Alexa ומוצרי ה-Echo מגיעים רשמית לעוד שווקים, חלקם צנועים עד מאוד, וגורמים לנו להאמין כי גם לארץ הקודש עוד יש סיכוי ליהנות
מכשירים אלקטרוניים ביתיים חכמים הם ללא ספק אחד מהטרנדים הבולטים בשוק הטכנולוגיה העכשווי, אך לצערנו לצרכנים הישראלים לא היו יותר מדי הזדמנויות להצטרף לחגיגה המקוונת הזו עד כה – גם מוצריה החכמים של גוגל וגם אלו מבית אמאזון אינם מוצעים למכירה מקומית באופן רשמי, מה שמביא את המכורים לגאדג׳טים להתבסס על מקורות צד ג׳ שונים שיאפשרו זאת בעבור תוספת מחיר מסויימת, כאשר כל התהליך ללא ספק מגביל את קהל היעד הפוטנציאלי.
אנחנו עדיין לא בטוחים שזה אכן יקרה, אך התרחבות הזמינות הרשמית של אמאזון ומוצרי ה-Echo שמאפשרים לה לפעול ב-28 מדינות חדשות באירופה ובאמריקה, שמביאה את כלל התמיכה של הפלטפורמה לכדי 80 ארצות ברחבי העולם, מעניקה לנו תקווה לכך שאולי בסבב הבא זה יהיה סוף כל סוף גם התור שלנו.
עם זמינות טרייה של הרמקולים החכמים, כמו גם של שירות הזרמת המוזיקה הייעודי Amazon Music Unlimited, במדינות כדוגמת לוקסמבורג, מלטה, קפריסין, בוליביה ואל סלוודור – נראה כי אין שום סיבה ממשית לכך שהצרכנים הישראלים, המהווים קהל יעד גדול משמעותית מזה הקיים במיקומים אלו, יהנו מהמוצרים והשירותים בהקדם – ועל כן נותר לנו רק להחזיק אצבעות לכך שההשקה המיוחלת היא רק עניין של זמן.
בהתחשב בכך שהעוזרת החכמה של אפל, סירי, תומכת בעברית כבר היום, נראה שיש סיכוי טוב כי עם השקת רמקול ה-HomePod שלה בתחילת שנת 2018 נקבל זמינות שלו גם בארץ ישראל, ולמרות שמחירו הגבוה לא בהכרח מעיד על כוונה להתחרות ישירות באמאזון אלא דווקא התמקדות במוצרים יוקרתיים יותר כמו אלו של Sonos – נוכל לקוות לכך שזה יהיה הצעד המכון שיביא גם את אמאזון וגם את גוגל לפעולה ולכניסה רשמית לשוק המקומי, שממנה נוכל כולנו