו מול הרשתות הקמעוניות והחנויות של ספקיות הסלולר השונות שדרכן נרכשו המכשירים, וכל צרכן יקבל גם הטבה בשווי 25 דולר בצורת גיפט קארד או זיכוי לחשבון הסלולר.
בהודעה עבור השוק האנגלי נתבקשו הצרכנים ליצור קשר עם שירות הלקוחות המקומי של סמסונג לצורך ביצוע ההחלפה, ולא צוינה שום הטבה שתוענק או אופציה להחלפת הדגם באחד מדגמי הדגל האחרים של החברה. מה שכן היה שם הוא פיסקת Q&A קצרה, שבה נחשף כי הבעיה היא בסוללות ספציפיות בהן האנודה והקתודה עלולות לגעת אחת בשנייה בשל פגם בייצור, וליצור קצר שיגרור לחימום יתר ואף לפיצוץ או לשריפה.
עוד צוין כי מתוך 35 מקרי ההתלקחות שתועדו בידי החברה 17 הגיעו מהשוק הדרום קוריאני, 17 נוספים הגיעו מהשוק האמריקאי ואירוע נוסף הגיע מטאיוון, כשבמקביל אין עדויות לבעיה דומה בסוללות של מכשירים אחרים מבית החברה ואין צפי להתרחבות נוספת שלה, לכאורה. בסמסונג גם התייחסו לדיווחים ברשת לפיהם חטיבת הסוללות של סמסונג עצמה היא המקור לתקלה המדוברת, והצהירו כי בחברה עובדים עם מספר ספקיות שונות עבור סוללות הסמארטפונים ואין להם כוונה לחשוף מי מהן היא זו שעומדת מאחורי היחידות הפגומות.
עבור צרכנים ישראלים שכבר רכשו את ה-Note 7 בחו"ל, מסתמן כי הצעד המתבקש כעת יהיה יצירת קשר עם הנציגות הרשמית של סמסונג במדינת המקור ממנה הוא נרכש, בכדי לקבל פרטים על אופן ההתנהלות הספציפי בנוגע להחלפה.
עתה, נותר רק לנסות ולנחש מתי תתרחש ההשקה הרשמית של הסמארטפון בישראל כעת, שבה גם נגלה את מחירו המומלץ הרשמי – כאשר סביר להעריך כי יהיה מדובר כאן בעיכוב של לכל הפחות שבוע מתאריך ההשקה המיועד ביום שלישי הקרוב.